loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 57 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

امروزه اکثر کسب و کار ها نیاز به سایتی دارند تا بتوانند به صورت آنلاین هم به خدمات رسانی بپردازند ، با توجه به این امر  که فروش های آنلاین و کار با اینترنتی بسیار فراگیر و محبوب شده است وجود یک سایت برای کسب و کار شما کمک بسیار زیادی در تاثیر درآمد شما دارد . اما نکته ای در این مرحله وجود دارد که هر سایتی برای هر کسب و کاری موفق نخواهد شد بلکه باید در طراحی سایت مورد نظر به نکات مهمی توجه شود و سایت را از نظر همه جوانب سنجید تا بتواند حرفه عمل کند . در این مقاله ما به شما نکات مهمی که در طراحیسایت رستورانی باید به آن توجه کنید را در اختیارتان قرار می دهیم .

پس اگر قصد دارید یک سایت رستورانی طراحی کنید پیشنهاد ما این است که ابتدا با نکات مهم آن آشنا شوید . 


مخاطب سایت

اول باید بدانید مخاطب رستوران شما چه کسانی هستند همان طور که شما برای طراحی رستوران خود وقت گذاشته اید و یک طراحی شیک و جذاب را به کار برده اید در سایت هم همین هست شما باید بدانید بیشتر چه کسانی از طراحی سایت رستوران شما بازدید می کنند؟ بچه ها یا افراد خیلی با کلاس که متناسب با آن طراحی و گرافیک سایت را خود را طراحی کنید

 

استفاده از یک طرح بصری موبایل فرندلی در طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران باید به گونه ای باشد که یک طرح بصری موبایل فرندلی ایجاد کند به گونه ای که مشتریان بتوانند آن را از طریق انواع دستگاه های تلفن همراه مشاهده نمایند، همان طور که می دانید بسیاری از ما جستجو برای رستوران ها و رزرو غذا را به آخرین لحظه مؤکول می کنیم.

در این شرایط طراحی سایت رستوران می تواند نقش مهمی در جلب مشتری داشته باشد و به درستی در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود و مشتریان را به صرف غذا دعوت نماید.

 

 

 عناصر و سبک و رنگ و طرح را در طراحی سایت رستورانی اجرا کنید

قلم، رنگ و طراحی سایت رستورانی شما همگی می توانند در ایجاد شکوه و زیبایی رستوران شما نیز نقش داشته باشند.

 

یک قلم فانتزی احتمالاً به این معنی است که رستوران در شرایط مناسبی است. شما همچنین می توانید عناصر بصری را به سایت خود در قسمت های مختلف، اضافه کنید.

 

فرض کنید، یک رستوران مجهز، با یک فضای سرگرم کننده و جوان پسند دارید. صفحه اصلی طراحی سایت رستورانی به وضوح این را منعکس می کند.

 

لوگوی رستوران به همراه تمام تصاویری که کاربر در نگاه اول در سایت مشاهده می کند این نکته را به خوبی توضیح می دهد.

 

با یک طراحی ساده و مینیمالیستی یا سبک های مدرن و جدید در طراحی سایت رستورانی، به راحتی می توانید نظر کاربران را جلب کرده و آنها را به سفارش منوی رستوران، تشویق کنید.

 

به طور مثال، طراحی سایت را طوری انجام دهید که هنگامی که روی هر گزینه در سایت می روید، عکس، تغییر می کند و متن سفید، صورتی می شود. این یک امتیاز جذاب برای کاربران سایت است.

 

در طراحی سایت رستورانی خود از فضای سفید، فونت ها و رنگ هایی استفاده کنید که مطابق با عکس العمل رستوران شما باشد. برای تقلید از رستوران می توانید در یک صفحه وب، فضای مشخص از رستوران ایجاد کنید.

 

به این روش، کاربران قبل از اینکه وارد رستوران شما شوند، این حس را دارند که چه چیزی را تجربه می کنند. این روشی است که آنها را هیجان زده و قابل پیش بینی می کنید.

 

سادگی در طراحی وب سایت رستوران

وب‌سایت هر رستوران یا فست‌فودی باید شامل صفحات اصلی و مهمی مثل صفحه اصلی، منوی غذا، درباره ما و فرم تماس با ما باشد. وجود هریک از این صفحات در طراحی وب سایت رستوران اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت و بدون هرکدام از آن‌ها وب‌سایت شما ناقص خواهد بود. همچنین می‌توانید در طراحی وب سایت رستوران صفحه‌ای مجزا برای ثبت نظرات و تجربیات مخاطبان درباره رستوران خود قرار دهید تا افرادی که تازه با رستوران شما آشنا می‌شوند دید بهتری نسبت به آن به دست آورند.

 

همچنین تلاش کنید تا در حد امکان سادگی را در طراحی وب سایت رستوران یا کافه در نظر داشته باشید و صفحات اضافی و غیرضروری را از آن حذف کنید زیرا اگر بازدیدکنندگان با مشاهده حد بیشتر سه صفحه از وب‌سایت شما به آنچه در نظر دارند نرسند از وب‌سایت شما خارج خواهند شد.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

سایت ها و شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که میتوانید از طریق آنها اخبار و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و از این راه افراد بیشتری را با رستوران خود آشنا کنید. طراحی وب سایت رستوران باید بگونه ای باشد که امکان ایجاد و شکل دهی این ارتباطات را داشته باشد. ارتباط با مشتریان و ایجاد حس دوستی در آنها میتواند مشتریان دائمی و وفادار را برای شما بهمراه داشته باشد.

 

چگونگی رزرو و ارائه خدمات آنلاین در طراحی سایت رستوران

با آنلاین انجام شدن بخش‌های مختلف سایت مانند رزرو و ارائه سفارشات مشتری، می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای این گونه خدمات در نظر بگیرید. هر چقدر خدمات رزرو و ارسال غذا در سایت رستوران شما، پیشرفته تر باشد، مشتریان به راحتی می‌توانند کارهای خود را انجام دهند. در این صورت تیم پشتیبانی مجبور نخواهد بود به صورت دائم در حال پاسخگویی به سوالات مشتریان باشد. از طرفی سرعت در انجام خدمات آنلاین باعث می‌شود افزایش ترافیک ورودی سایت شما می‌شود.

 

منو رستوران

منوی غذا اولین چیزی است که مشتری بعد از آمدن به رستوران شما با آن ارتباط برقرار می کند. در طراحی منو رستوران باید چندین نکته اساسی را رعایت کنید:

 

نباید حجم مطالب منو زیاد باشد. این کار باعث گیج شدن مشتریان می گردد.

اطلاعات باید در منو به صورت منظم و واضح ذکر شود.

باید سعی کنید رنگ بندی ها و فونت ها را با ترکیب بندی مناسبی به کار ببرید (استفاده از یک فونت خوانا ضروری است).

آوردن عکس غذا در رو به روی نام غذا نکته ی بسیار جذابی است.

ذکر کردن اجزای تشکیل دهنده ی غذا در کنار نام غذا (به دلیل امکان وجود حساسیت به برخی مواد غذایی در بعضی افراد)

سعی کنید پیشنهاد ویژه سرآشپز را در قسمت نیمه لیست وارد کنید.

قرار دادن ستون های جداگانه برای پیش غذا، غذای اصلی، نوشیدنی ها و …

و در نهایت قیمت گذاری. قیمت هر غذا رو به روی نام آن نوشته شود.

 

طراحی سایت رستوران چه اهدافی را دنبال می کند

طراحی سایت رستوران نیز به مانند هر طراحی سایت دیگری اهدافی را دنبال می کند و این اهداف می تواند عام و یا خاص باشد. مهم ترین هدف در طراحی سایت رستوران این است که بتوان رستوران را بدون محدودیت مکانی به افراد زیادی معرفی کرد و در واقع نام رستوران را بر سر زبان ها انداخت. باید به این نکته توجه کنید که کاربران اینترنتی اصولاً زمان خود را در اینترنت سپری می کنند و حتی اکثر آنها نیز کاری مرتبط با اینترنت دارند. نکته ای که در این قضیه وجود دارد این است که این افراد ترجیح می دهند حتی غذای خود را نیز از طریق اینترنت سفارش دهند و با توجه به تعداد زیاد این افراد می تواند بازار خوبی را برای هر رستورانی به وجود بیاورد. کاری که باید انجام دهید این است که در طراحی سایت این امکان را که بتوان به صورت آنلاین سفارش غذا داد طراحی کنید و و هم بازار فروش خود را وسعت بخشید و هم تعداد فروش خود را بالا ببرید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 481
  • بازدید سال : 1,602
  • بازدید کلی : 12,464