loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 70 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

طراحی یک سایت حرفه ایی نیاز به یک قالب درست و منظم و زیبا. در واقع قالب سایت، سایت شما را از دیگر سایت های رقیب  متمایز می‌کند. برای آنکه بتوانیم یک قالب زیبا و مناسب برای سایت خود بسازیم نیاز است تا نکات و مطالبی را بیاموزیم. در این مطلب قصد داریم تا شمارا با این نکات آشنا کنیم و ویژگی های قالب چند زبانه را برای شما شرح دهیم.

در بعضی از فروشگاه های اینترنتی قالب های آماده ایی وجود دارد و شما میتوانید برای سایت خود این قالب ها را خریداری کنید اما مطمئنا وقتی قالبی را خودتان برای سایت طراحی میکنید قالب زیباتر و منحصر به فرد تری خواهید داشت . تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

 

نکات مهم در طراحی قالب سایت :

ازجمله مهمترین اصول طراحی قالب سایت می توان به گرافیک سایت اشاره کرد :

1.در طراحی گرافیکی قالب سایت خود همیشه سعی کنید از تصاویر و عکسهای کم حجم استفاده کنید زیرا عکسهای بزرگ با حجم زیاد شاید سایت شما را زیباتر کنند وانجام کار گرافیکی شما را کمتر اما در اصول طراحی قالب سایت این کار اشتباه است زیرا اگر سایت شما دیر لود شود کاربر به راحتی سایت شما را خواهد بست

2.همیشه برای گرافیک سایت از تصاویری استفاده کنید که با سایت شما همخوانی داشته باشد تا به زیبایی سایت خود بیفزاید

3. ازاستفاده زیاد از تصاویر رنگارنگ و ایکنهای چشمک زن و حرکتهای بی مورد در سایت خود داری کنید زیرا چشمک زدن و چرخیدن چند چیز در طراحی قالب سایت شما باعث می شود کاربر بی اختیار به انها توجه کند واز کل سایت بی بهره بماند

 

کدنویسی قالب وردپرس نسبت به گرافیک 

اگر از اشخاصی هستید که برایتان کدنویسی پوسته وردپرس از گرافیک آن اهمیت بیشتری دارد احتمالا از علاقه مندان به شیوه های طراحی جدید مانند مینیمال و تخت هستید که در اینگونه سایتها بیشتر تمرکز بر روی کدنویسی اصولی و بهینه بوده و علاوه بر گرافیک زیبای غیر فتوشاپی که از تصاویر کمتر استفاده شده و به جای استفاده از تصاویر حجیم با استفاده از css رنگبندی و رابط کاربری طراحی می شود . اینگونه طراحی های نوظهور دارای سرعت بارگذاری بالاتر ، کدهای بهینه تر ، رابط کاربری جذاب تری نسبت به نسل قبلی که طراحی فتوشاپی و استفاده از تصاویر حجیم بود ، دارند .

اهداف و محتوای وب سایت :

هدف اصلی از راه اندازی یک وب سایت ، جذب خواننده و کاربران از طریق موتورهای جستجو و بک لینک ها است.

در ابتدای راه اندازی سایت خود سعی کنید اهداف و سیاست اصلی سایت خود را در جهت نحوه مطالب و مقالات ، خدمات و محصولات و چیزهای دیگر در راس کارتان قرار دهید.

این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید که اگر نوع سایت و مطالب و طراحی سایت شما نتواند کاربران را جذب کند و آنها را مجاب به بازگشت به سایتتان و خواندن مقالات شما کند، مطمئن باشید که مشتریان و خوانندگان بالقوه خودتان را از دست خواهید داد .

پس از همان ابتدا نوع سایت و طراحی خوب سایت و هدف اصلی از ارائه مطالب به کاربران را مدنظر داشته باشید.

 

به سراغ قالب‌های انعطاف‌پذیر و قابل تغییر بروید

برخی از قالب‌ها قابلیت سفارشی‌سازی و تغییر در رنگ‌بندی و نوع نمایش را دارند. اینکه قالب شما مشابه پوسته سایت رقبای‌تان باشد چه فایده‌ای برای شما دارد؟ اینکار فقط به کاربر اعلام می‌کند شما یک کپی دست دوم از سایت رقیب هستید؛ حتی اگر هزاران ایده جدید و خاص داشته باشید. فراموش نکنید ظاهر سایت اولین تاثیر را در ذهن مشتریان بوجود می‌آورد. ذهنیتی که ظاهر سایت در کاربران بوجود می‌آورد بسختی قابل تغییر است.

با توجه به موارد گفته شده شما باید امکان شخصی‌سازی قالب را داشته باشید تا بعنوان یک کپی دست دوم که حرفی برای گفتن ندارد؛ شناخته نشوید.

 

نگارش متون و نوشته ها :

به این نکته توجه داشته باشید که هدف اصلی شما از راه اندازی یک وب سایت ، جلب توجه کابران از طریق نوع طراحی و قرار دادن مطالب مفید در سایتتان است.

پس کاربر برای نیازش به سایت شما مراجعه می کند ، پس سعی کنید مقالات و متون خود را با فونت های مناسب و با سایز و اندازه های استاندارد و رنگ های قابل تشخیص که قابل خواندن و تفکیک دادن هستند در صفحات وب خود به کار ببرید.

 

به این نکته هم توجه کنید که ممکن است مخاطبان شما از افراد میانسال یا کم بینا تشکیل شده باشد که اگر از فونت های ناخوانا و یا رنگ روشن و با سایزهای غیرمتعارف و یا کوچک استفاده کنید ، آنها را از دست خواهید داد.

 

اهمیت اصول طراحی قالب سایت

موضوعی که بارها مورد بررسی قرار گرفته است در خصوص تاثیر قالب سایت بر روی کاربر است. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که سایت ها تنها قرار است خدمتی را ارائه دهند و یا محصولی را به فروش برسانند بنابراین طراحی قالب سایت نباید آنقدرها هم مهم به نظر برسد اما این تصور بسیار اشتباه است. داشتن یک قالب سایت استاندارد می تواند تجارت را به طور دقیقی گسترش دهد. رعایت اصول طراحی قالب سایت سبب می شود که کاربر بتواند بسیار سریع و مفید به خواسته خود دست یابد. در نظر داشته باشید که در طراحی قالب سایت باید به رنگ پردازی، اصول طراحی دقیق تصویر، اینفوگرافیک و بسیاری از مسایل دیگر را به طور دقیق توجه کرد.

 

نکات لازم در طراحی سایت با قالب چند زبانه

برخی زبان ها با این که در چند کشور به صورت یکسان به کار می رود اما دارای کاربردهای متفاوتی هستند. مثلا زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا و مکزیک رسمی است. اما مثلا بعضی از کلمات اسپانیایی در اسپانیا یک معنا و در مکزیک معنای دیگری دارند. پس لطفا به این موضوع دقت کنید که زبان دوم سایت را برای چه مخاطبی در کدام موقعیت جغرافیایی طراحی می کنید.

هر زبانی را که برای نسخه دوم سایت خود در نظر گرفته اید، سعی کنید فقط نوع رسمی آن را به کار گیرید. در صورت آشنا نبودن با زبان دوم سایت و استفاده از عبارات محاوره ای از اعتبار سایت شما کاسته خواهد شد. پس رسمیت را جدی بگیرید.

قاعدتا زمانی که با افراد از کشورهای دیگر معامله می کنید باید از نظر مالی نیز برخی نکات را از قبل روشن کرده باشید. یکی از نکات مهم این است که برای معامله با چندین ارز مورد استفاده در کشورهایی که مشتریان از آنجا سفارش می دهند خود را آماده کرده باشید.

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 438
  • بازدید سال : 1,559
  • بازدید کلی : 12,421