loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 76 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 در رابطه با الگوریتم ها گوگل ابتدا لازم است بیان کنیم که  گوگل انواع  مختلفی الگوریتم دارد هر کدام از این الگوریتم ها باری مواردی وجود دارند .  الگوریتم های گوگل در حقیقت بیشتر برای بهینه سازی سایت و سئو سایت  موثر است .  و کار تجزیه و تحلی را باری مشا انجام می دهند .  الگوریتم های گوگل شامل معادلات متفاوتی است که برای کاربر نمایش داده می شود . گوگل در سال 2020  تغییرات زیادی در الگوریتم ها ایجاد کرد که این تفییرات باعث تغییر  در سئو سایت و میزان سایزدید کننده سایت  واقع شد .  از انواع الگوریتم ها گوگل می توان به الگوریتم کبوتر ، الگوریتم  پاندا ، الگوریتم ، الگوریتم مرغ مگس خوار ،  الگوریتم هیل تاپ یا تپه و ... اشاره کرد که در اینجا ما کاربرد و ویژگی های انان را بررسی کرده ایم . در این مقاله قصد داریم که این الگوریتم‌‌ها را باهم بررسی کنیم و ببینیم چه کارهایی برای ما انجام می‌دهند.

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm)

الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه 2011 بود که با آمدنش بر سر زبانها افتاد و وظیفه آن جلوگیری از کپی برداری، نوشتار یا عکس یا ... تکراری می باشد که تمامی این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد تا از بالا آمدن سایت هایی با کیفیت ارزشی پایین و سایت هایی که عملا مطالب را از سایت های دیگر سرقت می کنند و در سایت خود به نمایش می گذارند به صفحه های اول گوگل جلوگیری کند و سایت هایی که این کار را انجام می دهند و توسط این الگوریتم شناسایی می شوند از طرف گوگل جریمه می شوند.

 الگوریتم پنگوئن/ ویژگی‌های شخصیتی : اهل پیوند صمیمی/متنفر از تکرار کلمات/درون‌گرا
زمانی لینک های اسپم تمامی اینترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لینک ها کاربران را به شدن آزار می داد. الگوریتم  پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی را که برای بهبود رنکینگ خود بک‌لینک خریداری می‌کنند به عهده دارد. لینک های اسپم باعث می شدند کاربران با سرچ کردن به مقصد واقعی خود نرسند. مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جایی می شدند که به هیچ عنوان ارتباطی نداشت و از هدف دور می شدند. همانطور که می‌دانیم گوگل برای سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از سایت‌های دیگر بیشتر باشد امتیاز بالاتری قائل شده و آن را در رتبه‌های بالاتر جستجو قرار می‌دهد. این عمل باعث شده بود تا افرادی سودجو به صورت فله‌ای اقدام به قرار دادن لینک وب‌سایت های دیگر کرده و بابت آن پول دریافت کنند.

اگر پیوند پنگوئن‌ها در صف‌های طولانی شما را به یاد پیوندها و لینک‌ها در دنیای وب‌سایت‌ها می‌اندازد خوب است بدانید پنگوئن‌ها از هر نوع پیوند یا لینکی خوششان نمی‌آید. آن‌ها به دنبال لینک‌های طبیعی و معتبرند و وب‌سایت‌هایی با لینک‌های اسپم و غیر مرتبط را جریمه می‌کنند.

الگوریتم هیل تاپ یا تپه  Hilltop Algorithm

الگوریتم هیل تاپ اولین مدیر و الگوریتم  شرکت گوگل بود که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرد و با ورود به شرکت تاثیرات قابل توجهی روی موتورهای جستجو گذاشت. وظیفه هیل تاپ شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبر بود و با استفاده از اطلاعات موجود در این دایرکتوری‌ها سعی داشت بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد.


الگوریتم مرغ مگس خوار(Humming Bird Algorithm)

نام هر الگوریتم گوگل با هدف و عملکردی که آن الگوریتم دنبال می‌کند، ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط برای مرغ مگس خوار نیز وجود دارد.

مرغ مگس خوار پرنده­ای بسیار سریع و با دقت عمل بالا است. قوانین الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل نیز بسیار سریع و دقیق بر روی صفحات سایت شما اعمال می‌شود. از جمله الگوریتم‌های کاربردی و مفید گوگل است اما این الگوریتم این دقت را برای چی آنقدر با سرعت اعمال می‌کند؟ چرا انقدر جذاب و مفید است؟

این الگوریتم کلمات کلیدی و مترادف آن را از متن خارج می کند. (به سرعت اطلاعات لازم را از متن خارج می‌کند.) بعد از آن کلمات را با کوئری کاربر بررسی می‌کند و سایتی که به هدف نزدیکتر است را به کاربر نشان می‌دهد.

جذابیت و مفید بودن این الگوریتم به دو دلیل است:

اول اینکه هر بار بهترین سایت را برای کاربران نمایش می‌دهد. (نزدیک‌ترین سایت به کوئری کاربر)

دوم اینکه این الگوریتم از هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند و هر بار گراف معنایی خود را کامل می‌کند. (اگر بار اول تفاوت شیر جنگل با شیر خوراکی را در عبارت سرچ شده متوجه نشود بعد از مدتی میتواند آن را بفهمد).


الگوریتم کبوتر

یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل که در 24جولای 2014 به باغ‌وحش گوگل پیوست، الگوریتم کبوتر بود. عملکرد موتور جست‌و‌جوی گوگل براساس کبوتر است؛ بدین‌صورت که محتوای وب‌سایت‌ها درون یک محفظه، با نام "محفظه‌ی داده" قرار می‌گیرند و چند کبوتر برای بررسی محتوای هریک، درون آن قرار دارند. وقتی این کبوتران واژه یا جمله‌ای که کاربر برای جست‌وجو وارد کرده را پیدا می‌کنند، علامت گذاری کرده یا به اصطلاح به آن نوک می‌زنند و سپس سایت‌ها براساس بیش‌ترین علامت گذاری‌ها نمایش داده می شوند. به گفته‌ی گوگل، کبوتر روابط نزدیک‌تری بین الگوریتم محلی و الگوریتم جست‌و‌جوی اصلی ایجاد می‌کند؛ یعنی، هم روی نتایج صفحات و هم روی گوگل مپ تاثیر می‌گذارد. هدف این الگوریتم، محلی‌سازی و دقیق‌تر کردن نتایج کاربران براساس موقعیت مکانی آن‌هاست.

RankBrain Algorithm

رنک‌برین را میتوان الگوریتم جدید گوگل بر پایه هوش مصنوعی دانست. این الگوریتم وظیفه دارد تا براساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کرده و بهترین پاسخ را به او نمایش دهد. همچنین در ادامه براساس رفتار کاربران رتبه‌بندی نتایج جستجو را بهینه‌سازی کند.

همه چیز درباره‌ی الگوریتم Mobilegeddon گوگل 

سالانه بر تعداد افرادی که از موبایل برای جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند افزوده می‌شود. طبق آمار منتشر شده، 52.2 درصد از ترافیک یک وبسایت متعلق به دستگاه‌های موبایل می‌باشد و طبیعی است که گوگل توجه ویژه‌ای به کاربران موبایلی داشته باشد. الگوریتم Mobilegeddon یا هدف بررسی اینکه آیا صفحات وب برای رتبه بندی در دستگاه‌های موبایل بهینه سازی شده‌اند و اصطلاحا موبایل فرندلی هستند یا خیر، ایجاد شده است. صفحاتی که برای موبایل بهینه نیستند دچار افت رتبه می‌شوند. این الگوریتم بر جستجوهای دسکتاپ اثری نمی‌گذارد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این می‌باشد که Mobilegeddon یک الگوریتم در سطح صفحه است به این معنا که ممکن است یک صفحه از وب سایت رتبه‌ی خوبی کسب کند و صفحات دیگر نه.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 94
  • بازدید ماه : 412
  • بازدید سال : 1,533
  • بازدید کلی : 12,395