loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 78 دوشنبه 06 مرداد 1399 نظرات (0)

احتمالا تعدادی از شما عزیزان تصمیم گرفته اید که یک وب سایت جدید فروشگاهی و یا … برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید و چه نکاتی را باید در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنید تا بتوانید سایتی مدرن، قدرتمند و کاربرپسند داشته باشید. به همین منظور تصمیم گرفتم مقاله ای تهیه کنم و در آن اصولی را که باید در مراحل طراحی سایت به آنها توجه کنید را برای شما ذکر کنم. پس توصیه می کنم که این مقاله را با تمرکز کافی و در فرصتی که زمان آزاد دارید مطالعه کنید و نکات آن را به خاطر بسپارید.

سرعت بالای وب‌سایت (Page Speed)

خودتان را جای کاربرانی که از سایت شما استفاده می‌کنند بگذارید. ایشان همان کلیک‌کننده‌هایی هستند که معنی صبر کردن را به خوبی نمی‌دانند و تنها یک چیز برایشان مهم است؛ رسیدن به مطلب دلخواه در کسری از ثانیه! پس طبیعتاً زمانی که کاربر مجبور باشد خیلی منتظر نمایش سایت شما بماند، هیچ بعید نیست که صفحه شما را ببندد و به سراغ یک سایت دیگر برود. این موضوع همچنین تاثیری مستقیم در رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

ایجاد طرح بندی با حرکت آسان

ناوبری آسان برای تمام وب سایت ها بسیار مهم است. از ساده ترین پورتال های خبری گرفته تا پیچیده ترین فروشگاه های آنلاین تجارت الکترونیک. هدف شما از طراحی سایت هر چه که باشد برای حفظ محتوای سایت خود در رده های منطقی ، باید به کاربران دسترسی سریع به اطاعاتی که به دنبال آن هستند بدهید. طرح بندی با حرکت آسان ارزش محتوای وب سایت شما را افزایش می دهد. سایت شما باید به طور کامل از قوانین موتور های جستجو پیروی نماید در غیر ان صورت موتور ممکن است سایت شما را به رسمیت نشناخته و همین موضوع باعث از دست دادن مخاطبانتان شود. رعایت این موارد ، ناوبری آسانی برای هر طراحی به همراه خواهد داشت.

اطمینان وامنیت

شما باید به کاربران و مشتریان وب سایت خود این اطمینان را بدهید که مطالب و داده هایی که در اختیار شما قرار می دهند، مخفی ومحرمانه خواهد ماند و در اختیار فرد دیگری قرار نخواهد گرفت. اگر شما فروشنده هستید باید از بسترمطمئن SSL استفاده کنید. اگر شما از مشتریان و مخاطبان تقاضای آدرس ایمیل و تلفن می کنید باید به حریم شخصی آنها احترام بگذارید. پس تلاش کنید اعتماد کاربران و بازدیدکنندگان را با حفظ ایمنی اطلاعات آنها جلب کنید.

نکات قابل توجه در راه اندازی سایت شرکتی

پس از تصمیم گیری در خصوص راه اندازی سایت شرکتی خود, حال نوبت به نکات قابل توجه و حائز اهمیت است, توجه به این نکات سبب می شود تا سایت شما بهتر و قوی شروع به فعالیت کند و در نظر کاربران بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این نکات عبارتند از؛

  1. حتما برای کسب و کار خود سایت اختصاصی راه اندازی کنید و بدنبال سایت های آماده نباشید.

  2. در هنگام طراحی گرافیکی سایت, بهتر است از طیف رنگی مناسب استفاده کنید. می توانید این کار به گروه طراحی الوند بسپارید.

  3. در هنگام کدنویسی رعایت اصول و قواعد و استاندارد ها بسیار مهم است.

  4. حتما برای سایت خود از کدنویسی واکنش گرا (Responsive) بهره بگیرید. این امر سبب می شود تا سایت شما در تمام پلتفرم ها و با هر سایزی قابل مشاهده باشد.

  5. بروزرسانی سایت را فراموش نکنید. اخبار, مقالات, محصولات و… می تواند به پویایی و زنده بودن سایت کمک کند.

  6. به دنبال حاشیه نباشید.

  7. از کپی کردن مطالب دیگر سایت ها جدا و جدا خودداری کنید که جز ضرر و افت رتبه برای شما هیچ سودی ندارد.

  8. کاربر را خیلی سریع و ساده به هدفش برسانید.

رعایت این نکات بسیار ساده است اما سبب می شود سایت شما بسیار قدرتمند تر به سمت موفقیت پیش برود و باعث رونق تجارت شما شود.

طراحی سایت بر اساس استاندارد های روز جهان

طراحی یک سایت بر اساس استاندارد های روز جهان از نکاتی از نکاتی است که باید در طراحی مورد توجه قرار داد، طراحی سایت امروزه به عنوان یک علم تاثیر گذار در عرضه تجارت است، و استاندارد های جهانی بسیاری برای این حوزه در جهان مطرح شد است، اگر شما می خواهید وب سایت استانداردی داشته باشید، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد استاندارد های طراحی سایت را در وب سایت w3c مشاهده کنید، در این وب سایت استاندارد های اولیه طراحی وب سایت مطرح شده است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 425
  • بازدید سال : 1,546
  • بازدید کلی : 12,408