loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 65 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

یکی ازط روش های بهینه سازی سایتی  استفاده از بک لینک ها می باشد که در این جا ما  انواع بک لینک داخلی و خارجی را به شما اموزش می  دهیم . با وجود بک لینک ها می توغانید کاری کنید تا صفحه مورد نظر شما راحت تر بالا بیاید . اگر می خواهید با نکات بک لینک ها اشنا شوید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . 

شاید در نگاه اول ساخت لینک داخلی برای وب سایت، تکنیکی نه چندان پیشرفته؛ و حتی خسته کننده و بی ثمر به نظر برسد. من، به شخصه، پس از دو سال وبلاگ نویسی به اهمیت لینک سازی داخلی پی بردم. تا قبل از آن روز، هر صبح با خوشحالی از خواب بیدار می شدم و مقاله ای در یکی از وب سایت ها منتشر می کردم. بهینه سازی لینک های داخلی نه‌تنها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا شانس بازدید از سایر صفحات سایت شما در جهت رفع نیازهای خود را داشته باشند

فرق لینک داخلی و خارجی

بخشی از افزایش دیده شدن صفحات سایت ها در موتورهای جست‌وجو و همینطور خزنده های گوگل، مربوط به نحوه لینک سازی داخلی و مرتبط بودن لینک های داخلی در مطالب و پست های شما است. به این لینک ها معمولاً لینک داخلی Internal link گویند. و اگر سایتی شما را لینک کند مثلا میزفا بیاید وبسایت شما را در این مقاله لینک کند، به آن لینک‌ها اصولا بک لینک Backlinks می‌گویند و یا همان لینک خارجی و به نحوه ایجاد آن می‌گویند لینک سازی خارجی (لینک بیلدینگ). این لینک های داخلی می‌توانند نقش مهمی در ارتباط بین مطالب و مقاله‌های سایت شما و همچنین یک عامل مهم در بهینه سازی داخلی سایت باشد.

البته بک لینک (لینک‌های خارج از سایت) هم اهمیت بسیاری دارد ولی ما در این مقاله تمرکز بر روی لینک های داخل سایت داریم.

امیدوارم فرق بین لینک داخلی و لینک خارجی را بدانید هر چند تفاوت های این نوع لینک ها را به شکل جامع اشاره نکردیم ولی اگر سوالی داشتید حتما در نظرات مطرح کنید و ما عاشقانه منتظر شما هستیم تا پاسخ‌هایتان را ارسال کنیم.

چرا باید لینک سازی داخلی انجام دهیم؟

ساختار وب را به تار عنکبوت تشبیه می کنند زیرا تارهای عنکبوت همگی به هم متصل هستند و عنکبوت ها با استفاده از تارها به هر نقطه ای می روند حال اگر به هر دلیلی یکی از تارها پاره شود عنکبوت ها برای رفت و آمد به مشکل می خورند و مسیر دیگری را انتخاب می کنند. 
ساختار گوگل نیز به همین صورت است خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها مسیر رفت و آمد خود را انتخاب می کنند و اگر صفحه ای لینک داخلی و خارجی نداشته باشد به معنی بن‌بست است. بن‌بست ها نه تنها از نظر گوگل مضر هستند بلکه باعث می شود کاربران هم از صفحه خارج شوند و شما به راحتی برای آن ها صفحه خروج یا Exit page ساخته اید.
با توجه به این توضیحات در نظر داشته باشید که اگر ساختار وب را به خود نگیرید گوگل در سایت شما به بن‌بست می خورد و این مسئله به سئو هر سایتی صدمه خواهد زد.
هر چه سایت شما از صفحات خروج (Exit Page) کمتری برخوردار باشد برای گوگل محبوب تر خواهید شد. با استفاده از انواع روش های لینک سازی داخلی و هم چنین لینک سازی خارجی بن‌بست ها را از سایت خود حذف خواهید کرد.

 لینک سازی عکس ها

لینک سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس ها به گوگل استفاده می شود و اگر از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید برای سئو سایت شما مفید است. تگ Alt کمک می کند که اگر کاربر شما به هر دلیلی نتوانست عکس را لود کند با استفاده از متنی که در این عکس به عنوان موضوع قرار داده اید متوجه شود که چه عکسی را نتوانسته مشاهده کند. دلیل اصلی استفاده از تگ Alt شناسایی عکس با عنوان وارد شده به گوگل است. مثلا اگر عکسی در رابطه با طبیعت در سایت بگذاریم و در Alt تصویر بنویسیم گردشگری در جنگل گوگل متوجه می شود که این عکس به چه چیزی اشاره دارد. 
با این حال می توان گفت تأثیر لینک سازی با عکس به اندازه ی لینک سازی متنی نیست و شما صرفاً برای انجام موارد سئو داخلی (On Page Seo) باید برای متن ها لینک سازی انجام دهید.


در لینکسازی داخلی یک مقاله، چند بار به یک صفحه دیگه لینک بدیم؟

تعداد لینک داخلی باید منطقی باشه، شما فرض کن یک صفحه A داری و یک صفحه B و قصد داری داخل صفحه A به صفحه B لینک داخلی بدی.
فکر نکنید اگر به جای یک بار لینک کردن صفحه B بیای دو بار لینک بکنی اثر مثبت بیشتری می‌بینی. و همینطور فکر نکنید که اگر بیای صفحه B بیشتر از یک بار لینک بدی اثر منفی می‌بینی.
اگر با هدف سئو قصد داری تعداد لینک بیشتری به صفحه B بدی من باشم انجام نمیدم (نظر شخصی پوریا آریافر هست و به این معنی نیست که حرف خداست و همیشه درسته) ولی اگر به خاطر راحتی کاربر قصد داری لینک بیشتری بدی تا بهتر و سریع‌تر اون صفحه رو پیدا کنه من باشم حتما لینک بدم حتی اگر تعدادش بیشتر باشه.
وقتی میگم تعدادش بیشتر باشه باز منطق میاد وسط و منظورم این نیست که هر چقدر دلت خواست لینک بده.

نحوه صحیح لینک سازی داخلی یکی از آسان‌ترین و جز مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود سئو داخلی و همچنین سئو خارجی است.

هرچند که ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد اما سرمایه‌گذاری در سایت است. با اضافه کردن هر قسمت جدید در سایت، پست‌ها و صفحات مهمتان را به خاطر داشته باشید، ممکن است مرتبط به موضوعی که در حال نوشتن هستید باشند. شما می‌توانید با سرعت بیشتری با اضافه کردن لینک به هدف‌های خود در سایت برسید.

فقط مطمئن شوید این کار را بیش‌ازحد انجام ندهید چراکه می‌تواند به‌جای داشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی در سئو سایت داشته باشد. هرچند انجام دادن این روش به شکل اصولی کمک بزرگی به بازدیدکننده و هم به موتورهای جستجو در پیمایش راحت‌تر صفحات سایت می‌کند.

کاربرانی هم که سایت خود با با وردپرس طراحی کردن یک سری قابلیت ها دارن که میتواند به کمک لینک داخلی در وردپرس بپردازد. مثلا افزونه یوست پیشنهاد لینک داخلی می‌دهد و یا یک سری افزونه برای وردپرس وجود دارد که کمک میکند تا شما به صورت اتوماتیک لینک سازی داخلی را بسازید.

حال شما باید بتوانید به سوال چگونه لینک سازی داخلی را انجام دهیم پاسخ دهید. اگر سوالی درباره نحوه ساخت و ایجاد لینکهای داخلی در سایت خود دارید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید. پاسخگو خواهیم بود 🙂

لینک سازی خارجی (External Links)

تصور کنید که قصد خرید محصول جدیدی که به تازگی به بازار آمده را دارید. بعد از این که وارد فروشگاهی می شوید، نماینده فروش آن برند به سرعت به توضیح در رابطه با آن محصول می پردازد تا شما را متقاعد کند که محصول مفیدی را برای فروش دارد. ممکن است احساس کنید که آن شخص فقط قصد فروش محصولش را دارد و در خرید آن کالا هنوز هم دودل باشید. کافی است در همین زمان دوستی قدیمی ای از راه برسد و به شما بگوید این کالا را استفاده کرده و بسیار برایش مفید واقع شده است.
بدون شک تازه می توانید باور کنید که حرف های نماینده فروش در رابطه با آن محصول درست بوده و به آن کالا اعتماد خواهید کرد.
با این مثال می توانید بهتر معنی لینک سازی خارجی را درک کنید. گوگل با ورود به سایت شما مطالب شما را با دقت بررسی کرده است ولی هنوز به عنوان سایتی محبوب در نظرش قرار نگرفته‌اید مگر این که سایت، وبلاگ و یا انجمنی که از امتیاز خوبی در نظر گوگل برخوردار است، شما را تأیید کند. گوگل نیز به تایید دیگران بیشتر از توضیح خودتان اهمیت خواهد داد.
با افزایش تعداد تأییدهایی که از طرف سایت های دیگر می‌گیرید بیشتر و بیشتر در نظر گوگل محبوبیت پیدا می کنید. 
آنچه در محبوب شدن سایت مشکل است این است که کاربران زیادی به صورت طبیعی شما را به یکدیگر پیشنهاد نخواهند داد و این مسیر با سرعت بسیار کمی پیش خواهد رفت.
به همین دلیل است که سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌پردازند تا با تولید تعداد زیادی لینک های خارجی، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه‌ اول موتورهای جستجو (SERP) برسانند.
با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد محبوبیت مصنوعی از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل تقلب بوده و اگر به سایت شما شک کند پنالتی خواهید شد.
پنالتی شدن سایت توسط گوگل باعث می شود که با کلمه کلیدی انتخاب شده برای همیشه از صفحه ی موتورهای جستجو حذف شده و با سرچ کردن آن کلمه سایت برای کاربران هرگز نمایش داده نشود. 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 411
  • بازدید سال : 1,532
  • بازدید کلی : 12,394