loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 83 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

 

تا به حال براتون پیش اومده که سایتی رو باز کنید و از کند بودن سرعت آن کلافه شوید ،در رابطه با کند بودن سرعت سایت دلایل زیادی وجود دارد و همچنین روش هایی برای برطرف کردن کند بودن سرعت سایت و بالابردن آن وجود دارد ، پس اگر شما هم می خواهید کاری کنید که سرعت سایت خود را بالا ببرید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید . ، از جمله از روش هایی که در این جا بررسی خواهیم کرد می توان به بهینه ساز کردن تصاویر ، انتخاب هاست و دامنه خوب ، فشرده سازی برخی از فایل ها ، بررسی کش مرورگر ،انتخاب قالب مناسب ، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب و ... اشاره کرد . 

کند بودن سایت باعث می شود تا  شما مخاطبان بسیار زیادی را از دست بدهید و نتوانید به خوبی بازدید سایت خود را افزایش دهید . پس برای جلوگیری از این اوضاع لازم است تا با بررسی و انجام برخی از روش ها سرعت سایت خود را افزایش دهید . 

 

بهینه سازی تصاویر

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت، حجم صفحات است. تصاویر تاثیر زیادی در افزایش حجم صفحات می‌گذارند. بنابراین برای استفاده از تصاویر سعی کنید تصویر مورد استفاده، از سایز مورد نیاز بزرگتر نباشد.

بهتر است برای فعالیت‌های گرافیکی از فرمت PNG و برای تصاویر طبیعی از JPG استفاده شود. همچنین قبل از بارگذاری تصاویر در وب‌سایت آنها را فشرده کنید. می‌توانید با کمک ابزاهایی مثل فتوشاپ، JPEG Imager و… این کار را به راحتی انجام دهید.

تمامی روش‌های بهینه‌سازی تصویر در مقاله‌ی زیر بررسی شده است که در این زمینه کمک خوبی به افزایش سرعت خواهد کرد.

 

 عدم آپلود مستقیم ویدئو ها در وردپرس

شما در وردپرس قادرید که ویدئوها را مستقیما در هاست خود آپلود کرده و از طریق HTML5 به پخش آنها در مرورگر کاربران بپردازید. اما هرگز نبایست دست به چنین کاری بزنید!

میزبانی از ویدئو ها، پهنای باند زیادی را میطلبد. همچنین هزینه های زیادی را بر روی دست شما می گذارد. حتی اگر اشتراک میزبانی وب شما از نوع نامحدود نیز باشد، احتمالا با مصرف زیاد پهنای باند جریمه شده و هاست شما سرویس شما با تعلیق رو به رو می سازد.

همچنین میزبانی از ویدئوها موجب افزایش حجم سایت و بالطبع افزایش حجم بک آپ ها می گردد. در نتیجه بازگرداندن سایت وردپرسی شما از بک آپ آن بسیار دشوار و زمانبر خواهد شد.

وردپرس داری قابلیت جاسازی (Embed) ویدئو هاست و از این طریق می توانید بعد از آپلود ویدئوها در سایت های اشتراک ویدئو، تنها کد مربوطه را در داخل پست قرار دهید.

 

 انتخاب هاست و دامنه مناسب

اولین چیزی که برای افزایش سرعت سایت‌مان باید به آن به درستی توجه کرد و با دقت آن را انتخاب کرد، بحث اولیه فنی یا همان خدمات میزبانی هاست و دامنه است. خیلی از وب‌مسترها بدون توجه به این مسئله از هر سرویس دهنده‌ای که به ظاهر مناسب‌تر است و یا سرویس‌های ارزان قیمت‌تری ارائه می‌کند، سرویس خود را خریداری می کنند. همین موضوع یک بی‌احتیاطی بزرگ به حساب می‌آید و می‌تواند خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، اولین قدم شما را با شکست رو‌به‌رو کند.

برای این بخش، نه تنها انتخاب صحیح شرکت سرویس دهنده حائز اهمیت است، بلکه انتخاب صحیح نوع سرور، نوع هاست و خدمات نیز بسیار مهم هستند. برای مثال یکی از اشتباهاتی که به مقدار قابل‌توجهی منجر به کاهش سرعت بارگذاری یک سایت می‌شود، استفاده از خدمات میزبانی اشتراکی است که در آن یک سرور به صورت اشتراکی برای راه اندازی چندین سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هاست‌های اشتراکی شاید هزینه کمتری داشته باشد، اما یقیناً در آینده و زمانی که بازدیدهای شما زیاد شود برای شما دردسر ساز خواهد شد.

 

 فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JS

استفاده از فناوری‌هایی مثل CSS3 و جاوا اسکریپت برای اینکه در ظاهر سایت خود انقلابی ایجاد کنید این روزها طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین افزایش کیفیت ظاهر وبسایت رابطه مستقیمی با افزایش حجم فایل‌های مربوطه دارد که در نهایت باعث افزایش حجم صفحات خواهد شد. پس اگر به ظاهر سایت خود اهمیت میدهید باید از خلاصه نویسی در این فایل‌ها استفاده کرده و حجم فایل‌های CSS و JS را تا جای ممکن کاهش دهید.

همچنین لود کردن فایل‌های JS در فوتر هم میتواند باعث بهبود در سرعت لود سایت از دید کاربر باشد. با استفاده از سایت csscompressor.com می‌توانید اقدام به فشرده سازی فایل‌های CSS و JS بکنید.

 

کش مرورگر یا Browser cache

در این روش به مانند روش دوم عمل کش کردن صفحه شما انجام می‌شود؛ اما با این تفاوت که فایل کش شده در پوشه مرورگر شما ایجاد و نگهداری می‌شود. با استفاده از این روش زمانی که کاربر برای بار دوم به بعد صفحه شما را سرچ کند، بدون هیچگونه معطلی برای واکشی دستورات، از طریق کش مرورگر، صفحه به کاربر نمایش داده خواهد شد.

 

بهینه سازی جداول دیتابیس

در این روش جدول های ذخیره شده در دیتابیس وردپرس را بهینه سازی کرده تا سرعت سایت را بالا ببریم و زمان واکشی اطلاعات از دیتابیس را به حداقل برسانیم.

نکته: سعی کنید که جدول های اضافی را از دیتابیس خود حذف کنید.

 

 کنترل فعالیت‌های پس زمینه

زمانی که ما در صفحه‌ی سایت در حال مشاهده‌ی مطالب هستیم، ممکن است فعالیت‌هایی در پس ‌زمینه در حال انجام باشند. مثلاً افزونه‌‌های پشتیبان‌گیر(backup) در حال تهیه نسخه پشتیبان باشند، یا برنامه‌هایی که از قبل توسط cron jobsها ایجاد کرده‌ایم، اجرا می‌شوند.

 این اعمال می‌توانند در سرعت وب‌سایت اثر داشته باشند. بنابراین بهتر است در میزان استفاده از آنها دقت بیشتری به خرج دهیم. همچنین زمان‌بندی اجرای آنها را به ساعاتی که وب‌سایت متحمل ترافیک کمتری است موکول کنیم.

 

 استفاده از افزونه گالری سریع تر

اگر شما صاحب یک وب سایت عکس بوده یا نمونه کارهای زیادی را در سایت خود به نمایش گذاشته اید، مطمئنا از یک افزونه گالری عکس برای نمایش تصاویر سایت استفاده می کنید. بهینه بودن سرعت بارگذاری افزونه گالری شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیشنهاد ما استفاده از افزونه Envira Gallery است که یکی از بهترین افزونه های گالری تصاویر در وردپرس می باشد. این افزونه به شما امکان می دهد تا تصاویر زیبای سایت خود را با حداکثر سرعت به نمایش بگذارید.

همچنین ما به مقایسه سرعت بارگذاری تعدادی از معروف ترین افزونه های مرتبط پرداخته ایم که نتیجه آن را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

 

 انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

تمام نقاط قوت و ضعف یک وب‌سایت در مرحله دوم به سیستم مدیریت محتوای آن مربوط می‌شود. انتخاب یک سیستم نامناسب برای مدیریت یک وب‌سایت، اشتباه بزرگی است که خیلی از وب‌مسترها آن را مرتکب می‌شوند. از نظر کارشناسان، سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که در بازاریابی آنلاین آن را CMS می‌شناسند، مهمترین عنصر برای تأثیرگذاری بیشتر یک وب‌سایت از جنبه‌های مختلف است. مسلماً یکی از این جنبه‌ها سرعت بارگذاری کامل یک سایت است.

اگرچه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا عرضه شده است، اما همچنان برخی از آن‌ها به خاطر امکانات بیشتر از جمله متن باز بودن و رایگان بودن اعتبار بیشتری نیز دارند. اما به جز بحث امکانات، سیستم‌های مدیریت محتوا از لحاظ سرعت، امنیت و مسائل مشابه نیز تفاوت‌هایی هر چند اندک با یکدیگر دارند.

 

استفاده از قالب مناسب

استفاده از قالب بهینه هم از نکات دیگری است که برای افزایش سرعت سایت حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد. برخی قالب‌ها هستند که به صورت کاملا بهینه و اصولی کدنویسی شده‌اند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن لود می‌شوند، در مقابل نیز قالب‌هایی هم وجود دارند که حتی در صورت استفاده از هاست مناسب و رعایت سایر نکات باز هم بیش از ۱۰ ثانیه برای لود صفحات زمان لازم دارند.

به عنوان نمونه قالب فعلی که از آن استفاده می‌کنم توسط بهترین تیمی کدنویسی شده است که در فروش قالب جزو برترین‌ها هستند که مواردی مثل Lazy Load برای تصاویر در آن استفاده شده است. یعنی تا زمانی که بعد از ورود به سایت اسکرول نکنید تصاویر موجود در صفحات لود نخواهند شد و هرچه به انتهای سایت پیش روید به مرور تصویر هر بخش نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 413
  • بازدید سال : 1,534
  • بازدید کلی : 12,396