loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 70 پنجشنبه 11 آذر 1400 نظرات (1)

چند سالی است که با توجه به تحریم های به وجود آمده در ایران خرید و استفاده از گوشی های برند اپل برای برخی از ایرانیان به یک آرزو تبدیل شده است . تا سال ها قبل و ورود اولین ورژن های موبایل های اپل سری ایفون به ایران با وجود آن که قیمت گوشی هایش نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار بالاتر بود ولی باز هم آنقدر ها گران نبود که حالا با قیمت یک ماشین برابری میکند . اما آیا واقعا کیفیت آن هم به قیمتی که دارد می ارزد ؟ اخیرا آخرید مدل از گوشی های آیفون یعنی iphone 13 pro max وارد بازار شد که حسابی هم سر و صدا به پا کرد . از لحاظ ظاهری اگر بخواهیم به آن نگاه کنیم انگار با مدل قبلی خود تفاوت آنچنانی نداشته است . حتی در تعداد دوربین ها که هر دفعه بیشتر از دفعه قبل بود هم باز تفاوتی ایجاد نکرده است . اما از لحاظ نرم افزاری چی ؟ از لحاظ کیفیت دوربین و موارد دیگر باز هم تغیری در آن ایجاد نشده است ؟ مطلب امروز وبلاگ ما در رابطه با این گوشی پر طرفدار است میخواهیم در کنار هم این مدل را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید .

طراحی و کیفیت ساخت iPhone 13

همونطور که اشاره کردیم اپل توی بخش طراحی هیچ اتفاق خاصی رو برای آیفون های جدید در نظر نگرفته. وقتی در جعبه رو باز میکنید اولین چیزی که نظر شما رو جلب میکنه طراحی و نحوه قرار گیری دوربین ها توی قاب پشتیه! قاب پشتی از جنس شیشه و به صورت براق طراحی شده که توی رنگ مشکی به شدت جای اثر انگشت روی قاب پشتی میمونه! فریم دوربین ها مثل سابق اون بالا سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که یکی از تفاوت های iPhone 13 نسبت به iPhone 12 توی همین بخش وجود داره. دوربین ها از حالت خطی به حالت ضربدری تغییر شکل دادن و دیگه هیچ تغییری توی قاب پشتی نسبت به آیفون های سال قبل دیده نمیشه.

بررسی نمایشگر و اسپیکر آیفون ۱۳ اپل

آیفون 13 اپل دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED است که اندازه آن مشابه آیفون 12 است. از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند اما از چند به روزرسانی مانند پنل با بریدگی کمتر و نمایشگر روشن تر برخوردار است. متأسفانه حالت پروموشن 120 هرتز مختص آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است. پنل OLED دارای رزولوشن 1،170 در 2،532 پیکسل است . صفحه نمایش Iphone 13 با شیشه تخت سرامیک شیلد توسط فناوری کورنینگ محافظت می شود. بنابراین ، صفحه نمایش آیفون 13 از نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز پشتیبانی می کند ، در حالی که سنسورهای لمسی باید با نمونه برداری 120 هرتز کار کنند. این پنل از HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند ، هنگام تماشای محتوای HDR باید 800 نیت حداکثر روشنایی معمولی و 1200 نیت حداکثر روشنایی را ارائه دهد.

بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو اپل

امسال هیچ تفاوتی وجود ندارد ؛ آیفون ۱۳ پرو با همان دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس عرضه می شود ، به این معنی که دیگر نیازی به تلاش زیاد ندارید تا بهترین سخت افزار تصویربرداری را که اپل ارائه می دهد ، بدست آورید. و همانطور که اپل مایل است به آن اشاره کند ، این ‘بزرگترین به روز رسانی دوربین در آیفون’ است.

لیست ارتقاءها با یک دوربین اصلی (یا ‘گسترده’) در پشت شروع می شود که دارای یک سنسور بزرگتر با پیکسل های بزرگ 1.9 میکرومتر است. سنسور 12 مگاپیکسلی به خودی خود تثبیت شده است (همانطور که در آیفون 12 پرو مکس بود) و اپتیکال داخل لنز معادل 26 میلی متر با دیافراگم f/1.5 فقط برای فوکوس نیاز به حرکت دارد.

تله فوتو دسترسی بیشتری پیدا کرده است ؛ معادل 77 میلی متر یا زوم 3x ، از 2 برابر در آیفون 12 پرو و 2.5 برابر در آیفون 12 پرو مکس . در این فرآیند مقداری از قدرت لنز خود را از دست داده است و دیافراگم اکنون به جای f/2.2 دارای دیافراگم f/2.8 است. لنز هنوز تثبیت شده است و سنسور هنوز 12 مگاپیکسل است.

عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر

تراشه‌ی A15 بکار رفته در گوشی‌های آیفون ۱۳ توانایی بسیار بالایی در امور پردازشی دارد. اما برخلاف سال‌های گذشته، این‌بار تفاوت این پردازنده به نسبت A14 خیلی محسوس نیست. این ادعایی بود که یکی از بررسی‌کنندگان وب‌سایت پاکت‌لاین نوشت. او می‌گوید: «به خاطر داشته باشید که در رابطه با بهبود جزئی صحبت می‌کنیم که با توجه به آن تراشه‌ی A15 واقعا سریع و کم‌مصرف است. اپلیکیشن‌ها به سرعت اجرا می‌شوند و عملکرد آن در زمینه‌ی عکاسی محاسباتی هم فوق‌العاده است. به طور خلاصه آیفون ۱۳ پرو در انجام هیچ کاری لگ نمی‌زند و با مشکل مواجه نمی‌شود.

یکی از بررسی‌کنندگان وب‌سایت The Verge هم معتقد است افزایش سرعت پردازنده نباید لزوما با هدف بهتر شدن به نسبت نسل قبل باشد؛ بلکه باید به این خاطر باشد که بتوانیم در سال‌های پیش رو هم روی قدرت سخت‌افزاری آن حساب کنیم. البته او آپدیت اصلی گوشی‌های آیفون ۱۳ را دوربین آن‌ها، نمایشگر و سپس پردازنده می‌داند.

لازم به ذکر است تراشه‌ی A15 که اپل در دو مدل استاندارد و پرو استفاده کرد از لحاظ عملکرد با یکدیگر تفاوت دارند. سال گذشته هم این اتفاق افتاده بود اما امسال به شکل واضح‌تری شاهد این تفاوت هستیم. البته از لحاظ پردازشی تفاوت خاصی بین دو محصول وجود نداد ولی پردازشگر گرافیکی مدل پرو و پرو مکس از ۵ هسته بهره می‌برد در حالی که برای مدل‌های استاندارد و مینی از گرافیک ۴ هسته‌ای استفاده شده است تا کاربران با سرعت بیشتری به انجام کارهایی نظیر بازی کردن یا ویرایش ویدیو، بپردازند.

این ادعایی نیست که با توجه به مشخصات روی کاغذ مطرح شده باشد. طب گفته‌های پاتریک هالند از وب‌سایت CNET، آیفون ۱۳ پرو در انجام هیچ کاری، اعم از بازی و ویرایش عکس و فیلم کم نمی‌آورد؛ حتی زمانی هم که چندین برنامه به صورت همزمان در حال اجرا باشند، کوچک‌ترین لگ یا کندی را شاهد نخواهیم بود.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرو

صفحه‌نمایشی که برای آیفون ۱۳ پرو در نظر گرفته شده اندازه ۶.۱ اینچی دارد با پنل اولد. این صفحه‌نمایش با شیشه‌ای سرامیکی ضد خط و خش است و واقعاً کیفیت بسیار بالایی دارد. از نظر روشنایی هم با صفحه‌نمایش بسیار روشنی سر و کار دارید که می‌تواند در محیط باز عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان دهد و مشاهده تصاویر در زیر نور خورشید برایش بسیار کار آسانی است.

برای اولین بار در تاریخ آیفون‌ها شاهد استفاده از صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا هستیم که اپل برای آیفون ۱۳ پرو از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده. این نرخ نوسازی داینامیک است به این معنی که زمان نمایش تصاویری که ثابت هستند مانند نوشته‌ها نرخ نوسازی تا ۱۰ هرتز پایین می‌آید و زمانی که قرار است اسکرول کنید به ۱۲۰ هرتز می‌رسد.

مقایسه قیمت

گوشی‌های سری iPhone 13 از چهاردهم سپتامبر در جریان رویداد سالانه اپل معرفی شدند و از 24 سپتامبر در دسترس کاربران قرار گرفتند. برخلاف نسل گذشته سری جدید از همان روز معرفی قابل سفارش بود. همانطور که گفته شدی مدل استاندارد آیفون 13 با قیمت پایه 799 دلار یا 779 یورو در ظرفیت 128 گیگابایت عرضه می‌شود که دقیقاً هم قیمت iPhone 12 است با این تفاوت که در نسل جدید از ظرفیت حافظه دو برابری برخوردار هستید. مدل مینی یعنی iPhone 13 Mini نیز با قیمت پایه 699 دلار به عنوان ارزان‌ترین عضو این خانواده عرضه می‌شود که تنها در ابعاد نمایشگر و باتری تفاوت دارد. سایر مدل‌ها یعنی iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max نیز به عنوان مدل‌های پیشرفته‌تر و بزرگتر به ترتیب با قیمت‌های 899 دلار و 1099 دلار عرضه می‌شوند.

زبان طراحی

اگر یکی از کاربران آیفون 12 باشید به سختی می‌توانید متوجه تغییرات ظاهری در iPhone 13 شوید. تنها در صورتی این طراحی سری جدید برای شما تازه خواهد بود که کاربر آیفون‌های قدیمی‌تر یا گوشی‌های اندرویدی بوده باشید. زبان طراحی به کار رفته در این گوشی‌ها همان الگوی نسل قبلی با لبه‌های تخت در آیفون 12 است. به طور کلی در این طراحی شاهد شمایل مکعبی‌تر با ضخمات بیشتر و گوشه‌های زاویه‌ دارتری هستیم اما همچنان این گوشی خوش دست و کار کردن با آن راحت است. جلو و پشت گوشی از جنس شیشه ساخته شده اما تنها شیشه جلوی از فناوری محافظ سرامیکی اپل برخودار است. شرکت مذکور مدعی است که این فناوری چهار برابر مقاومت بیشتری در برابر به زمین افتادن آیفون نسبت به نسل‌های قبلی دارد اما همچنان توصیه می‌کنیم که صحت این ادعا را آزمایش نکنید.

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل اپل iPhone 13 و iPhone 13 Mini

گوشی Apple iPhone 13 تغییرات زیادی به نسبت آیفون 12 نداشته و بیشتر برای افرادی مناسب است که از گوشی‌های قدیمی آیفون استفاده می‌کنند و یا قصد دارند به‌تازگی از محصولات آیفون استفاده کنند. آیفون 13 طراحی جذابی داشته و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. کیفیت تصویر گوشی با وجود پنل Super Retina XDR OLED و فناوری‌های به‌کار رفته‌ در آن در جمع بهترین نمایشگرها قرار می‌گیرد اما 60 هرتزی بودن آن در این رنج قیمت موبایل شاید خیلی جذاب نباشد. چیپست A15 اپل هم عملکرد بسیار خوبی بر روی گوشی داشته و علاوه بر پردازش سریع اطلاعات، به‌شما اجازه‌ی فعالیت بیشتر بر روی دوربین و استفاده از قابلیت‌های خاص آن مانند فیلم برداری سینمایی را می‌دهد. شارژدهی باتری هم به نسبت آیفون 12 عملکرد بهتری دارد. قیمت موبایل اپل iPhone 13 در بازار به نسبت سایر گوشی‌ها بیشتر است و اگر قصد دارید با قیمت مناسب‌تر آیفون 13 را خریداری کنید باید کمی صبر کنید اما به صورت کلی با توجه به طولانی بودن عمر گوشی‌های اپل، خرید آیفون 13 ارزش خرید بالایی دارد و با وجود پشتیبانی از فناوری 5G می‌توانید تا چندین سال آینده و فراگیر شدن این نوع ارتباط در کشور از گوشی استفاده کنید. 

علی حسینی بازدید : 63 یکشنبه 30 آبان 1400 نظرات (0)

تا به حال اسم پنل کاربری را شنیده اید ، این  روز ازوقتی که  با تلفن همراه و اینترنت و سایت کار می کنم زیاد نام پل کاربری را شنیده ام اما همیشه برام سوال بود که منظور از پنل کاربری چیست و چگونه می توان با آن کار کرد ؟ در ادامه با کا همراه باشید تا برایتان از پنل کاربر بگویم .  معمولا در دنیای اینترنت برای ورود و دسترسی به اطلاعات سایت ها  بایدئواردپنل کاربری شوید که هر کسی برای ورد به ان نیزمند نام کاربری و یک پسورد می باشد .  در حقیقت پنل کاربری می تواند سطح امنیت را بالا ببرد .پنل در حقیقت یک سیستم تحت وب می باشد  که تنها افراد با داشتن نام کاربری و پسور مختص به خودشان می توانند وارد پنل کاربری خود شوند .  و به اطلعاتی نیز دسترسی داشته باشند .  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پنل کاربری توصیه یم کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید . 

منظور از پنل کاربری چیست ؟

منظور از پنل کاربری این است که شما می توانید با خرید یکی از پنل های کاربری که مطابق با نیاز شما باشد، یک نام کاربری و یک رمز عبور (گذرواژه) به شما اختصاص داده می شود و این موارد از طریق پیامک به شما اعلام می گردد. پس از دریافت نام کاربری و گذرواژه،در هر زمان از شبانه روز بدون نیاز به تماس با کارشناسان این وب سایت و با درج نام کاربری و گذرواژه در بخش ورورد به سامانه، نسبت به ارسال و دریافت پیامک و همچنین دیگر فعالیت های پیامکی اقدام خواهید کرد.

باید توجه داشت که شما برای ارسال و یا دریافت پیامک با استفاده از این سامانه هیچگونه نیازی به دانلود و یا نصب برنامه و موارد مشابه نخواهید داشت.

سامانه پیام کوتاه (پنل پیامک)، نرم افزاری تحت وب است که با اتصال به وب سرویسهای ارائه شده مخابراتی امکان ارسال پیام کوتاه به صورت خیلی سریع و با تعداد بالا را فراهم می سازد.در ابتدای پیدایش سرویس پیام کوتاه در کشور عزیزمان، امکان ارسال پیامک به صورت انبوه از طریق سرویسهای ارزش افزوده مخابراتی به این صورت وجود نداشت، لذا اولین نوع سرویس اطلاع رسانی پیامکی از طریق مودمهایی که به رایانه متصل میشدند و قابلیت اتصال به سیم کارت را داشتند به وجود آمدند. به این مودم ها GSM Modem می گویند.

پنل چیست؟

پنل یک سیستم تحت وب می باشد که شما با داشتن یک نام کاربری و رمز عبور مختص به خودتان می توانید از پنل استفاده نمایید. در پنل شما به
هیچ گونه نرم افزاری و با روشن گزاشتن کامپیوتر خود ندارید و کامل می توانید از بدون استفاده از هرگونه هزینه اضافی تبلیغات خود را شروع کنید.
یکی از موارد مهمی که پنل لاین پنل را از پنل های دیگر جدا می کند این است که شما با خرید یک پنل می توانید از تمام مسیر ها به صورت رایگان
استفاده نمایید.
مثلا با خرید پکیج کاربری A به صورت رایگان از مسیر های :
تبلیغات انبوه ایمیلی
تبلیغات فاکس انبوه
تبلیغات در گوگل
پیامک صوتی
پنل پیامک
و...
استفاده نمایید.در تمام پکیج های لایت پنل به صورت کاملا رایگان بانک شماره و ... وجود دارد و اصلا نیازی ندارید آنها را با قیمت های بالا تهیه نمایید.پشتیبانی 24 ساعته سامانه لاست تضمینی بر کیفیت سیستم می باشد.
لازم به ذکر است در هر زمان اگر امکان جدید در پنل اضافه شود برای تمامی کاربران به صورت رایگان فعال می باشد.
در تمام شبانه روز می توانید به تبیلغات خود داخل پنل بپردازید.

ناحیه کاربری چیست؟

برای راه اندازی سایت شاید نیاز باشد شما با پنل های مختلفی کار کنید. منظور از پنل بخشی روی یک سایت است که شما معمولاً با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور باید وارد آن قسمت شوید و کار مورد نظر خود را انجام دهید. مثلاً پنل مدیریت محصولاتی که خریداری کردید یا پنل مدیریت امکانات یک فضای میزبانی که خریداری کردید، یا حتی پنل مدیریت دامنه همه نمونه هایی از پنل های مختلفی هستند که اولاً باید تمایز بین آنها را به خوبی درک کنید. در ثانی قادر باشید به خوبی با هر کدام کار کنید. اما هدف ما در این مقاله آشنایی با پنل ناحیه کاربری وبنولوگ است.

برای استفاده از خدمات سایت وبنولوگ شما باید در اولین گام یک حساب کاربری بسازید. این حساب کاربری اولین چیزی است که شما برای ساخت سایت نیاز دارید. البته در هنگام ثبت سفارش هم می توانید حساب کاربری خود را بسازید. به هر حال این حساب همان ناحیه کاربری وبنولوگ است که برای رفتن به این قسمت معمولاً پیوندی با همین نام در بالای تمامی صفحات سایت وجود دارد. با کلیک روی آن به این بخش هدایت خواهید شد.

علی حسینی بازدید : 64 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

هوش مصنوعی چیست ؟ هوش مصنوعی چه کاربردی دارد ؟  با وجود هوش مصنوعی چه کارهایی می توان انجام داد ؟  و.... قطعا افراد زیادی همانند من وجود دارند که با کاربرد هوش مصنوعی چندان آشنایی ندارند ، من خودم از اطراف و رسانه ها زیاد نام هوش مصنوعی را شنیده ام اما  تا به حال به دنبال آن نرفته ام تا اطلاعات بیشتری در موردش پیدا کنم ، اگر شما هم هاند سوالات زیادی در مورد هوش مصنوعی دارید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

یکی از قدیمی ترین دستاورد های دنیا و جهان هوش مصنوعی می باشد که حتی آن را با نام هوش ماشینی هم می شناسند و شاید با شنیدن نام هوش متنوعی تصاویر مختلفی در ذهن شما به وجود آید . هوش مصنوعی در حقیقت شاخه ای از علم کامپیوتر می باشد . هوش مصنوعی قطعا در آینده ی نه چندان دور می تواند  زندگی همه انسن ها را تحت تاثیر قرار میدهد،  هوش مصنوعی در دنیا چنان از اهمیت زیادی زیادی برخورار می باشد که بیشتر کشور های بزرگ جهان به اهمیت  توسعه آن واقف هسند و در انواع دانشگاه های بزرگ دنیا نیز مورد بررسی و آزمایش قرار میگیرد .  

هوش مصنوعی چیست؟
خیلی از افراد هنوز هم با شنیدن واژه هوش مصنوعی به ربات ها فکر می کنند و تصور می کنند که منظور از هوش مصنوعی همان ربات های بی احساسی هستند که برای انجام راحت تر کارها طراحی شده‌اند و قرار است در آینده جای انسان ها را بگیرند. مسئول این نوع تفکر به احتمال زیاد فیلم های علمی و تخیلی است اما واقعیت با آنچه که تصور می شود تفاوت دارد. هوش مصنوعی که امروزه از آن یاد می‌شود در واقع تکنولوژی است که به نحوی قابلیت تفکر دارد. البته این قابلیت تفکر با چیزی که ما به عنوان تفکر انسانی می‌شناسیم تا حد زیادی تفاوت دارد، اما در حقیقت سعی دارد تا از آن تقلید کند.

کاربرد هوش مصنوعی
از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در زندگی کاربران دهه‌ی ۲۰۱۰، می‌توان به کنسول بازی ایکس‌باکس ۳۶۰ و ابزار کینکت آن اشاره کرد که پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، درک ساختار سه‌بعدی بدن را ممکن می‌کرد. دستیارهای صوتی نیز به‌مرور به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌شدند که کاربرد فناوری جدید را در زندگی ما بیشتر کردند. دستاورد مهم بعدی، شکست قهرمان بازی گو لی سدول، توسط هوش مصنوعی AlphaGo در سال ۲۰۱۶ بود. یک سال بعد، آلفاگو توانست کی جی، قهرمان وقت بازی را شکست دهد که به گواه بسیاری، نقطه‌ی مهم پیشرفت هوش مصنوعی در تاریخ بود. بازی گو پیچیدگی‌های بسیار بیشتری نسبت به بازی شطرنج دارد و توانایی شکست دادن قهرمان آن، نشان‌دهنده‌ی هوشمندی بسیار بالای کامپیوتر بود.

جک‌کلارک در مقاله‌ای در بلومبرگ، سال ۲۰۱۵ را سال شکوفایی هوش مصنوعی دانست. استفاده‌های پراکنده از هوش مصنوعی در سال ۲۰۱‍۲، به ۲،۷۰۰ پروژه‌ در سال ۲۰۱۵ رسیده بود که انفجاری از کاربردهای علم قدیمی را نشان می‌داد. توسعه‌‌ی زیرساخت‌های پردازش ابری و امکانات بیشتر داده‌ای که در اختیار محققان بود، شبکه‌های عصبی را به ابزارهای قابل دست‌رس همگان تبدیل کرد که توسعه‌ی فناوری را آسان‌تر کرده بود. در سال ۲۰۱۷، نتایج یک نظرسنجی ادعا کرد که یک‌پنجم شرکت‌های حاضر، هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای در فعالیت‌های خود به‌کار گرفته‌اند. درنهایت امروز به وضعیتی رسیده‌ایم که شاید زندگی بدون حضور کارگزارهای هوشمند، برای بسیاری از ما غیرممکن باشد. ازطرفی روز‌به‌روز نگرانی‌ها درباره‌ی توسعه‌ی بی‌ حد و حصر هوش مصنوعی نیز افزایش می‌یابد.

اهداف هوش مصنوعی چه چیزهایی هستند؟
اهداف و مسئله‌های تاریخی در حوزه AI عبارتند از:

توانایی استدلال کردن (reasoning)
ایجاد درخت دانش به منظور استفاده از دانش قبلی برای حل مسائل جدید
توانایی برنامه ریزی و تعیین استراتژی
توانایی یادگیری
پردازش زبان طبیعی
درک محیط پیرامون (machine perception)
و بزرگ‌ترین هدف متخصصان هوش مصنوعی نیز دستیابی به یک هوش عمومی (General AI) هست که توانایی همه‌ی کارهای بالا را با هم دارد و کاملا هوشمند است.

AI یک علم بین رشته‌ای است و در آن از علوم مختلفی مانند علوم کامپیوتر، مهندسی اطلاعات، ریاضیات، روانشناسی، زبان شناسی و فلسفه استفاده می‌شود. هوش مصنوعی با این پیش فرض به وجود آمده است که ما می‌توانیم به طور کامل هوش انسانی را شبیه سازی کنیم و به شکل یک AI درآوریم. شبیه سازی AI مسائل فلسفی و اخلاقی زیادی نیز به وجود آورده است؛ عده‌ای عقیده دارند که هوش مصنوعی خطری برای بشریت به حساب می‌آید. برخی نیز می‌پندارند هوش مصنوعی یک بیکاری عمومی به وجود خواهد آورد (به خاطر گرفتن جای انسان‌ها در انجام بسیاری از امور). به عنوان نمونه می‌توانید مقاله‌ی ایلان ماسک در کنفرانس جهانی AI: خطر هوش مصنوعی از کلاهک هسته‌ای بیشتر است را مطالعه کنید.

شباهت مغز انسان و شبکه هوش مصنوعی
بین مغز انسان و هوش مصنوعی تفاوت‌های وجود دارد: مغز انسان آنالوگ است در صورتی‌که کامپیوتر دیجیتال است. نوع بازیابی حافظه در مغز انسان بر اساس آدرس محتواها است همچنین مغز انسان دستگاه موازی است در صورتی‌که کامپیوتر مدولار و ترتیبی است. سرعت پردازش در مغز ثابت نیست.

خطرات هوش مصنوعی
اتوماسیون شغل‌ها، کاهش امنیت و حریم خصوصی، بدافزار هوش مصنوعی و سوءاستفاده از سلاح‌های خودمختار از خطرات هوش مصنوعی است.

جمع بندی
با توجه با تجربه کسب شده از کاربردهای هوش‌مصنوعی، این امکان وجود دارد در اکثر مسائل روزمره ورود کند تا فرآیند رشد بشر رو بهبود بخشیده و زندگی را ساده تر کند. مسائل مختلفی از جمله نگرانی های احتمالی آینده این موضوع در حال حاضر نمی تواند مانعی بر سر راه پیشرفت آن باشد و با پیشرفت های نرم افزاری و سخت افزاری بهره گیری از هوش مصنوعی فزاینده تر می شود.

در این دست نوشته سعی شد تعریفی از هوش مصنوعی آورده شده و انواع دسته بندی آن گفته شود. این مطلب مقدمه ای برای شروع مباحث تخصصی آینده خواهد بود و ما را یاری می کند که به شکل مفیدتری موضوعات تخصصی در این زمینه را برای خواننده بازگو کنیم. پس ما را در این راه همراهی کنید.

علی حسینی بازدید : 66 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

ریپورتاژ چیست ؟ چه زمانی می توانیم برای بالا بردن سایت خود ریپورتاژ بگیریم ؟ قیمت ریپورتاژ چگونه است ؟ و... اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید ریپورتاژ بگیرید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب نیز همراه ما باشید ، توجه داشته باشید که برای یک سایت نو پا از همان اول نمی شود به فکر ریپورتاژ بود چرا که به قول معروف می گویند یک سایت باید جان بگیرد  و در زمانی که در حالت رقابت با سایت ها رقیب خود است به سراغ ریپورتاژ برود ، دقیقا مانند ورزشکاری که برای مسابقات حساس خود به سراغ دوپینگ می رود ریپوتاژ هم به همین گونه بری سایت می باشد ، حال سوالی که شاید برای شما هم وجود داشته باشد این است که قیمت ریپوتاز چقدر است ؟ آیا ریپورتاز آگهی را می توان در هر سایت خریداری کرد ؟  خیر ، در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که تنها سایت هایی مخصوصی هستند که می توان از آن ها ریپورتاژ دریافت کرد در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ریپورتاژ بدانید . 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی متن برای معرفی خدمات یا محصول یا ویژگی های کسب و کارتان می باشد و همچنین رپورتاژ خبری، یک خبر از کسب و کارتان (ترجیحا واقعی) را منعکس میکند. متن ریپورتاژ می بایست در یک سری از سایت های پر بازدید خبری و یا مرتبط با کسب و کارتان درج شود. البته در داخل متن چند کلمه کلیدی هدف می باید به سایت شما لینک شود.
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.


مفهوم دقیق رپورتاژ چیست

برای توضیح واضح تره این مفهوم بذارید یک مثال براتون بزنم…

فرص کنید شما در تلویزیون یا اینترنت با برنامه ای مواجه میشید که یک مرد با ظاهر و لباسی مردانه در حال توضیح در مورد مسائل روانشناسی است …

اما این شخص با رفتار هایی ظریف و زنانه مسائل و  بیان میکنه و در لابلای کلامش از تمیزی و بهداشت فردی میگه که در روانشناسی بسیار حائز اهمیت است .

حالا تصور کنید که روی میز جلوی این شخص جعبه دستمال کاغذی ای قرار داره که سخنران در حین صحبت ازش استفاده میکنه و در جیب خودش میذاره….

شما به عنوان بیننده پس از پایان برنامه ناخداگاه تمایل به تمیزی و استفاده از دستمال کاغذی ای دارید که اتفاقا از همان برند استفاده شده در برنامه است…!!!

یعنی در برنامه ای کاملا بی ربط به تبلیغات و سخنانی که هیچ اشتراکی با بهداشت ندارد شما تبلیغات مفید و بسیار اثر بخشی را انجام داده اید

که ذهن مخاطب به صورت ناخداگاه تحت تاثیر قرار گرفته است..!!!!

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد. اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند. پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.

این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.

مزایای ریپورتاژ

در ریپورتاژ عملیاتی که صورت می‌گیرد ایناست که یک پست داخل وب سایت برای معرفی خدمات یا محصولاتی خاص قرار می‌گیرد. اولین مزیتی که موقع صحبت کردن درباره ریپورتاژ باید به آن اشاره کنیم بحث دائمی بودن آن است.

وقتی که یک پست به عنوان ریپورتاژ برای معرفی خدمات یا محصولات شما در یک وب سایت معتبر قرار می‌گیرد و آپلود می‌شود پاک نخواهد شد که این موضوع خود باعث به وجود آوردن مزایایی دیگر خواهد بود.

ریپورتاژ یا رپورتاژ باعث می‌شود که مخاطبان به صورت دائمی به وب سایت شما جذب شوند.

اگر با مفهوم سئو آشنا باشید می‌دانید که تعداد بازدید های یک وب سایت یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار روی آن است.

زمانی که لینک معرفی شما، روی وب سایت های پر مخاطب و پر بازدید قرار گیرد، کاربران بیشتری به سمت وب سایت شما جذب شده و سئو آن بالا می‌رود.

مزیت دیگر ریپورتاژ افزایش آگاهی از برند است. وقتی ریپورتاژ را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر می‌کنید، مخاطبان با نام برند شما بیشتر آشنا شده و این نام در ذهن آن ها باقی خواهد ماند.

پیشنهاد ویژه » جهت سفارش محتوای بهینه سازی شده برای موتور های جستجو به صفحه شرکت تولید محتوا مراجعه نمایید.


زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد.

در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود را نزد الگوریتم های گوگل بهبود می بخشید.

متن‌های رپورتاژ باید چه ویژگی‌های داشته‌باشند؟

کیفیت متن‌های رپورتاژ در تبلیغات بسیار اهمیت دارند بنابراین بهتر است که این کار توسط افرادی با تجربه در زمینه سئو و تولید محتوا انجام شود. امروزه سایت‌های زیادی در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت می‌کنند. یکی از سه شرکت برتر کشور که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کند، رایا مارکتینگ است که با 7000 نویسنده سئو کار فعال می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کمک به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان باشد. با رعایت ویژگی‌های زیر در متن‌های رپورتاژ شما می‌توانید صاحب یک رپورتاژ باکیفیت باشید:

1.    رپورتاژ دارای عنوان جذاب و مناسبی باشد.
2.    متن اصلی رپورتاژ به‌صورت خلاصه و کامل باشد. ( از حاشیه در متن‌های رپورتاژ پرهیز کنید.)
3.    متن اصلی ساده و قابل درک برای مخاطبان نوشته‌شود.
4.    متن رپورتاژ فاقد از هرگونه دروغ و اغراق باشد.
5.    نکات نگارشی در متن رپورتاژ به‌صورت کامل رعایت شود و از اشتباهات نگارشی مانند: غلط‌های املایی، استفاده نکردن از علائم نگارشی مانند: نقطه، ویرگول و ...  پرهیز شود.
6.    نکات سئو در متن توسط نویسنده رعایت شده‌باشد.
7.    از برند کسب و کار در عنوان و متن اصلی استفاده شده‌باشد. شما با استفاده از برند در متن‌های رپورتاژ می‌توانید به متن خود لینک دهید و این کار سبب می‌شود مخاطبان را به سایت خود برای مشاهده دیگر محصولات‌تان دعوت کنید.
8.    از کلمات پرتکرار در گوگل استفاده کنید. این کار سبب می‌شود شانس دیده‌شدن رپورتاژ شما در سایت‌های پربازدید بیشتر شود.
9.    از عکس‌های زیبا در متن استفاده کنید زیرا عکس‌های جالب سبب می‌شود مخاطبان از خواندن رپورتاژ‌های شما خسته نشوند.

ارزان بودن رپرتاژ به چه معنی است؟

 تاکنون از خود پرسیده اید که ارزان بودن رپرتاژ به چه معنی است؟ رپورتاژ یکی از راه های تبلیغاتی است که در کاهش هزینه اولیه تبلیغات کسب و کار شما بسیار موثر است. یک رپرتاژ خوب دارای ویژگی های مانند: کلمات پرتکرار گوگل، قابل درک برای خوانندگان، متن جذاب، رعایت نکات سئو و نگارش، بدون غلط‌های املایی و ... است.

اگر شما به دلیل مشغله های کاری وقت نوشتن رپرتاژ را ندارید می‌توانید متن‌های خود را به افراد با تجربه و حرفه ای در سایت های که در زمینه سئو و تولید رپرتاژ فعالیت می‌کنند بسپارید.

علی حسینی بازدید : 96 شنبه 01 آبان 1400 نظرات (0)

در برخی از سایت ها المان هایی وجود دارد که باعث می شود تا سایت حالت  زاد دهنده ای پیدا کنید ، حال سوالی که اینجا وجود دارد این است که چه عواملی سبب می شود تا سایت شما  حالت  آزاد دهنده ای پیدا کنید . معمولا  برخی از طراحان سایت به اشتباه با استفاده از ایمن المان ها   در آزار دهنده نشان دادن سایت بسیار قوی عمل می کنند . در ادامه 5 نکته ای که می کند باعث شو تا  سایت حالت آزاد دهنده ای پیدا کند را برای شما تعریغف می کنیم .

به عنوان مثال برخی از طراحان سایت ها در بالای صفحه سایت  از یک فایل فلش استفاده می کنند   معمولا استفاده از فایل فلش  همراه با تصویر گرافیکی و  متحرک و شمنور در نگاه اول می تواند  هر فردی را جذب خودش کند اما  پس از مدتی  باعث آزادر می شود . در ادامه با ما همراه باشید.

موسیقی پیش زمینه

مگر آن که سایت شما مربوط به یک ایستگاه رادیویی یا فروش سی دی موسیقی باشد. چرا باید موسیقی را برای هر صفحه از وب سایت در طراحی سایت و طراحی پرتال خود بطور پیوسته برای بینندگان تان پخش کنید؟

پنجره هاي ظاهر شونده 

اگرچه بسياري از پنجره هاي ظاهر شونده توسط بسياري از ابزارهاي نصب شده روي مرورگرهاي بينندگان، بلوکه مي شود، ولي هنوز برخي از مديران سايت ها و وبلاگ ها، از آنها استفاده مي کنند. آزار دهنده ترين بخش اين پنجره ها، آن است که خوانندگان معمولا پيام هاي مهمي را که بايد مشاهده کنند را نمي توانند دريافت کنند، زيرا اکثر آنها توسط مرورگرهاي کاربران، بلوکه خواهد شد. آيا اين ضرب المثل قديمي را تا به حال شنيده ايد؟ "وقتي نميتواني شکستش بدهي، باهاش رفيق شو". وقتي نمي توان با فيلترهاي مرورگرهاي کاربران مقابله کرد، بايد با آن رفيق شد. سعي کنيد از پنجره هاي ظاهر شونده استفاده نکنيد. پيامهاي مهم تان را در قسمتي ويژه از صفحه سايت تان قرار دهيد.

استفاده از فونت هایی با سایز خیلی بزرگ 

چنانچه هدف شما طراحی سایتی برای نابینایان و کم بینایان می باشد، در اینصورت هدف شما قابل تحسین هست ولی اگر هدفتان این نبوده، در اینصورت این کار شما همانند فریادی بلند بر سر بیننده بیگناه هست. مردم دوست ندارند کسی بر سر آنها فریاد بزند.


فونت های کوچک

اگر مایلید کاربران مطالب سایت شما را به راحتی بخوانند، از فونت های ریز استفاده نکنید.

روی هم اندازی لایه ها

اگر قرار است برای مطالبتان لینک قرار دهید و یا دکمه ادامه مطلب در پایین مطالبتان درج نمایید،  سعی کنید، اول مخاطبان و خوانندگان سایت خود را ترغیب به خواندن ادامه مطالبتان کنید. بگذارید خوانندگان لحظه شماری کنند که در ادامه و برای دیدن ادامه مطلب و خواندن آن ها چه چیزی روبروی چشمان آن ها گشوده خواهد شد و چه مطالبی برایشان عرضه می شود. خوانندگان خود را وادار به خواندن پست هایتان نکنید. سعی کنید آن ها خودشان تمایل به خواندن تمام مطالبتان نشان دهند.

علی حسینی بازدید : 61 سه شنبه 27 مهر 1400 نظرات (0)

کرک چیست و چه استفاده ای از آن می شود ؟ چگونه کرد کنیم ؟ نرم افزار کرک شده یعنی چه ؟ و... خیلی از افراد این سوال را از ما می پرسند  در واقع قطعا برای شما هم پیش امده است که می خواهید برای خود تنرم افزاری دانلود کنید اما با لینک دانلود نرم افزار کرک شده نیز رو به رو می شود اصلا این کرک یعنی چه ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به کرک نیز صحبت کنیم . تا بحال برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب یک نرم افزار، برنامه اجرا نمی شود یا بعد از مدتی، از کار می افتد. دلیلش اینکه اکثرا نرم افزار ها را بصورت رایگان دانلود و نصب می کنیم و اقدامی برای خرید قانونی آن نمی کنیم. تنها راه رفع این مشکل، کرک نرم افزار است .در واقع یکی از دلایل این امر این است که شركت هاي نرم افزاري از اين طريق محصولاتشان را در اختيار شما قرار مي دهند تا آن را تست کنيد و در صورت علاقه مندي يا احتياج به آن بازي يا نرم افزار شما را ترغيب به خريد آن نرم افزار کنند.

Crack  نرم افزاري چيست

کرک فايلي هست که به شما اجازه ميده از برنامه اي که در اختيار دارين به طور کامل استفاده کنين.
هر شرکتي يا شخصي که برنامه اي رو ميسازه و مي خواد از راه فروش اون برنامه پول در بياره معمولاً محدوديت هايي رو در نسخه رايگان برنامه قرار ميده(مثل محدوديت زماني و ...) که اگه شما بخواين از اون برنامه به طور کامل استفاده کنين بايد براي اون برنامه پول بدين تا (مثلاً با استفاده از شماره سريالي که به شما داده ميشه) محدوديت ها رو از روي اون برنامه بردارين.


کرک چیست و چگونه کار می کند؟

معمولا شرکت های نرم افزاری، نسخه آزمایشی محصولاتشان را فقط برای تست، همراه با محدودیت هایی بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند تا در صورت علاقه مندی یا احتیاج به آن بازی یا نرم افزار شما را ترغیب به خرید نسخه کامل آن کنند. برای اینکه بتوان بدون وجود این نوع محدودیت ها از این محصولات نرم افزاری بصورت رایگان استفاده کنیم، باید آنها را کرک کنیم. کرک به معنی هک کردن نرم افزار است. قبلا در انزل وب، طریقه پیدا کردن سریع کرک،پچ هر برنامه و بازی را بررسی کردیم.

توزیع نسخه های کرک شده در اکثر کشورها غیرقانونی است. اما در کشور ایران، به علت نبودن قانون کپی رایت، بسیاری از نرم افزار ها و بازی های کرک شده در دسترس کاربران هستند. همه چیز به خود شما بستگی دارد، اینکه شما ترجیح می دهید هزینه نرم افزار را پرداخت کنید یا اینکه به سراغ نسخه کرک شده آن بروید.


استفاده از اصطلاح crack و crack

اصطلاح crack معمولاً برای پرونده های مورد استفاده در برنامه های کرک نرم افزاری به کار می رود . نسخه رایگان بسیاری از نرم افزارها خیلی از قابلیت ها را ندارد بنابراین هکر ها برای استفاده و انتشار نسخه غیر رایگان نرم افزارها با شکستن قفل ها یا کرک کردن امکان استفاده و کپی کردن نسخه غیر رایگان نرم افزارها را ممکن میسازند. 

نرم افزارهای تجاری معمولاً از کلیدها یا product key برای تأیید اعتبار کاربر و نرم افزار هنگام نصب استفاده می کنند. بدون کلید یا product key ، این نرم افزار ها غیر قابل استفاده هستند.  کرک نرم افزار برای عبور از این ویژگی امنیتی، یک کلید یا product key  تولید میکنند که اگر تا کنون از آن استفاده کرده باشید معمولا یا keygen  است یا این اطلاعات در پوشه ای به نام crack  قرار گرفته اند. با این روش ،  یک فایل را تغییر میدهد تا نرم افزار را فریب دهد و اجازه دهد که هکر از آن استفاده کند ، درست مثل اینکه کلید سریال صحیح قبلاً وارد شده باشد.

 همه توصیفات کرک کردن شبیه به هم هستند. آنها اشاره به ورود به یک سیستم ایمن را دارند. فرم یا روش آن هرچه که باشد به معنی عبور از یک سیستم امنیتی است.


بعضی از کرک ها به شکل ّّآیکون خود نرم افزار میباشد روش کار این نوع کرک اینگونه است که ما بعد از اینکه نرم افزار مورد نظرمان را نصب کردیم باید کرکی را که آیکون آن هم اسم و هم شکل آیکون اجرائی نرم افزار میباشد را copy و در شاخه ای که نرم افزار نصب شده است paste نماییم در اینگونه مواقع شما پیغامی را دریافت مینمایید که باید گزینه yes را کلیک نمایید تا آیکون کرک شما جایگزین (Overwrite) آیکون اصلی شود . < اغلب بازیها از این روش کرک استفاده مینمایند>
این نکته را هم یاد آور شوم که اگر به همراه فایل کرک (exe.) فایلهای با پسوند dll. یا ini. یا dat. وجود داشت شما آنها را نیز باید کپی کرده و در شاخه نصب نرم افزار paste نمایید .
در مورد این نوع کرک باید ذکر کنم که حتما" در هنگام کرک کردن باید نرم افزار مورد نظر بسته باشد یعنی در حال اجرا نباشد و الا پیغام خطا دریافت مینمایید .

یک نوع دیگر کرک وجود دارد که به KeyGen یا KeyMaker معروف هستند که روش آن با روش قبلی متفاوت است . این نوع کرک برای ساختن سریال به کار میرود , روش کار آن هم به این صورت است که شما با وارد کردن یک اسم یا شماره و در برخی موارد ایمیل در فیلد مشخص کرک و فشار دادن دکمه مربوط به آن یک کد جدید دریافت میکنید که معمولا" با وارد کردن آن در قسمت منو و در بخشی با عنوان Register یا Enter Code یا Registeration یا چیزی توی همین مایه ها برنامه فعال و کامل میشود .
در بعضی از موارد در همین بخش Registeration که در بالا گفتم یک کد وجود دارد که شما باید آن را در کرک (KeyMaker) وارد نمایید تا KeyMaker کد یا سریال راه انداز را برای شما بسازد 

نوع ديگر كرك ها به Patch يا Patcher معروف هستند , در اين نوع كرك ها معمولا" دكمه اي با نام Choose يا Browse يا Patch و يا چيزي ديگري با همين معني وجود دارد كه با فشار دادن آن بايد آدرس آيكون يا فايلي از نرم افزار كه خود كرك مشخص كرده را در پوشه ای که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهيد تا نرم افزار را بصورت کامل تبديل کند

بعضي مواقع وقتي ما يك كرك را دانلود مينماييم بعد از باز كردن آن متوجه يك فايل Notepade به همراه چند فايل ديگر ميشويم .در اين صورت شما بايد فايل Notepad درون كرك را باز كرده و سريال مورد نظر را در بخش Register نرم افزار وارد نماييم .

 اين رو هم بدانيد در اصل كرك و كرك كردن نرم افزارها يك كار غير قانوني در سطح جهانه ولي چون كشور ما هنوز به قانون كپي رايت نپيوسته و مهمتر از اون به علت محدوديت خريد اينترنتي در ايران شاید ما چاره اي جز كرك كردن نداريم
در ضمن هیچوقت کرک برنامه همراهش نیست و برنامه هایی که شما به همراه کرک دانلود می کنید شخص دیگه ای (غیر از سازنده برنامه) اون رو جایی آپلود کرده تا زحمت شما رو کم کنه.

علی حسینی بازدید : 66 شنبه 17 مهر 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین  و  پر استرس ترین خرید ها برای هر دختر خانمی خرید جهیزیه و تهیه لیست جهیزیه کامل عروس می باشد  ، معمولا خرید جهیزیه کامل عروس  توسط خانواده عروس انجام می شود اما با این حال رسم و رسوماتی نیز وجود دارد که خانواده داماد هم می توانند  طبق توافقاتی که بین دو خانواده صورت گرفته است برخی از  اقلام بزرگ جهیزیه چون تلویزوین ، یخچال ، فرش ، ماشین لباسشویی و ... را خریداری کنند ، راستی  شما هم اگر دارای رسم و رسومات خاصی در جهیزیه هستید پیشنهاد می کنم این نوع رسومات را با ما در میان بگذارید تا ما هم مطلع شویم چه نوع رسم و رسوماتی برای خرید جهیزیه عروس نیز وجود دارد . 

اقلام جهیزیه عروس شامل چیست ؟

 خیلی از افراد برای خرید جهیزهی ممکن است در ابتدا کمی سرگردان و کمی سردرگم شوند اما  ر این زمان  لازم است با دقت و فک بسیار بالایی به پیش بروید به گونه ای که بعدا دچار پشیمانی و دودلی نیز نشوید خیلی از افراد هستند که با خرید اشتباه در این زمان باعث می شوند تا محصولات اشتباهی را خریداری کنند که خیل زود هم از بین می روند و دوباره  پس از مدت کوتاهی استفاده از اقلام جهیزیه مجبور به تعویض آن ها می شوند . 

البته نکته مهمی که در خرید جهیزیه کامل عروس وجود دارد این است که ابتدا لازمه تا لیست بزرگی از اقلام جهیزیه را آماده کنند و همه  اقلام و اسبابی که برای فراهم آمدن یک زندگی لازم می باشد را تهیه کنند و سپس بعد از آن می توانید هر یک ازاقلامی که فکر می کنند اضافه است و خرید آن چندان  سودی نخواهد داشت را از لیست خود حذف کنید ، سپس کار دیگری که می توانید انجام دهید آماده کردن مقدار بودجه ای است که می خواهید برای هر وسیله بپردازید این کار به شما کمک بسیار زیادی می کند تا بتوانید به راختی محصولاتی را خریداری کنید که  در محدوده بودجه مشخص شده شما باشد .

مورد دیگری که در راهنمای خرید جهیزیه عروس می تواند بسیار خوب باشد مشورت با افراد با تجربه می باشد تا شما را در خرید بهترین جنس و بهرتین مارک ها راهنمایی کنند تا بدین شیوه محصولاتی را خریداری کنید که از مقاوت و کیفیت خوبی برخوردار باشد و دیرتر خراب شود و آسیب ببیند . در وبست دلاوا سعی شده است تا همه اقلام لازم در خرید جهیزیه را بشناسید . 

 مهم ترین کار در ابتدای خرید جهیزیه عروس چیست ؟ 

به شخصه با توجه به تجربیاتی که افراد دیگر به دست آورده اند می توانم بیان کنیم که  آماده کردن لیست کامل جهیزیه عروس می تواند یکی از بهترین کار های لازم  باشد که حتما قبل از خرید جهیزیه لازم است آن را آماده کنید توجه فرمایید برای آن که به  راحتی بتوانید لیست جهزیه خود را آماده کنید بهتر است تا تقسیم بندی انجام دهید به عنوان مثال لیست اقلام آشپزخانه را جدا بنویسید ، لیست اقلام سرویس بهداشتی جدا ، لیست اقلام اتاق خواب و حال و پذیرایی نیز جدا  و جدا نوشته شود این کار کمک می کند تا هیچ چیزی از قلم نیندازید و بهتر بتوانید در این زمینه که کدام محصول برای شما کاربرد دارد و یا کدام محصول کاربرد ندارد را بهتر تشخیص دهید .  در دیجی کالا می توانید همه این موارد را بشناسید .

علی حسینی بازدید : 68 چهارشنبه 07 مهر 1400 نظرات (0)

قطعا همه افرادی که  قصد طراحی سایت دارند دلشان می خواهد تا سایت جذابی داشته باشند و  تا در چشمان مخاطبان  و بیینندگان جلوه خوبی نیز داشته باشد .  البته در این جا لازم است این نکته را بیان کنیم که طراحی سایت جذاب نیازمند المان های گرافیکی می باشد   که در نوبه  خود این المان ها باید به درستی اجرا و طراحی شود .  اما این المان ها سبب می شود تا  حجم صفحات  زیاد شود و باعث کند بودن سایت شود . به همن دلیل صفحات لازمه تا بهینه شود .  در ادامه قرار است در این مطلب راجع به بهینه سازی صفحات سایت نیز صحبت کنیم .  اگر شما هم قصد  دارید تا سایت خوبی داشته باشید توصیه ما این است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . در بدترین حالت شما می توانید سایت هایی را بیابید که صفحات آنها چندین دقیقه برای بارگذاری در مرورگرها زمان نیاز دارند که می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد به همین دلیل این سایت نیاز به بهینه سازی دارد 

اجازه دهید نگاهی بر برش موثر و بهینه تصاویر داشته باشیم تا بدانیم اینکار به چه معنایی می باشد:

۱٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.
۲٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که شامل ساختار گرافیکی مشابهی باشند. تکه ای کوچک را برش بزنید و از آن در جاهای مختلف در کدهایتان استفاده کنید. این اشتباه مرسومی است که طراحان و برنامه نویسان در رنگهای گرادیانت پیش زمینه ها مرتکب آن می شوند.
۳٫ از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.
۴٫ چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فونت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.

چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.


کاتی برای استفاده از تصاویر و گرافیک در وب سایت ها :


1. تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.

2. از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.

3. چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.


بهینه سازی حجم صفحات وب و تاثیر آن بر طراحی سایت

طراحی سایت استاندارد ی که بتواند ما را به اهداف شرکت برساند نیازمند توانایی بالا و دانش کافی می باشد.طراحی یک سایت باید بتواند کاربر را مجذوب خود کند همچنین طراحی سایت باید طوری باشد که در نگاه اول به نوع شرکت و هدف آن دسترسی یافت.

می توان گفت که سرعت لود شدن صفحات وب از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد زیرا اگر حجم صفحات بالا باشد زمان بیشتری برای کامل لود شدن صرف می شود در نتیجه امکان فرار از سایت بالا می رود،در نتیجه ما باید از روش هایی استفاده کنیم که حجم صفحات را پایین بیاوریم.
با توجه به این نکته که روز به روز افراد بیشتری به فضای مجازی دسترسی پیدا می کنند باید به این نکته بیشتر توجه داشت زیرا تعدادی با تلفن های همراه از این وب سایت ها بازدید می کنند بنابراین در صورت حجم کم صفحات کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد و به دنبال آن رضایت از سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
سئو

از عواملی که در کم حجم کردن صفحات تاثیر گزار می باشد، انتخاب عکس هایی با حجم کم می باشد در طراحی سایت است. برای اینکار بهتر است از فرمت هایی غیر از JPEG استفاده کرد همچنین تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس.برای اینکه یک عکس را در چندین صفحه داشته باشید و آن را پی در پی تکرار نکنید می توانید عکس ها را برش دهید و در قسمت های مختلف آن را تکرار نکنید.


همچنین استفاده از تعداد فایل های زیاد CSS و جاوا علاوه بر کند کردن سرعت سایت در بعضی موارد حتی باعث فشار آوردن به سرور می شود بنابراین سعی کنید به طور معقولانه از CSS و فایل های JV استفاده کنید.

علی حسینی بازدید : 66 سه شنبه 23 شهریور 1400 نظرات (0)

یکی ازط روش های بهینه سازی سایتی  استفاده از بک لینک ها می باشد که در این جا ما  انواع بک لینک داخلی و خارجی را به شما اموزش می  دهیم . با وجود بک لینک ها می توغانید کاری کنید تا صفحه مورد نظر شما راحت تر بالا بیاید . اگر می خواهید با نکات بک لینک ها اشنا شوید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . 

شاید در نگاه اول ساخت لینک داخلی برای وب سایت، تکنیکی نه چندان پیشرفته؛ و حتی خسته کننده و بی ثمر به نظر برسد. من، به شخصه، پس از دو سال وبلاگ نویسی به اهمیت لینک سازی داخلی پی بردم. تا قبل از آن روز، هر صبح با خوشحالی از خواب بیدار می شدم و مقاله ای در یکی از وب سایت ها منتشر می کردم. بهینه سازی لینک های داخلی نه‌تنها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا شانس بازدید از سایر صفحات سایت شما در جهت رفع نیازهای خود را داشته باشند

فرق لینک داخلی و خارجی

بخشی از افزایش دیده شدن صفحات سایت ها در موتورهای جست‌وجو و همینطور خزنده های گوگل، مربوط به نحوه لینک سازی داخلی و مرتبط بودن لینک های داخلی در مطالب و پست های شما است. به این لینک ها معمولاً لینک داخلی Internal link گویند. و اگر سایتی شما را لینک کند مثلا میزفا بیاید وبسایت شما را در این مقاله لینک کند، به آن لینک‌ها اصولا بک لینک Backlinks می‌گویند و یا همان لینک خارجی و به نحوه ایجاد آن می‌گویند لینک سازی خارجی (لینک بیلدینگ). این لینک های داخلی می‌توانند نقش مهمی در ارتباط بین مطالب و مقاله‌های سایت شما و همچنین یک عامل مهم در بهینه سازی داخلی سایت باشد.

البته بک لینک (لینک‌های خارج از سایت) هم اهمیت بسیاری دارد ولی ما در این مقاله تمرکز بر روی لینک های داخل سایت داریم.

امیدوارم فرق بین لینک داخلی و لینک خارجی را بدانید هر چند تفاوت های این نوع لینک ها را به شکل جامع اشاره نکردیم ولی اگر سوالی داشتید حتما در نظرات مطرح کنید و ما عاشقانه منتظر شما هستیم تا پاسخ‌هایتان را ارسال کنیم.

چرا باید لینک سازی داخلی انجام دهیم؟

ساختار وب را به تار عنکبوت تشبیه می کنند زیرا تارهای عنکبوت همگی به هم متصل هستند و عنکبوت ها با استفاده از تارها به هر نقطه ای می روند حال اگر به هر دلیلی یکی از تارها پاره شود عنکبوت ها برای رفت و آمد به مشکل می خورند و مسیر دیگری را انتخاب می کنند. 
ساختار گوگل نیز به همین صورت است خزنده های گوگل با استفاده از لینک ها مسیر رفت و آمد خود را انتخاب می کنند و اگر صفحه ای لینک داخلی و خارجی نداشته باشد به معنی بن‌بست است. بن‌بست ها نه تنها از نظر گوگل مضر هستند بلکه باعث می شود کاربران هم از صفحه خارج شوند و شما به راحتی برای آن ها صفحه خروج یا Exit page ساخته اید.
با توجه به این توضیحات در نظر داشته باشید که اگر ساختار وب را به خود نگیرید گوگل در سایت شما به بن‌بست می خورد و این مسئله به سئو هر سایتی صدمه خواهد زد.
هر چه سایت شما از صفحات خروج (Exit Page) کمتری برخوردار باشد برای گوگل محبوب تر خواهید شد. با استفاده از انواع روش های لینک سازی داخلی و هم چنین لینک سازی خارجی بن‌بست ها را از سایت خود حذف خواهید کرد.

 لینک سازی عکس ها

لینک سازی تصویری برای معرفی عکس و موضوع عکس ها به گوگل استفاده می شود و اگر از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید برای سئو سایت شما مفید است. تگ Alt کمک می کند که اگر کاربر شما به هر دلیلی نتوانست عکس را لود کند با استفاده از متنی که در این عکس به عنوان موضوع قرار داده اید متوجه شود که چه عکسی را نتوانسته مشاهده کند. دلیل اصلی استفاده از تگ Alt شناسایی عکس با عنوان وارد شده به گوگل است. مثلا اگر عکسی در رابطه با طبیعت در سایت بگذاریم و در Alt تصویر بنویسیم گردشگری در جنگل گوگل متوجه می شود که این عکس به چه چیزی اشاره دارد. 
با این حال می توان گفت تأثیر لینک سازی با عکس به اندازه ی لینک سازی متنی نیست و شما صرفاً برای انجام موارد سئو داخلی (On Page Seo) باید برای متن ها لینک سازی انجام دهید.


در لینکسازی داخلی یک مقاله، چند بار به یک صفحه دیگه لینک بدیم؟

تعداد لینک داخلی باید منطقی باشه، شما فرض کن یک صفحه A داری و یک صفحه B و قصد داری داخل صفحه A به صفحه B لینک داخلی بدی.
فکر نکنید اگر به جای یک بار لینک کردن صفحه B بیای دو بار لینک بکنی اثر مثبت بیشتری می‌بینی. و همینطور فکر نکنید که اگر بیای صفحه B بیشتر از یک بار لینک بدی اثر منفی می‌بینی.
اگر با هدف سئو قصد داری تعداد لینک بیشتری به صفحه B بدی من باشم انجام نمیدم (نظر شخصی پوریا آریافر هست و به این معنی نیست که حرف خداست و همیشه درسته) ولی اگر به خاطر راحتی کاربر قصد داری لینک بیشتری بدی تا بهتر و سریع‌تر اون صفحه رو پیدا کنه من باشم حتما لینک بدم حتی اگر تعدادش بیشتر باشه.
وقتی میگم تعدادش بیشتر باشه باز منطق میاد وسط و منظورم این نیست که هر چقدر دلت خواست لینک بده.

نحوه صحیح لینک سازی داخلی یکی از آسان‌ترین و جز مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود سئو داخلی و همچنین سئو خارجی است.

هرچند که ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد اما سرمایه‌گذاری در سایت است. با اضافه کردن هر قسمت جدید در سایت، پست‌ها و صفحات مهمتان را به خاطر داشته باشید، ممکن است مرتبط به موضوعی که در حال نوشتن هستید باشند. شما می‌توانید با سرعت بیشتری با اضافه کردن لینک به هدف‌های خود در سایت برسید.

فقط مطمئن شوید این کار را بیش‌ازحد انجام ندهید چراکه می‌تواند به‌جای داشتن تأثیر مثبت، تأثیر منفی در سئو سایت داشته باشد. هرچند انجام دادن این روش به شکل اصولی کمک بزرگی به بازدیدکننده و هم به موتورهای جستجو در پیمایش راحت‌تر صفحات سایت می‌کند.

کاربرانی هم که سایت خود با با وردپرس طراحی کردن یک سری قابلیت ها دارن که میتواند به کمک لینک داخلی در وردپرس بپردازد. مثلا افزونه یوست پیشنهاد لینک داخلی می‌دهد و یا یک سری افزونه برای وردپرس وجود دارد که کمک میکند تا شما به صورت اتوماتیک لینک سازی داخلی را بسازید.

حال شما باید بتوانید به سوال چگونه لینک سازی داخلی را انجام دهیم پاسخ دهید. اگر سوالی درباره نحوه ساخت و ایجاد لینکهای داخلی در سایت خود دارید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید. پاسخگو خواهیم بود 🙂

لینک سازی خارجی (External Links)

تصور کنید که قصد خرید محصول جدیدی که به تازگی به بازار آمده را دارید. بعد از این که وارد فروشگاهی می شوید، نماینده فروش آن برند به سرعت به توضیح در رابطه با آن محصول می پردازد تا شما را متقاعد کند که محصول مفیدی را برای فروش دارد. ممکن است احساس کنید که آن شخص فقط قصد فروش محصولش را دارد و در خرید آن کالا هنوز هم دودل باشید. کافی است در همین زمان دوستی قدیمی ای از راه برسد و به شما بگوید این کالا را استفاده کرده و بسیار برایش مفید واقع شده است.
بدون شک تازه می توانید باور کنید که حرف های نماینده فروش در رابطه با آن محصول درست بوده و به آن کالا اعتماد خواهید کرد.
با این مثال می توانید بهتر معنی لینک سازی خارجی را درک کنید. گوگل با ورود به سایت شما مطالب شما را با دقت بررسی کرده است ولی هنوز به عنوان سایتی محبوب در نظرش قرار نگرفته‌اید مگر این که سایت، وبلاگ و یا انجمنی که از امتیاز خوبی در نظر گوگل برخوردار است، شما را تأیید کند. گوگل نیز به تایید دیگران بیشتر از توضیح خودتان اهمیت خواهد داد.
با افزایش تعداد تأییدهایی که از طرف سایت های دیگر می‌گیرید بیشتر و بیشتر در نظر گوگل محبوبیت پیدا می کنید. 
آنچه در محبوب شدن سایت مشکل است این است که کاربران زیادی به صورت طبیعی شما را به یکدیگر پیشنهاد نخواهند داد و این مسیر با سرعت بسیار کمی پیش خواهد رفت.
به همین دلیل است که سئو کاران به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌پردازند تا با تولید تعداد زیادی لینک های خارجی، سایت را با سرعت بیشتری به صفحه‌ اول موتورهای جستجو (SERP) برسانند.
با این حال این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد محبوبیت مصنوعی از نظر الگوریتم پنگوئن گوگل تقلب بوده و اگر به سایت شما شک کند پنالتی خواهید شد.
پنالتی شدن سایت توسط گوگل باعث می شود که با کلمه کلیدی انتخاب شده برای همیشه از صفحه ی موتورهای جستجو حذف شده و با سرچ کردن آن کلمه سایت برای کاربران هرگز نمایش داده نشود. 

علی حسینی بازدید : 66 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

تعریف وب سایت و وب پورتال

وب سایت نمود آنلاین هر کسب و کاری است اما وب پورتال کاربرمحور است، یعنی کاربران برای یافتن داده‌ها یا اطلاعات خاصی وارد پورتال می‌شوند. این دو به نظر شبیه هم هستند، اما معانی متفاوتی دارند. بگذارید پیش از پرداختن به تفاوت وب سایت و پورتال ، ابتدا هر کدام را جداگانه تعریف کنیم.

تفاوت سایت و پورتال و انواع پورتال

يک سازمان دسته بندی گوناگونی و متنوعي از کاربران دارد که مشتريان، شرکا و کارمندان از جمله آن‌ها به‌شمار می‌روند و بسته به نوع کاربر نیازهای متفاوتی برای هر کدام وجود دارد.
جلب اعتماد کاربران برای خرید اینترنتی
به منظور رفع این دسته از نیازها، تنوع  در پورتال فراهم شده و هر کدام در جای خود مورد استفاده قرار می‌گیرند.برحسب نحوه پاسخ به نيازهاي کاربران، پورتال‌ها را مي‌توان در چهار گروه زير دسته‌بندي کرد که شاملBusiness to Customer Portal – B2C،Business to Busines Portal B2B، B2E  و همچنین پورتال‌هاي عمومي است.
هر پورتال اطلاعات و خدمات را يک جا و در يک محل جمع آوري مي‌کند، به عنوان مثالی که این تعریف را روشن می کند می‌توان به یاهو اشاره کرد.
پس با این تعریف تفاوت سایت و پورتال بهتر مشخص می‌شود، به این معنی که هر پورتال یک وب‌سایت است، اما هر وب‌سایت یک پورتال نیست.

تفاوت های کلیدی بین وب سایت و پورتال(درگاه)

وب سایت مجموعه از صفحات وب به هم پیوسته است که از همان دامنه میزبانی می شوند و از طریق یک آدرس وب قابل دسترسی است در حالیکه پورتال یک وب سایت سفارشی است که شامل اطلاعاتی از یک کلاس گسترده از منابع در یک حالت پایدار است.
یک درگاه معمولاً کاربر محور است در حالیکه یک وب سایت متعلق به یک سازمان و یا شرکت است.
بین وب سایت و کاربر هیچگونه ارتباط متقابلی وجود ندارد در حالیکه بین پورتال و کاربر این ارتباط برقرار می باشد.
یک وب سایت دامنه دانش اولیه نیست در حالیکه پورتال عبور از سیستم مدیریت دانش است.
در پورتال اطلاعات به صورت مرتب بروزرسانی می شوند در مقابل منابع اطلاعاتی در وب سایت به ندرت بروزرسانی می شوند.

ویژگی های یک پورتال


در واقع پورتال، صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هر چیزی که کاربر نیاز دارد بدون توجه به محل فیزیکی آن فراهم می کند. در حقیقت پورتال دروازه ای است به دنیای مجازی که کاربر می تواند از طریق آن تمامی نیاز های خود را برآورده کند. نیازهایی مانند خرید، دسترسی به حساب بانکی، جستجو و یا بروز رسانی اطلاعات. یکی دیگر از ویژگی های پورتال کاربر محوربودن آن است، به این معنی که تمامی امکانات پورتال بر این اساس پیش بینی شده است که جوابگوی نیاز کاربران با سلایق و علاقمندی ها و سنین و رده های کاری متفاوت باشد. امکاناتی مثل پست الکترونیک ، chat و انجمن های اینترنتی و... همه برای آن است که کاربران را به اشکال مختلف به پورتال دعوت نماید. همچنین می توان گفت پرتال در واقع وب سایتی است که تحت پروتکل های خاص می تواند اطلاعات و محتوا را از سایر سیستم ها جمع آوری کرده و به صورت یکجا ارائه دهد. این اطلاعات و محتوا می توانند صرفا داده های متنی یا حتی خدمات الکترونیکی باشند. یک پورتال می تواند خدمات سایر نرم افزارها و سیستم های تحت وب و یا حتی دسکتاپ را جمع آوری کند و به صورت یکجا ارائه کند. به عنوان مثال یک پرتال می تواند به سیستم حقوق و دستمزد متصل شده و فیش حقوقی شما را صرفا برای شما یا برای هر شخص دیگری که به او اجازه دسترسی به اطلاعات داده شده نمایش دهد. همانطور که از این مثال پیداست پورتال فقط این اطلاعات را نمایش می دهد و به هیچ وجه دخل و تصرفی در پردازش اطلاعات آن ندارد و در این مثال پورتال میزان حقوق شما را محاسبه نمی کند، بلکه صرفا آن را از یک سیستم دیگر نمایش می دهد؛ در این حالت پرتال اصطلاحا با سیستم حقوق و دستمزد یکپارچه شده است. به زبان ساده تر پورتال وب سایتی است که می تواند در لایه های مختلف با سایر نرم افزارهای ارائه دهنده خدمات و محتوا ارتباط برقرار کرده و سرویس های آن ها را ارائه دهد . خصلت ویژه ای که پورتال را از وب سایت متمایز می کند وجود پشتیبانی برخط است تا تمامی تقاضاهای کاربران در واحد پشتیبانی فورا"
رسیدگی شود و روند نیاز به کاربر تفهیم شود که این کار نیازمند سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است و باید اپراتورهایی را مختص این کارقرار داد. ویژگی دیگری که می تواند این تمایز را برجسته تر کند، جامع بودن درگاه های ارائه خدمات است چرا که با وجود درگاه، کاربران از مراجعه به سایت های جست و جو و از من بپرسید فارغ می شوند و تنها با مراجعه به پورتال حوزه مربوط می توانند به مجموع اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کند.

ویژگی های یک وب سایت

در واقع وب سایت مجموعه ای از تعدادی صفحات وب متصل به هم می باشد که اغلب شامل یک صفحه اصلی (Home Page) هستند که معمولا روی یک سرور قرار دارند و به عنوان مجموعه ای از اطلاعات توسط یک فرد گروه و یا سازمان تهیه و نگهداری می شود. یک وبسایت معمولا شامل تعداد زیادی فایل است که در تعدادی پرونده مرتب شده اند. در واقع سایت ترکیبی از متن و تصویر است که طراح وب سایت براساس زیبایی ظاهری چیدمان آن را مشخص می کند. در واقع یک وبسایت می تواند حاوی مقدار زیادی اطلاعات باشد که فقط برروی آن سایت قابل دسترسی می باشد. ممکن است وب سایت از امکاناتی مشابه یک پورتال برای جستجو و مدیریت داده ها استفاده نماید اما آنچه که مهم است آن است که این داده ها عموما برروی پایگاه داده های خود سایت قرار دارند و از سوی دیگر داده های قرار داده شده برروی یک سایت حول یک محور و موضوع مشخص دور می زند و به اصطلاح تخصصی تر هستند.

علی حسینی بازدید : 25 سه شنبه 02 شهریور 1400 نظرات (0)

قطعا وقتی شضما راجع به چیزی در داخل گوگل سرچ می کنید روی همان دو سه تا لینک اول نیز کلیک میکنید به همین دلیل خیلی از سایت ها با هم دیگر  در رقابت هستند تا بتوانند خود را رتبه اول گوگل برسانند و از این طریق بازدیید خودت را بالا برده و باعث افزایش رتبه سایت  خود  شوند به علاوه  به این طریق می توانند مشتریان بیشتری نیز جذب کنند ، حال سوالی که وج.ود دارد این است که چیکار کنیم تا بتوانیم به رتبه اول سایتی دست پیدا کنیم . برای پاسخ به این سوال توصیه یم کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا راهکار هایی که به کمک آن می توایند خود را به رتبه اول برسانید را یاد بگیرید . رتبه اول گوگل یکی از آرزو های تمامی افرادی می باشد که در بازاریابی اینترنتی در حال فعالیت می باشند چرا که مزیت های زیادی می تواند رتبه ۱ گوگل برای شما به ارمغان بیاورد که از مهمترین مزیت های می توان به افزایش بازدید ، برندینگ شدن وب سایت و در نهایت افزایش فروش شما اشاره کرد

چگونه رتبه سایت در موتورهای جستجو را چک کنیم؟


انجام دستی و روزانه این کار برای تعداد کلمات زیاد، کار بسیار سختیست و عملا شما را با دشواری های زیادی رو به رو می کند. در عوض می توانید از ابزارهایی مانند SEMrush، Pro Rank Checker، Rank Tracker و Advanced Web Ranking استفاده کنید.

ابزارهای نام برده دارای هزینه ماهانه کمی هستند و کار بررسی رتبه سایت را به صورت اتوماتیک انجام می دهند. این ابزارها کارایی بیشتری نسبت به نرم افزاهای مبتنی بر دسکتاپ دارند. مهمترین چالش نرم افزارهای دسکتاپ در چک کردن رتبه سایت تغییر هویت آنها و داشتن عملکرد مشابه به یک کاربر وافعیست. چرا که موتورهای جستجو مانند گوگل نسبت به فعالیت ربات ها در پلتفرمشان حساس هستند.

از جمله نرم افزارهای معروف در دسکتاپ برای چک کردن رتبه می توان به Rank Tracker اشاره کرد. برای استفاده از این نرم افزار بایستی از نرم افزار دیگری برای تغییر آی پی سیستم استفاده کنید، چرا که همانطور که ذکر شد موتورهای جستجو با مشاهده فعالیت های مشکوک از طرف یک آی پی، آن را بلاک کرده و با ریکپچا رو به رو می سازند.

چطور رتبه اول گوگل را کسب کنیم؟

مهمترین نکته برای رسیدن به نتایج اول گوگل بخصوص رتبه یک گوگل این است که شما باید نسبت به بقیه سایت ها بهتر باشید. گوگل سایت هایی را به رتبه اول می آورد که نسبت به بقیه سایت ها بهتر دیده شود و کاربران زیادی از این سایت استقبال کنند و یا حتی سایت های زیادی به این سایت لینک داده باشند.

وقتی اعتبارتان به این صورت بالا می‌رود یعنی کاری میکنید که سایت های زیادی به شما لینک بدهند و افراد زیادی وارد سایت تان شوند این کار باعث می‌شود که گوگل سایت شما را به نتیجه اول بیاورد.

 

پس برای اینکه بتوانید سایتتان را در کلمات کلیدی مدنظرتان به رتبه‌های اول بیاورید باید نسبت به بقیه سایت ها بهتر عمل کنید. محتوای تان کامل تر و جامع تر از رقیبان تان باشد. خیلی هوشمندانه کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید و هدفتان فقط نباید کار کردن روی کلمات سخت و دشوار باشد.

بک لینک های با کیفیتی برای سایت تان بسازید این کار باعث می شود شما زودتر به رتبه یک گوگل برسید. در کل برای اینکه شما به نتایج و رتبه های اول گوگل برسید باید تمام فاکتورهای مهم سئو را در سایتتان اجرا کنید و نسبت به بقیه سایتا کامل تر و جامع تر باشید.

البته در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد که چطور می‌توانید در کلمات کلیدی مد نظرتان به رتبه اول گوگل برسید.

روش قرارگرفتن در رتبه 1 گوگل


ممکن است برای شما هم این سئوال پیش آمده باشد که : چطور به صفحه اول گوگل بیام و یا قیمت رتبه یک گوگل چقدر است؟

با سئو ایران همراه باشید تا به سئوالات شما در ارتباط با رتبه اول گوگل پاسخ دهیم و بتوانیم از قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل درآمد کسب کنیم.

اولین سئوال:

آیا هر سایت می تواند در رتبه یک گوگل قرار بگیرد؟
بله ، این امکان برای هر سایت با هر نامی وجود دارد که در حوزه ی فعالیت خود با سرچ های مرتبط در رتبه یک گوگل قرار بگیرد. البته که این موضوع مانند هر کار دیگری نیاز به تخصص و تلاش دارد.

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟
مهم ترین کاری که برای آمدن به بهترین رتبه های نتایج گوگل باید انجام دهید این است که همیشه برای سایت خود، مطالب غیر کپی تولید کرده و انتشار دهید(که این موضوع نیاز به کمی آموزش دارد)

کار دیگری که برای موفقیت در گوگل باید انجام دهید ، ایجاد لینک های حقیقی برای سایت خودتان است که با ارتباط گرفتن و همکاری با دوستان تان که در حوزه کاری شما فعالیت دارند می توانید ایجاد کنید و از آنها برای سایت خود لینک های مفید بگیرید.

برای موفقیت در گوگل دو راه وجود دارد:

1 خودتان آموزش ببینید و کارهای سایت خود را انجام دهید. برای آموزش سئو از اینجا شروع کنید.

2 سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید.(اگر فرصت آموزش های حرفه ای و طولانی را ندارید)

از بین شرکت های سئو سایت در ایران بگردید و بهترین شرکت را انتخاب کنید> 1 سوابق شرکت را بپرسید 2 ببینید به شما چه تعهداتی می دهند و در ازاء آن چه هزینه ای دریافت می کنند. پیشنهاد می کنیم به تیمی خوب و حرفه ای کار سئو سایت خود را بسپارید، با این کار شما هم می توانید به سراغ گسترش تجارت خود بروید و فقط خروجی تیم سئو کار سایت خود را بررسی و مانیتور نمایید.

سئوالات شما دوستان که در خصوص آمدن به صفحه اول گوگل پرسیده میشوند:

آوردن سایت به رتبه یک گوگل چقدر زمان می برد؟
بالا آمدن سایت و رسیدن به نتایج بالای سایت گوگل ، معمولا 3 تا 18 ماه زمان می برد و این بستگی به عوامل زیادی دارد، در ادامه این عوامل را باهم میشماریم:

کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید
انتخاب صحیح دسته بندی های سایت
رقبای شما چقدر فعالیت می کنند
دانش تیم سئو شما چقدر است
نسبت محتوای تولیدیه شما به رقبا چقدر است
انتشار محتوای خود در سایر سایت ها (شبیه به pr)
پیشینه رقبای شما چه میزان است
فعالیت شما در شبکه های اجتماعی چه میزان است
برای کسب لینک های خوب چقدر تلاش کرده اید
به الگوریتم های غیر همگام با سایت خود در گوگل برخورد نکنید
استفاده نکردن از روش های فیک و غیر اورگانیک
موارد فوق همگی در زمان رسیدن شما به صفحه اول گوگل موثر می باشد

جایگاه رتبه اول گوگل
قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل
قیمت رسیدن به صفحه اول گوگل بستگی به موارد متعددی مانند بزرگ بودن کلمه و تعداد رقبای جدی در کلمه کلیدی شما دارد. البته اینکه از چه روشی برای بالا آمدن هم استفاده می کنید مهم می باشد، برخی سئو کاران به دنبال لینک سازی میروند و برخی فقط با محتوا می خواهند در گوگل به نتیجه ی خوب برسند، در این میان افرادی که با دانش و تجربه و همچنین ارتباطات سئو می کنند نه تنها موفق تر هستند بلکه هزینه کمتری را برای پروژه سئوی شما تحمیل می کنند. پس سعی کنید به دنبال افراد با تجریه و با سابقه تر بروید ، زیرا آنها بالا و پایین سئو را میش شناسند و با استفاده از روابط خود هزینه های بالا آمدن سایت در گوگل را کم می کنند.

سئو سایت کوچک یک هزینه دارد و سئو سایت بزرگ مانند سئو سایت دیجی کالا یک هزینه دیگر اما در هر دو صورت، با مدیریت هزینه ها می توان نتیجه ی بهتری گرفت و مدیران سایت و مشتری ها هم به دنبال همین موضوع هستند که کمتر هزینه کنند و تعرفه سئو سایت خود را کاهش دهند.

در ادامه با موضوعات زیر با سئو ایران همراه شوید.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل
هزینه صفحه اول گوگل

چگونه برخی ادعا می کنند: صفحه اول گوگل تضمینی

نمایش سایت شما در گوگل

روش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم
روش رسیدن به صفحه اول گوگل را به صورت کامل برایتان باز بررسی می کنیم تا خود شما با دانش سئو روز آشنا شوید و بیاموزید سئو کاران بزرگ چطور یک سایت را به صفحه اول نتایج گوگل می آورند و به بیزینیس های گوناگون برای فروش بیشتر کمک می کند.
برای آمدن به صفحه اول جستجو در گوگل باید صبر داشته و تلاش کرد.

چطور در گوگل اولین باشیم، روش قرار گرفتن در رتبه اول گوگل
5 گام برای دیده شدن در صفحه اول گوگل ؟
استفاده از کلمات کلیدی طولانی
کلمات کلیدی با طولانی بیشتر در خارج از کلمات بزرگ ، پر طرفدار وجود دارد برای مثال : کلید واژه "Head" = "راهنمای سئو" طولانی= "راهنمای سئو برای مشاغل کوچک 2017" هرکدام ممکن است یک تن ترافیک برای شما ارسال نکند. با این حال ، کلمات کلیدی با دم بلند در مجموع وقتی تعداد بیشتری از آنها را اضافه می کنید انجام می شود. جستجوهای دم بلند بیشتر جستجوی های گوگل را تشکیل میدهند. این کلمات با دسته بندی آسانتر، وقت و هزینه کمتری را دربرمیگرند برای مثال آمازون حدود 57% محصولات خود را با کلمات کلیدی دم بلند به فروش میرساند.
ایجاد یا انتخاب هگاهنگی بین صفحه وبسایت با هدف جستجو
این مهم است که بدانیم گوگل صفحات وب را قرار می دهد ، نه وب سایت ها به عنوان مثال ، ما در صفحه اول برای "كجا می توان به بك لینکها" و "كجا برای خرید بكردن" با دو صفحه مختلف در رتبه اول قرار گرفت. رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه اکنون ممکن است صفحه ای که می خواهید در Google رتبه بندی کنید ، صفحه اصلی شما باشد ، اما این طور نیست. می تواند هر صفحه باشد. فقط مطمئن شوید که آن را با هدف جستجو مطابقت دارد (به عنوان مثال ، نوع محتوا است که گوگل می خواهد برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی کند). چگونه این را بررسی می کنید؟ آن را با آنچه قبلاً در صفحه اول قرار دارد مقایسه کنید. درصورتی که صفحه شما با سه درجه هدف جستجو هم ترازی کند ، رتبه بندی زمان آسان تری خواهید داشت: نوع محتوا فرمت محتوا زاویه محتوا نوع محتوا این رایج ترین "نوع" محتوا در نتایج جستجو است. این معمولاً یکی از این موارد خواهد بود: پست وبلاگ؛ صفحه محصول (صفحه ای درباره یک محصول واحد)؛ صفحه طبقه بندی (صفحه ای که چندین محصول را نشان می دهد)؛ صفحه فرود (صفحه ای که محصول یا خدمات را در معرض دید قرار می دهد) قالب محتوا این "فرمت" غالب در بین صفحات برتر رتبه بندی شده است. این امر عمدتاً مربوط به زمانی است که می خواهید محتوای اطلاعاتی را رتبه بندی کنید. موارد مشترک شامل موارد زیر است: آموزش گام به گام لیست پست ها قطعات نظر بررسی ها مقایسه
پوشش دهی کامل موضوع توسط محتوا
داشتن محتوایی که مطابق با هدف جستجو باشد کافی نیست. همچنین باید در صفحه اول ، جایی که Google قصد دارد نتایج مناسب و مفید را به نمایش بگذارد ، سزاوار باشد. چگونه مطمئن شوید محتوای شما متناسب با لایحه است تخمین زدن بک لینک های مورد نیاز بک لینکها یک عامل مهم رتبه بندی هستند. گوگل نه تنها این موضوع را به ما گفته است ، بلکه تقریباً در هر مطالعه صنعت رابطه مثبت بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک مشاهده شده است. بنابراین هرچه بک لینک های با کیفیت تری داشته باشید ، احتمال رتبه بندی در صفحه اول گوگل بیشتر می شود. سؤال این است ، چگونه می دانید به چند بک لینک نیاز دارید؟ حقیقت این است: هیچ راهی برای فهمیدن تعداد قطعی وجود ندارد زیرا همه بک لینک ها برابر نیستند. اما ما می توانیم تخمین تقریبی کسب کنیم. یکی از پروسه‌های مهم و حیاتی در جهت قرار گرفتن وب سایت در نخستین صفحه جستجو، بک لینک‌ها می‌باشند که به هیچ عنوان نبایستی از قدرت آن‌ها غافل شد. اگر تا حدودی به بهینه‌سازی وب سایت و عوامل موثر در سئو سایت آشنا باشید از اهمیت بک لینک‌ها آگاه خواهید بود، این که بک لینک‌ها جزو فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل هستند و تا چه اندازه می‌توانند در این زمینه موثر باشند.
اگر شما یا دوستانتان جزو افرادی هستید که آرزوی قرار گرفتن در خط اول و در صفحه اول گوگل را دارید پیشنهاد می‌کنیم در استراتژی‌های سئو وب سایت خود حتما از بک لینک‌های ارزشمند استفاده نمایید تا شاهد محقق شدن هدفتان باشید. لازم است بدانید که خود گوگل نیز همواره به مدیران وب سایت ها، استفاده از بک لینک‌ها را توصیه کرده است. وقتی که شما از بک لینک‌های با کیفیت و در تعداد زیاد در وب سایتتان استفاده می‌کنید در واقع به بالا رفتن ترافیک و بازدیدکنندگان سایت خود کمک می‌کنید، که این می‌تواند منجر به ارتقاء جایگاه وب سایت شما و در نهایت سبقت گرفتن از رقبایتان شود. در مورد تشخیص تعداد بک لینک‌هایی که در وب سایت شما باید قرار گیرد باید بگوییم که گوگل ابزارهایی را برای شما در نظر گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توانید تعداد حدودی بک لینک‌ها مورد نیازتان را تخمین بزنید. 5)صبور بودن: برای رتبه بندی در صفحه اول در Google زمان لازم است. چقدر وقت؟ گفتن آن دشوار است. با این حال ، هنگامی که ما دو میلیون کلمه کلیدی را مطالعه کردیم ، متوجه شدیم که حدود 95٪ از 10 رتبه برتر بالای یک سال بودند. قبل از هراس ، این بدان معنا نیست که همیشه یک سال یا بیشتر طول می کشد تا رتبه بندی شود. اگر محتوای صحیحی ایجاد کرده و در سئو سرمایه گذاری کنید ، اغلب می توانید صفحه اول را خیلی سریع تر کنید.
تولید عناوین ترغیب کننده
از جمله مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما، عناوینی است که برای آن‌ها بر می‌گزینید. هر کاربری بعد از ورود به صفحه‌ای از وب سایت شما، اولین چیزی که مشاهده می‌کند عنوانی است که برای آن مطلب برگزیده اید. کاربر نیز با خواندن آن عنوان یا ترغیب به ماندن در آن صفحه و مطالعه مطلب شما می‌کند و یا احتمال می‌دهد متن موردنظر برایش کارایی و جذابیتی ندارد و به سرعت صفحه را ترک می‌کند. پس با این حساب می‌شود گفت که احتمال پذیرفته نشدن محتوا از طرف کاربر، هر چند هم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد وجود دارد و این در صورتی است که عنوان جالب و جذابی را برای آن انتخاب نکرده باشید. گفتنی است در مراکزی که تکنیک‌های لازمه جهت بهینه‌سازی وب سایت را به شما می‌آموزند، بارها و بارها بر اهمیت استفاده از عناوین جذاب برای محتوا تاکید می‌شود.
5 گام برای دیده شدن در صفحه اول گوگل ؟
استفاده از کلمات کلیدی طولانی
کلمات کلیدی با طولانی بیشتر در خارج از کلمات بزرگ، پر طرفدار وجود دارد برای مثال : کلید واژه ی اصلی و مرکزی = "راهنمای سئو" کلید واژه ی طولانی= "راهنمای سئو برای مشاغل کوچک 2021" و مشابه آنها که هرکدام ممکن است هزاران ورودی و ترافیک برای شما ارسال نکند، اما کلمات کلیدی با دم بلند (long term) در مجموع وقتی تعداد بیشتری از آنها را اضافه می کنید، نتیجه مطلوب را میدهند. جستجوهای دم بلند بیشترین جستجو های گوگل را تشکیل میدهند. این کلمات با دسته بندی آسانتر، وقت و هزینه کمتری را نیز در برمیگرند برای مثال آمازون حدود 57% محصولات خود را با کلمات کلیدی بلندتر به فروش میرساند.

ایجاد هماهنگی بین صفحه سایت با هدف جستجو
این مهم است که درک کنیم گوگل صفحات وب را قرار می دهد،(گوگل چیست؟) نه کل وب سایت را - به عنوان مثال، ما در صفحه اول برای "كجا می توان به بك لینکها" و "كجا برای خرید كردن" با دو صفحه مختلف در رتبه اول قرار گرفت. رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه اکنون ممکن است صفحه ای که می خواهید در Google رتبه بندی کنید ، صفحه اصلی شما باشد، اما این طور نیست. می تواند هر صفحه باشد. فقط مطمئن شوید که آن را با هدف جستجو مطابقت داده اید (به عنوان مثال، نوع محتوا است که گوگل می خواهد برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بندی کند). چگونه این موضوع را بررسی می کند؟ آنرا با آنچه قبلاً در صفحه اول قرار داده شده مقایسه کنید. در صورتی که صفحه شما با سه درجه هدف جستجو هم ترازی کند، رتبه بندی زمان آسان تری خواهید داشت: نوع محتوا فرمت محتوا زاویه محتوا نوع محتوا این رایج ترین "نوع" محتوا در نتایج جستجو است. این معمولاً یکی از این موارد خواهد بود: پست وبلاگ؛ صفحه محصول (صفحه ای درباره یک محصول واحد)؛ صفحه طبقه بندی (صفحه ای که چندین محصول را نشان می دهد)؛ صفحه فرود (صفحه ای که محصول یا خدمات را در معرض دید قرار می دهد) قالب محتوا این "فرمت" غالب در بین صفحات برتر رتبه بندی شده است. این امر عمدتاً مربوط به زمانی است که می خواهید محتوای اطلاعاتی را رتبه بندی کنید. موارد مشترک شامل موارد زیر است:

آموزش گام به گام
لیست پست ها
نظر
بررسی
مقایسه
پوشش دهی کامل موضوع سئو توسط محتوا
داشتن محتوایی که مطابق با هدف جستجو باشد کافی نیست. همچنین باید در صفحه اول ، جایی که Google قصد دارد نتایج مناسب و مفید را به نمایش بگذارد ، سزاوار آنجا باشید. چگونه مطمئن شوید محتوای شما متناسب با قوانین و الگوریتم های گوگل است؟ تخمین زدن بک لینک های مورد نیاز بک لینکها یک عامل مهم رتبه بندی هست. گوگل نه تنها این موضوع را به ما گفته است، بلکه تقریباً در هر مطالعه صنعت رابطه مثبت بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک مشاهده شده است. بنابراین هرچه بک لینک های با کیفیت تری داشته باشید ، احتمال رتبه بندی در صفحه اول گوگل بیشتر می شود.

سؤال این است ، چگونه می دانید به چند بک لینک نیاز دارید؟ حقیقت این است: هیچ راهی برای فهمیدن تعداد قطعی وجود ندارد زیرا همه بک لینک ها برابر نیستند. اما ما می توانیم تخمین تقریبی کسب کنیم. یکی از پروسه‌های مهم و حیاتی در جهت قرار گرفتن وب سایت در نخستین صفحه جستجو، بک لینک‌ها می‌باشند که به هیچ عنوان نبایستی از قدرت آن‌ها غافل شد. اگر تا حدودی به بهینه‌سازی وب سایت و عوامل موثر در سئو سایت آشنا باشید از اهمیت بک لینک‌ها آگاه خواهید بود، این که بک لینک‌ها جزو فاکتورهای مهم در رنکینگ گوگل هستند و تا چه اندازه می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

اگر شما یا دوستانتان جزو افرادی هستید که آرزوی قرار گرفتن در خط اول و در صفحه اول گوگل را دارید پیشنهاد می‌کنیم در استراتژی‌های سئو وب سایت خود حتما از بک لینک‌های ارزشمند استفاده نمایید تا شاهد محقق شدن هدفتان باشید. لازم است بدانید که خود گوگل نیز همواره به مدیران وب سایت ها، استفاده از بک لینک‌ها را توصیه کرده است.
وقتی که شما از بک لینک‌های با کیفیت و در تعداد زیاد در وب سایتتان استفاده می‌کنید در واقع به بالا رفتن ترافیک و بازدیدکنندگان سایت خود کمک می‌کنید، که این می‌تواند منجر به ارتقاء جایگاه وب سایت شما و در نهایت سبقت گرفتن از رقبایتان شود. در مورد تشخیص تعداد بک لینک‌هایی که در وب سایت شما باید قرار گیرد باید بگوییم که گوگل ابزارهایی را برای شما در نظر گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توانید تعداد حدودی بک لینک‌ها مورد نیازتان را تخمین بزنید. 5)صبور بودن: برای رتبه بندی در صفحه اول در Google زمان لازم است. چقدر وقت؟ گفتن آن دشوار است.

با این حال ، هنگامی که ما دو میلیون کلمه کلیدی را مطالعه کردیم ، متوجه شدیم که حدود 95٪ از 10 رتبه برتر بالای یک سال بودند. قبل از هراس ، این بدان معنا نیست که همیشه یک سال یا بیشتر طول می کشد تا رتبه بندی شود. اگر محتوای صحیحی ایجاد کرده و در سئو سرمایه گذاری کنید ، اغلب می توانید صفحه اول را خیلی سریع تر کنید.

تولید محتوا با عناوین ترغیب کننده
یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوای شما، عناوینی است که برای آن‌ها انتخاب میکنید. هر کاربر بعد از ورود به صفحه‌ای از وب سایت شما، اولین چیزی که مشاهده می‌کند عنوانی است که برای مطالب سایت خود انتخاب کرده اید. کاربر نیز با خواندن آن عنوان یا ترغیب به ماندن در آن صفحه و مطالعه مطلب شما میشود و یا احتمال می‌دهد متن موردنظر برایش کارایی و جذابیت ندارد و به سرعت صفحه را ترک می‌کند. پس با این حساب می‌شود گفت که احتمال پذیرفته نشدن محتوا از طرف کاربر، هر چند هم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد باز هم وجود دارد و این در صورتی است که عنوان جالب و جذابی را برای آن انتخاب نکرده باشید. گفتنی است در مراکزی که تکنیک‌های لازمه جهت بهینه‌سازی وب سایت را به شما می‌آموزند، بارها و بارها بر اهمیت استفاده از عناوین جذاب برای محتوا تاکید می‌شود.

علی حسینی بازدید : 36 چهارشنبه 20 مرداد 1400 نظرات (0)

 برای افزایش بازدید سایت خود چیکار کنیم ؟ بهرتین روش برای بالا بردن بازدید کننده های سایت خود چیست ؟ آیا برای یک سایت می توان همانند اینستاگرام بازدید کننده خرید ؟ و ... کسی که می خواهد از طریق سایت خود  درآمد خوبی کسب کند نیاز دارد تا سایت پر بازدیدی  نیز داشته بشد اما خوب همه که در ابتدای کار بازدید کننده نداشتند پس ما در این جا قصد داریم تا به شما نکات مهمی که به کمک آن می توانید بازدید کننده های واقعی پیدا کنید و  سایت خود را بالا ببرید را آموزش دهیم پس اگر یک سایت نوپا دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید ،  هر چقدر که وب سایت شما از هر لحاظی عالی باشد تا زمانی که نتوانید ترافیک واقعی دریافت کنید بی فایده است و هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. نکته مهم همینجاست؛ تمام بازاریابی محتوا فقط کسب رتبه در گوگل و افزایش بازدید نیست. کاربری که از محتوای شما لذت برده باشد به مخاطب وفادار و هوادار شما تبدیل خواهد شد. این مخاطب وفادار به مشتری شما تبدیل خواهد شد.

افزایش رتبه سایت چه رابطه‌ای با افزایش بازدید سایت دارد؟

بعد از آشنایی با بحث بازدید و ترافیک سایت، بهتر است با بحث رتبه سایت، موضوع مرتبط دیگری که دانستن آن بسیار مهم است آشنا شوید. اگرچه رتبه سایت دقیقاً با بازدید و ترافیک سایت مرتبط است؛ اما فاکتورهایی که باعث افزایش رتبه سایت می‌شوند ممکن است لزوماً در افزایش بازدید سایت نقشی نداشته باشند.

شما با ایجاد بستری مناسب و کسب بازدیدهای روزانه می‌توانید رتبه سایت خود را نیز به مقدار زیادی بهبود دهید. اما از جایی که رتبه‌بندی سایت‌ها کمی پیچیده‌تر است، برای همین باید در کنار مسائل گفته شده در مورد افزایش بازدید وب‌سایت، به موارد دیگری نیز توجه کنید. در ادامه و در بخش‌های مختلفی که در این مقاله ذکر شده است، روش‌های بهبود بخشیدن هر دو مورد گفته شده است.

همان‌گونه که گفتیم، ترافیک‌های ارسال شده به وب‌سایت شما می‌تواند از طرف بازدیدکنندگان انسانی یا رباتی باشند. از مهم‌ترین ربات‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، ربات‌ها و الگوریتم‌های معروف گوگل هستند که به منظور بررسی و آنالیز سایت‌ها و رتبه‌بندی‌ها، وارد سایت‌ها می‌شوند. گوگل تنها منبع ارسال این ربات‌ها نیست و به همین خاطر در میان این ربات‌ها، بدافزارهایی نیز به منظور سرقت اطلاعات و یا تخریب بخش‌هایی از یک سایت وجود دارند. به همین دلیل است که بحث امنیت سایت یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در بازاریابی اینترنتی است.

نوشتن مقالات پر بازدید

اولین روشی که می توانید توسط آن بازدید سایت تان را به شدت افزایش دهید نوشتن مقالاتی است که در حوزه کاری شما طرفدار زیادی دارند.

بسیاری از دوستان فکر می کنند اگر فقط در حوزه کاری خود مقاله بنویسند کار بسیار پسندیده ای می کنند و چون تعداد صفحات سایت شان زیاد می شود باید ترافیک سایت شان هم روز به روز افزایش پیدا کند. در صورتی که اصلا این طور نیست! مقاله ای که می نویسید باید با هدف خاصی نوشته شود و از همه مهمتر اینکه باید جست و جوی بالایی در ماه داشته باشد.

برای این کار باید کلمات و بهتر است بگویم عباراتی که سرچ بالایی دارند را شناسایی کنید و مقالات خود را در رابطه با آن ها بنویسید.

برای پیدا کردن عبارات و کلماتی که سرچ بالایی دارند می توانید از ابزارهای Google Trends و Google Keyword Planner استفاده کنید. بعضی وقت ها هم سری به گوگل وب مستر تولز سایت خود بزنید و به قسمت search analytics مراجعه کنید.

آنجا می توانید عباراتی که جست و جوی بالایی دارند را پیدا کنید. اگر سایت شما در آن عبارات پر بازدید رتبه بدی دارد باید سریع دست به کار شوید و روی آن ها تمرکز کنید تا سایت شما در آن ها هم به صفحه اول گوگل بیاید.

به عنوان مثال در حوزه کاری ما عبارات “کسب درآمد اینترنتی” و “کسب درآمد از اینترنت” توسط کاربران جست و جوی زیادی می شود. شما هم باید این نوع عبارات و کلمات پر طرفدار در حوزه کاری خودتان را پیدا کنید و در مورد آن ها مقالات کاملی را بنویسید. طوری که در نتایج جست و جو رتبه بالایی دریافت کنند.

نکته مهم دقیقا همین است که محتوای خود را باید طوری بنویسید و سئو کنید که رتبه خوب بگیرد. یکی از راه هایی که می توانید رتبه مقاله خود را تا حدود زیادی تضمین کنید این است که کامل تر از بقیه بنویسید. قبل از نوشتن مقاله مورد نظر اول به نتایج جست و جو در آن عبارت نگاهی بیاندازید. مقالاتی که قبلا توسط اشخاص دیگر نوشته شده اند را ببینید در چه حدی است. هر چه بود شما قوی تر و کامل تر از آن ها بنویسید.

اگر این طور عمل کنید مطمئن باشید با نوشتن مقالات کم هم می توانید روزانه ترافیک بسیار بالایی را از طریق گوگل دریافت کنید.

استفاده از ویدیو

چند سالی است استفاده از ویدیوها تقریباً جای محتواهای متنی را گرفته‌اند و کاربران تمایل بیشتری پیداکرده‌اند تا از این نوع محتواهای آموزشی استفاده کنند.

اگر می‌خواهید نسبت به رقبای خود پیشی بگیرید و افزایش بازدید سایت را به طور واقعی تجربه کنید سعی کنید ویدیوهایی آموزشی و آموزنده تولید کرده و درون سایت خود و شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های انتشار دهنده ویدیو قرار دهید.

افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت بخش جدانشدنی نگرانی مدیران وبسایت ها میباشد.در این مقاله قصد داریم به شما روش های نوین افزایش بازدید را آموزش دهیم.

افزایش بازدید دارای روش های گوناگونی میباشد. روش هایی که بعضی از انها به کلاه سیاه معروف هستند و بعضی روش های با تاثیر طولانی مدت به روش های کلاه سفید مشهور هستند. این روش ها از ابتدای ایجاد سایت ها و وبلاگ ها دچار تغییر شده اند هرساله براساس فاکتورهای گوناگونی همچون : بازخود کاربران,علایق کاربران و تغییرات اجتماعی این روش ها دچار تغییرات بزرگ و کوچکی می شدند.

 

در این مقاله ما به بررسی روش های نوین افزایش بازدید را آموزش خواهیم پرداخت روش هایی که با انجام دادن انها شما میتوانید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش بازدید داشته باشید البته روش های ارائه شده نیاز به بررسی و صبر زیاد دارند و زمان مشاهده تغییرات بین یک هفته تا یک ماه میباشند اما با انجام این کارها سایت خود را به خوبی بهینه سازی کرده اید و بازدید کننده های خود را راضی نگه میدارید.

اصلاحات مربوط به ترافیک و افزایش بازدید سایت

زمانی که بخواهید از روش های افزایش بازدید سایت استفاده کنید ممکن است با برخی اصطلاحات مواجه شوید.

همچنی برای آنالیز و بررسی ترافیک سایت هم با این عبارت ها مواجه خواهید شد:

ابزارهای تجزیه و تحلیل مثل گوگل آنالیتیکس اغلب به شما تعداد pageviews یا تعداد بازدید صفحات و تعداد کاربران منحصر به فرد را می‌گویند.

Pageviews تعداد دفعات بازدید صفحات سایت شما است، در حالی که بازدید منحصر به فرد به شما می‌گوید که چند نفر از سایت شما بازدید کرده‌اند.

مثلا ممکن است یک کاربر وارد سایت شما شود و ۵ صفحه از سایت تان را ببیند.

در این حالت pageview شما ۵ و بازدید منحصر به فردتان یک نفر خواهد بود.

پس بازدید صفحات سایت با تعداد بازدید کننده منحصر به فرد متفاوت است.

مورد بعدی که با آن بسیار برخورد خواهیم کرد، بازدید کننده هدفمند یا ارگانیک و بازدید کننده پرداختی یا خریداری شده است.

اگر شما از روش های افزایش بازدید سایت استفاده کنید که کاملا رایگان هستند، مثل سئو یا تولید محتوای عالی در شبکه های اجتماعی، این بازدید کننده ای که وارد سایت تان میشود، ارگانیک است، یعنی شما برای جذب این ترافیک هیچ پولی پرداخت نکرده اید.

ولی در مقابل، روش های پولی، چون تبلیغات هم برای افزایش بازدید سایت وجود دارد.

اگر از این روش ها برای بالا بردن ترافیک سایت خود استفاده کنید، بازدید کننده ای که به این شکل وارد سایت تان خواهد شد، به اصطلاح بازدید کننده پرداختی یا خریداری شده است.

پس لازم است تا تفاوت این دو را نیز بدانید.

منبع افزایش بازدید سایت هم بسیار مهم است.

علی حسینی بازدید : 53 یکشنبه 03 مرداد 1400 نظرات (0)

گوگل آنالیتیکس  چبست ؟ چه کاربردی دارد ؟ چه کسانی بهرت است از گوگل آنالیتیکس  استفاده کنند ؟ و... این ها همه از ان دسته از سوالاتی است که اولین بار وقتی نام گوگل آنالیتیکس رامی شنوید در ذهن شما وجود دارد . گوگل آنالیتیکس چند خط کد ردیابی را در کد وب سایت شما قرار می دهد. این کد فعالیت های مختلف کاربران را هنگامی که از وب سایت شما بازدید می‏کنند، همراه با مشخصات کاربران (مانند سن، جنس، علائق) ثبت می کند.

اما چیز دیگری که گوگل آنالیتیکس را به یک ابزار لازم برای صاحب هر وب‌سایت (یا اپلیکیشن گوشی) تبدیل کرده این است که استفاده از آن هم رایگان و هم بسیار راحت است. آنقدر ساده که حتی کاربران ایرانی که به زبان انگلیسی تسلط چندانی هم ندارند، می‌توانند با مطالعه یک آموزش ساده (همچون این آموزش) از آن استفاده نمایند.گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت است که شرکت گوگل از سال 2005 در اختیار کاربران قرار داده است. امروزه گوگل آنالیتیکس ابزار مهمی برای کشف، تفسیر و ارتباط بین الگوهای معنادار در ترافیک وب سایت ها می باشد، که به طور گسترده توسط کاربران استفاده می شود

گوگل آنالیتیک چیست ؟

با توجه به دنیای رقابتی این روز ها برای هر کسب و کار اینترنتی شناخت تعاملات کاربران با سایت هایشان جهت برنامه ریزی مفید و افزایش کاربران ورودی به سایت بسیار مهم می باشد. در دنیای مجازی جذب مخاطبان هدف به نحوی که وفاداری مادام در مشتریان ایجاد شود بسیار مهم و حیاتی می باشد؛ اما چطور برای کاربرانی که شناختی از آن ها نداریم برنامه ریزی کنیم؟ اصلی ترین مشکل سایت های اینترنتی عدم شناخت رفتار کاربران و عدم اطلاع از علاقمندی کاربران به چه نوع محتوایی می باشد تا بتوان نقاط ضعف و قوت را شناخت و بر روی آن ها تمرکز نمود. برای رفع این مشکل در ابتدا لازم است مجموعه ای از داده های مناسب جهت آنالیز و تحلیل به منظور بهبود کسب و کارمان جمع آوری نماییم.

آیا شما یک وبلاگ شخصی دارید یا آنکه یک وب سایت را مدیریت می‌کنید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، دیگر مهم نیست که کدامیک را داشته باشید، در هر صورت شما به گوگل آنالیتیکس نیاز خواهید داشت. چرا؟ برای آنکه جذب مخاطب بیشتر برایتان مهم است و گوگل آنالیتیک در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. موارد زیر فقط چند تا از سوالاتی هستند که به کمک این ابزار تحلیل‌گر می‌توانید پاسخ آنها را بیابید:

چند نفر از وب‌سایت من بازدید می‌کنند؟
افراد به طور متوسط چه مقدار زمانی در وب‌سایت من وقت می‌گذرانند؟
آیا محتویات صفحات من به اندازۀ کافی واضح و جذاب هستند؟
خوانندگان وبلاگ من به چه مطالب و موضوعاتی علاقه‌مند هستند؟
بازدیدکنندگان من در چه شهرها و کشورهایی زندگی می‌کنند؟
آیا داشتن یک وب‌سایت واکنش‌گرا و مناسب گوشی برای من لازم است؟
بازدیدکنندگان از طریق چه وب‌سایتی به ‌سایت من رهنمون می‌شوند؟
کدام تکنیک‌های بازاریابی بیشترین تاثیر را بروی ترافیک وب‌سایت من دارند؟
کدام صفحات وب‌سایت من دارای بیشترین میزان محبوبیت هستند؟
چه تعداد از بازدیدکنندگان من تبدیل به مشتری می‌شوند؟
بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند چه ویژگی‌هایی دارند؟
چطور می‌توانم سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهم؟
گوگل آنالیز می‌تواند آمار مربوط به وب‌سایت شما را تبدیل به یک منبع ارزشمند برای شناخت کاربران و بهینه‌سازی وب‌سایت برای آنها کند. پس یک لحظه هم در استفاده از آن شک نکنید. البته تا یادمان نرفته باید به شما بگوییم که گوگل آنالیز را می‌توان بروی برنامه‌های گوشی (اندروید و iOS) هم نصب کرد. حال که دلیل ارزشمندی گوگل آنالیز می‌دانید، بیایید در مورد طریقۀ نصب و استفاده از آن بیشتر صحبت کنیم.

اطلاعاتی که توسط گوگل آنالیتیکس میتوان جمع‌آوری کرد


اطلاعات نحوه جذب کاربر (User Acquisition Data)

در این بخش می‌توانید بررسی کنید ترافیک ورودی به سایت شما با چه روش‌هایی صورت می‌گیرد. به بیان دیگر، این بخش، شامل اطلاعاتی است در خصوص اینکه کاربران از کجا وارد سایت شما شده‌اند؟ بسیاری از آن‌ها از طریق جستجوی ارگانیک از گوگل دریافت شده‌اند، تعدادی از طریق وارد کردن مستقیم URL در نوار آدرس، وارد وب‌سایت شده‌اند، تعدادی از طریق رسانه‌های اجتماعی و منابع دیگر، به‌دست آمده‌اند و… اطلاعات این قسمت، در اینکه کدام روش بازاریابی آنلاین، موجب هدایت بیشترین بازدیدکننده به وب‌سایت می‌شود، نقش تعیین کننده دارد.

 اطلاعات رفتار کاربر(User Behavior Data)

گروه دوم داده های “اطلاعات رفتار کاربر” هستند که در طول یک بازدید (session) کاربر در وب سایت شما جمع آوری می‏شوند که عبارتند از اینکه کاربر چه مدت در وب سایت شما مانده، اولین و آخرین صفحه ی آنها در وب سایت شما چه بوده است و مسیر مرور صفحات وب سایت شما چگونه است؟ نکته کلیدی در اینجا این است که از تجزیه و تحلیل های مختلف برای شناسایی صفحاتی که کاربر در آن ها گیر می‏کند استفاده کنید. سپس می‏توانید مشکلاتی که کاربر در این صفحات با آن ها می شود را هموار سازید تا آنها بتوانند به صورت یکپارچه به مشتریانی با کمترین لغزش تبدیل شوند. اطلاعات رفتاری کاربر می‏تواند به عنوان یک راهنما برای بهبود وب سایت شما عمل کند.

اطلاعات تبدیل (conversion)

بازده سرمایه گذاری یا ROI در کسب‌وکارهای اینترنتی عامل بسیار مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. استفاده از اطلاعات تبدیل به شما کمک می‌کند علاه‌بر پیگیری کل تبدیل‌ها، درآمد خود را از منابع آنلاین کسب‌وکار محاسبه کنید. ابزار گوگل آنالیتیکس یک کد ردیابی تبدیل ایجاد می‌کند که می‏تواند با صفحات وب حاوی درآمد حاصل از تبدیل ترکیب شود. در بخش بعد، نصب گوگل آنالیتیکس را در وردپرس به‌صورت مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد.

چه کسانی باید گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرند؟
یادگیری گوگل آنالیتیکس برای:

مدیران وبسایت
وبمسترها
دیجیتال مارکترها
متخصصان محتوا
متخصصان تجربه کاربری
مخصصان سئو
اکانت منیجرهایی که مدیریت تبلیغات وب را به عهده دارند و …


چند نکته مهم قبل از شروع کار با گوگل آنالیتیکس

قبل از شروع کار با گوگل آنالیتیکس لازم است که چند نکته را به خاطر داشته باشید تا بتوانید بهترین بازدهی و کارایی ممکن را از آن دریافت کنید. البته کسانی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته‌اند، به مرور زمان تجربه کار با این ابزار را پیدا کرده‌اند. بیشتر روی حرف ما با کسانی است که به صورت مبتدی به دنبال یادگیری کار با گوگل آنالیز هستند. به خاطر داشته باشید که:

گوگل آنالیتیکس در ایران غیر فعال است: شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که پس چه دلیلی برای آموزش نصب یا ثبت نام آن وجود دارد؟ متاسفانه به دلیل تحریم، امکان استفاده از این ابزار برای ایرانی‌ها و چند کشور دیگر وجود ندارد و تنها راه ورود به آن، استفاده از فیلترشکن‌ها و یا نرم افزارهای مختلف تغییر آی پی است. پس اگر پس از چند بار تلاش برای ورود به Google Analytics  با این پیام مواجه شدید (Your client does not have permission to get URL /analytics/web/ from this server.) باید بلافاصله به سراغ استفاده از فیلترشکن‌های مختلف بروید.
 برای استفاده از گوگل آنالیز تا حدودی به ترجمه انگلیسی نیاز دارید: نکته ناامید کننده دیگری که در رابطه با گوگل آنالیتیکس وجود دارد این است که همه بخش‌های آن به زبان انگلیسی هستند. اگر از فیلم آموزشی یا از روش‌های آموزش مختلف برخوردار نیستید، مجبور خواهید بود که با اصطلاحات و واژه‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید. اگرچه در این مطلب ما سعی می‌کنیم که در ادامه هم کلمات انگلیسی و هم معادل فارسی آن را بیاوریم تا نیازی به یادگیری آنها نداشته باشید.
دنبال کردن رفتار بازدیدکنندگان در گوگل آنالیز مهمترین ابزار ممکن است: به احتمال زیاد، در بسیاری از آموزش‌ها چنین نکته‌ای به شما گفته نشود، اما ابزار گوگل آنالیز بیشتر به تحلیل رفتار بازدیدکنندگان می‌پردازد و اگر شما هم می‌خواهید کسب‌و‌کار آنلاین خود را بهبود ببخشید و در رقابت با سایر رقبا موفق باشید، توصیه ما این است که تمرکز خود را بیشتر بر روی رفتار بازدیدکنندگان و عکس العمل آن‌ها نسبت به محتوای وب‌سایت معطوف کنید.

علی حسینی بازدید : 29 سه شنبه 22 تیر 1400 نظرات (0)

این روز ها زبان های برنامه ریزی زیاد وجود دارد و حال این که باید از چه زبانی استفاده کنیم نیز به عواملی بستگی دارد و باید ببینیم که هر زبان برنامه نویسی دذارای مزایای ومعایبی می باشد که انتخاب  ان یبستگی به شما دارد با این حال ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با زبان TypeScript نیز آشنا کنیم .زبان برنامه نویسی TypeScript یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که مایکروسافت ان را توسعه داده و نگهداری می کند. این زبان نحوی فوق العاده از جاوا اسکریپت است و تایپ اختیاری استاتیک را به زبان اضافه می کند. تایپ اسکریپت برای توسعه برنامه های کاربردی بزرگ و تبدیل به جاوا اسکریپت طراحی شده است. 

Typescript از شی گرایی هم پشتیبانی میکنه و خروجی اون به جاوااسکریپت تبدیل میشه ، با typescript میشه برنامه هایی تحت جاوااسکریپت در مقیاسی بزرگ تولید کرد .

چرا TypeScript 
شاید از خودتان بپرسید که چرا به زبان یا تکنولوژی دیگری به غیر از جاوا اسکریپت در توسعه وب نیاز دارم؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است، به دلیل طبیعت باز بودن اینترنت و فضای وب، انتشار ویژگی های جدید برای هسته های تکنولوژی بسیار کند است. به عبارتی دیگر برای تمام مرورگرها مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا ویژگی های جدید را در موتورهای خود قرار دهند. 

ECMAScript مجموعه ای از مشخصات زبان اسکریپتی است که برای استاندارد سازی زبان جاوا اسکریپت ایجاد شده است. حتی با وجود اینکه ECMAScript ۶ قابلیت های شی گرایی همچون کلاس ها را اضافه کرده است، هنوز مفاهیمی وجود دارد که در این نسخه دیده می شوند.


تایپ اسکریپت (TypeScript) چیست و چرا باید آن را یاد بگیریم؟
تایپ اسکریپت (TypeScript):

تایپ اسکریپت (به انگلیسی: TypeScript) یک زبان برنامه‌نویسی چندسکویی، متن باز و کامپایلری است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده و پشتیبانی می‌شود. تایپ اسکریپت یکی از زیر مجموعه‌های زبان جاوا اسکریپت است که به شما کمک می‌کند تا کدهای خود را به روش ساده‌تری نوشته و سپس با کامپایل‌ کردن آن‌ها خروجی استاندارد کد جاوا اسکریپت را به دست آورید. امکانات پیشرفته‌ای که مایکروسافت به تایپ اسکریپت افزوده است، آن را به زبان‌هایی مانند #C، جاوا و... نزدیک ساخته است. تایپ اسکریپت برای توسعه‌ی پروژه‌های بزرگ جاوا اسکریپت طراحی شده است و فرآیند توسعه را تا حد زیادی ساده می‌کند. امروزه تایپ اسکریپت به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیا تبدیل شده است و روز به روز افراد بیش‌تری را به خود جذب می‌کند. اما ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آید که چرا باید تایپ اسکریپت را یاد بگیریم و استفاده و یادگیری آن چه مزایایی به همراه دارد؟ در ادامه‌ی این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و زبان تایپ اسکریپت و مزایای آن را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

فهرست محتوای این مقاله

چرا باید تایپ اسکریپت را یاد بگیریم؟
محبوبیت TypeScript
شروع کار با TypeScript
مشخص کردن نوع متغیرها در TypeScript
تعریف کلاس در تایپ اسکریپت
Interfaces ،Generics ,Inheritance و Method Access Modifiers در تایپ اسکریپت
جمع‌بندی
چرا باید تایپ اسکریپت را یاد بگیریم؟
ممکن است این سوال برای توسعه‌دهندگان پیش آید که چرا با وجود زبان قدرتمندی مانند جاوا اسکریپت، نیاز به زبان دیگری مانند تایپ اسکریپت داریم. مزایای استفاده از زبان تایپ اسکریپت زمانی برای ما آشکارتر می‌شود که در پروژه‌های بزرگ ملزم به استفاده از جاوا اسکریپت باشیم. TypeScript به عنوان Superset زبان جاوا اسکریپت ارائه شده و هدف آن کدنویسی آسان با کم‌ترین میزان خطا و استفاده از ویژگی‌های پیشرفته‌ی زبان‌های شی‌گرا، جهت نوشتن برنامه‌های سمت سرور و سمت کاربر است.

از طرفی، با توجه به سرعت بالای رشد و توسعه‌ی زبان‌های تحت وب، مرورگرها برای پشتیبانی و انتشار ویژگی‌های جدید در موتورهای خود، به مدت زمانی نسبتا طولانی نیاز دارند. اینجاست که بار دیگر TypeScript کارآیی خود را نشان می‌دهد. TypeScript با کتابخانه‌های محبوب جاوا اسکریپت مانند ReactJS و JQuery سازگار است و پس از کامپایل، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خروجی نهایی کد شما با انواع مرورگرها سازگار خواهد بود.

تایپ اسکریپت برای توسعه‌ی برنامه‌های AngularJS 2 توصیه شده است. بنابراین اگر علاقه‌مند به توسعه‌ی وب اپلیکیشن‌های خود با این فریم‌ورک هستید، می‌بایست ابتدا تایپ اسکریپت را فرا بگیرید زیرا برای نوشتن کدهای JavaScript درون انگولار از کدهای زبان TypeScript استفاده می‌شود.

اگر اکنون با جاوا اسکریپت آشنایی دارید، مهاجرت به TypeScript برای شما مشکل‌ساز نخواهد بود؛ زیرا سینتکس TypeScript شباهت زیادی با Javascript و EC6 دارد و تمامی کدهای جاوا اسکریپت موجود، در تایپ اسکریپت معتبر شناخته می‌شوند. حتی می‌توانید با تغییر پسوند فایل‌ها از js به ts، از آن‌ها به عنوان کدهای تایپ‌اسکرپیت استفاده کنید.

سازگاری با JavaScript
زبان برنامه نویسی TypeScript فوق العاده سخت افزاری از ECMAScript است که خود یک سوکت ECMAScript 5 است که معمولا به عنوان جاوا اسکریپت یاد شده و نامیده می شود. به همین ترتیب، یک برنامه جاوا اسکریپت نیز یک برنامه TypeScript معتبر است و یک برنامه تایپ اسکریپت می تواند یکپارچه جاوا اسکریپت را مصرف کند. با استفاده از تایپ اسکریپت می توان از جاوا اسکریپت های موجود استفاده کرد و کد های تایپ اسکریپت را نیز با استفاده از ان ها تولید کرد.

کجا میشه از Typescript استفاده کرد؟
به نظرم تایپ اسکریپت بیشتر مناسب اپلبکبشن ها با مقیاس بزرگ تره. هر جا که بشه از جاوااسکریپت استفاده کرد از تایپ اسکریپت هم میشه استفاده کرد. مثلا در کتابخانه هایی مثل react و jquery هم میتونید از تایپ اسکریپت استفاده کنید. یا برای استفاده از فریمورک انگولار باید و باید تایپ اسکریپت بلد باشید. در کل تایپ اسکریپت کمک میکنه که بهتر جاوااسکریپت کد بزنیم و مثلا در جاوااسکریپت ما Dynamic Type داریم یعنی فقط کافیه اسم متغیر و مقدار رو پاس بدیم و نیازی نیست نوع آن را مشخص کنیم. اما در تایپ اسکریپت ما static type داریم. باید وقتی متغیر تعریف میشه نوع آن هم مشخص بشه که چه نوع داده ای را قبول میکنه و فقط باید از همان نوع داخلش ریخته بشه. پس همین قضیه کمک میکنه تا داده های null و undefined وارد تابع نشه و اصلا متغیر قبولش نکنه.

چرا باید تایپ اسکریپت یاد گرفت؟
شاید برای شما یا خیلی از توسعه دهندگان جای سوال باشد با توجه به وجود زبان قدرتمند جاوا اسکریپت باید رفت سراغ تایپ اسکریپت و آن را یاد گرفت؟ زمانی شما این علت را به خوبی درک می کنید که حداقل یک پروژه بزرگ جاوا اسکریپت انجام دهید و با آن دست و پنجه نرم کنید! تازه حساب کار میاد دستتون و خواهید فهمید TypeScript از نان شب هم واجب تر است!

تایپ اسکریپت به عنوان Superset زبان جاوا اسکریپت به حساب میاد و به شدت در کدنویسی کم تر و بهینه تر برنامه ها و همچنین استفاده از پیشرفته ترین ترفند ها و استفاده از کدنویسی شی گرایی در جااو اسکریپت به شما کمک می کند و قادر خواهید بود پیچیده ترین برنامه ها را در سمت سرور و مرورگر کاربر به آسانی بنویسید.

همچنین تایپ اسکریپت با کتابخانه هایی مانند ری اکت و JQuery سازگاری کامل دارد و پس از کامپایل خروجی کد شما با مرورگرها سازگار خواهد بود خیالتان از این بابت کاملا راحت است. همچنین توسعه دهندگان یم توانند با سرعت بیشتری به توسعه موتورهای رندرینگ خود بپردازند و ویژگی های جدید را به مرورگرها اضافه کنند.

علی حسینی بازدید : 39 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

اگر بر روی یک سایت کار می کنید و یا برای آن محتوا تولید می کنید شاید برای شما هم پیش آمده باشد با این که بر روی سایت خود کار میکنید و برای آن محتوا می سازید با این حال سایت شما به پیشرفت خوبی دست پیدا نمی کند من خودم هم با این مشکل در زمان قدیم که چندان راجع به تولید محتوا و نکات ارتقا سایت اطلاعاتی نداشتم با این مشکل رو به رو شدم . اگر برای سایت شما هم چنین مشکلی وجود دارد توصیه می کنم تا انتهای این مطلب با ما باشید و هیچ نگران نباشید چرا که ما در اینجا سعی کرده ایم تا چند تا از پرکاربرد ترین و موثر ترین نکات و روش هایی که میتواند در بالا بردن و ارتقا سایت شما تاثیر داشته باشد را مشخص کرده ایم . پس از ان که این نکات را شناختید پیشنهاد ما این است که همیشه از ان ها در محتوا نویسی و مطلب نویسی نیز استفاده کنید که می تواند تاثیر خیلی خوبی بر روی سایت شما و پیشرفت ان داشته باشد . 

محتویات باکیفیت تهیه کنید :

بیشتر موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا صفحاتی را شناسایی کنند که شامل محتویاتی باکیفیت بالا باشند. در حین ساختن وب‌سایت خود همواره باید در ذهن داشته باشید که تنها راه موفقیت طولانی‌مدت در کمپین SEO تمرکز بر روی محتویات و تجریبات کاربر است.

 کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید

برای بهبود سئو وبسایت خود باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط که کاربران شما جستجو می‌کنند پیدا کرده و از آن در محتوای خود با اصول و قوائد استفاده کنید. ابزارهای زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب حیطه کاری شما وجود دارد مانند : KwFinder ،KeyWord Planner، پیشنهادات موجود در سرچ باکس گوگل و غیره.

صفحات Google Bots Can Ingnore را نادیده بگیرید.

به گفته Sean Si  بنیانگذار SEO Hacker، هنگامی که نوبت به ردیابی و سنجش صفحات سایت شما می رسد تنها یک خزنده صرف بررسی می شود.

گاهی اوقات هم لازم است تا تعدادی از صفحات وب سایت تان در SERP ها / فهرست نتایج جستجو نشان داده شود؛ اما تعدادی از محتواهایی که بسیار جدی کار کرده اید و یا صفحات درباره ما، و تسویه حساب و کاربری ، ضرورتی ندارد تا در صفحات نتایج موتور گوگل دیده شوند و ترافیک طبیعی را به خود اختصاص نمی دهند.

راه حل چیست؟ به پرونده robots.txt خود رفته و یک برگه noindex / nofollow را در صفحاتی که نیازی به مشاهده نیست قرار دهید.

داشتن تصاویر مناسب و بهینه شده

تاثیر بسیار زیادی که تصاویر در ایجاد ارتباط و افزایش ارزش صفحات وب سایت شما دارند، قابل انکار نیست. انسان ها موجوداتی بصری هستند و بر اساس آمارها، این نکته به دست آمده است که تصاویر توجه تعداد بسیار زیادی از کاربران را در صفحات سایت ها جذب خود می‌کنند. همچنین به مخاطبین کمک می کنند تا اطلاعات موجود در متن محتوای سایت را به خوبی پردازش کنند. در نتیجه این مورد یکی از بهترین راه های بهبود رتبه سایت می باشد

ثبت در گوگل مپ

بهینه سازی موتور جستجو seo ازآنجایی‌که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط‌تر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص می‌شود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط می‌تواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبه‌بندی پیچیده‌تر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری مورد توجه قرار می‌گیرند و دست‌کاری را برای مدیران شبکه، سخت‌تر بهینه سازی موتور جستجو seoمی‌سازند.

بهینه سازی موتور جستجو seo به‌منظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق یافته و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج بهینه سازی موتور جستجو seo مرتبط‌تری دارند، نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط بوده و توسط مدیران شبکه بدون وجدان کاری و با استفاده از کلمات کلیدی متعدد پرشده‌اند.

بهینه سازی موتور جستجو seo لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می‌شد، یعنی «رتبه صفحه»، بهینه سازی موتور جستجو seo تابعی است از مقدار و قدرت لینک‌های ورودی. رتبه صفحه میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر که به‌صورت بهینه سازی موتور جستجو seo تصادفی شبکه را جستجو می‌کند مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند.

بهینه سازی موتور جستجو seo درواقع، این بدان معناست که برخی لینک‌ها از سایر لینک‌ها قوی‌تر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وب‌گردهای تصادفی را افزایش می‌دهد.

ارتباط با گوگل

بهینه سازی موتور جستجو seo پیچ و برین، گوگل را در سال ۱۹۹۸ بنیان‌گذاری کردند. گوگل درمیان کاربران فزاینده اینترنت، هواداران ثابت‌قدمی را به خود جذب کرد که طراحی ساده آن را دوست داشتند. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (فراوانی واژه‌های کلیدی، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لینک و ساختار وب‌سایت) مورد توجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر به این امر سازند که از نوعی دست‌کاری که در بهینه سازی موتور جستجو seo موتورهای جستجویی دیده می‌شود که تنها به عوامل داخل صفحه توجه می‌کنند، اجتناب نماید.

بهینه سازی موتور جستجو seo علی‌رغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سخت‌تر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرح‌های تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی اینکتومی توسعه دادند، و این روش‌ها ثابت کردند که به طریقی مشابه می‌توان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. ب

بهینه سازی موتور جستجو seo سیاری از وب‌سایت‌ها روی تبادل، خریدوفروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند. بعضی از این طرح‌ها یا مزارع لینک، موجب ایجاد هزاران وب‌سایت برای فروش هرزنگاری لینک‌ها می‌شوند.

 بهینه‌سازی صفحات 

توصیفات در صفحه و کلیدواژه‌ها در بینگ و گوگل بسیار مهم تلقی می‌شوند. عناوین در گوگل و بینگ باید کمتر از ۶۵ حرف داشته باشند. مطمئن شوید که عنوان شما به‌درستی مطلب را به‌طور خلاصه توصیف می‌کند. این باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما دیدن کنند و CTR شما هم افزایش بیابد.

لینک‌سازی داخلی و خارجی

لینک‌سازی داخلی (Internal Link) نوعی لینک‌سازی است که از داخل سایت به دیگر صفحات آن لینک داده می‌شود. لینک‌سازی داخلی علاوه بر دسترسی آسان کاربران به دیگر صفحات سایت، اعتبار صفحات لینک داده شده را از دید گوگل بالا می‌برد.

لینک‌سازی خارجی (Link External) نوعی لینک‌سازی است که از دیگر سایت‌ها به ما لینک داده می‌شود در واقع لینک‌سازی خارجی اعتبار گرفتن از وبسایت‌های خارجی، تایید سایت‌های دیگر نسبت به سایت ما به گوگل، ایجاد محبوبیت به کمک سایت‌های دیگر و تلاش برای جلب رضایت گوگل به کمک لینک‌های که دیگری است که سایت‌ها به وبسایت ما می‌دهند.


از سرفصل های هوشمند استفاده کنید.

عناوین به گوگل کمک می کنند تا به جست وجوی خود برای مطالب بعدی ادامه دهد. عناوین H2 و H3 باید برای SEO بهینه شوند و با گنجاندن کلمات کلیدی در هدرها، به گوگل کمک می کنید تا مطمئن شود که عنوان مربوطه کلمات کلیدی موضوع را پوشش می دهند.

علی حسینی بازدید : 39 سه شنبه 01 تیر 1400 نظرات (0)

 این روز ها انواع سایت های جدیدی وارد دنیای اینترنت می شوند و هر کسی که می خواهد به نحوی کسب و کار خود را بهبود و بخشید و رشد کند به شیوه ای می خواهد کسب و کار خود را وارد دنیای اینترنت کند . به همین دلیی رقابت در میان  انواع سایت ها زیاد است پس برای این که در این رقابت پیروز شویم و سایتمان بتواند بازدید و رتبه بلهتری بگیرد نیاز است تا نکاتی را در طراحی سای رعایت کنیم . یکی از این نکات روانشناسی رنگ ها می باشد ، قطعا وقتی که بازدید کننده وارد سایتی شود که تناسب رنگی جذابی دارد علاقه مند خواهد شد تا بیشتر درون سایت بماند ف روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانبد در رابطه با سایت خود مناسب ترین رنگ ها ر ا انتخاب کنید . پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . رنگ ها روی احساسات ما تأثیر بسیار زیادی دارند. به دلایل کاملا علمی و اثبات شده، هر رنگ می‌تواند یک حس خاص را در ما ایجاد کند.


روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ زیرمجموعه روانشناسی رفتاری است که نحوه تاثیر رنگ ها بر رفتار انسان را بررسی می کند. این موضوع شاخه ای است که تمرکز بر احساسات، نگرش ها و ارزش های مرتبط با رنگ ها است. بیایید برخی از این رنگها و رفتارهای انسانی را که بیشترین ارتباط را با آنها دارند را بررسی کنیم.


رنگ ها در طیف بنفش

رنگ بنفش و طیف های این رنگ بسیار زیبا است ، رنگی که در عین حال دارای شور ، طراوت ، اشتیاق و انرژی است ، این رنگ بسیار مدرن و لوکس می باشد و طیف های مختلف آن از کم رنگ تا بنفش پر رنگ قابل استفاده است و ترکیب های بسیار جذابی را با گروه های مختلف از رنگ ها به وجود می آورد ، رنگ بنفش نماد  سلطنت ، اشتیاق ، اسرارآمیزی و جادو است ، از شرکت های معروف که در برندینگ از این رنگ ها استفاده می کنند می تواند به اینستاگرام (INSTAGRAM) و فداکس (FEDEX) اشاره کرد . بهترین مکمل ها و ترکیب ها برای این رنگ ، رنگ هایی همچون طلایی ، نارنجی ، سفید و مشکی هستند .

روانشناسی رنگ سفید

در طراحی سایت شرکتی و انواع دیگر آن به رنگ سفید توجه نمایید. معروف ترین وب سایتی که می توان برای استفاده از رنگ سفید مثال زد، وب سایت گوگل است. استفاده رنگ سفید در طراحی سایت نمایانگر قدرت است.

آبی

رنگ آبی، رنگی آرام و امن است. این رنگ نشان‌دهنده اعتماد، دوستی و آرامش می‌باشد. از این رنگ در بانک‌ها استفاده می‌شود. برندهایی مانند فیس‌بوک، توییتر و دل نیز از آن استفاده می‌کنند.

 سبز:

تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی، شفا و بهبودی، طبیعت، پیشرفت، حسادت و خونسردی. در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود.

سياه :

بهترین رنگ برای نوشته های غالب سایت در مقالات و متن های طولانی است. بهترین نتیجه رنگ سیاه در پس زمنیه سفید خالص می باشد.

نکته : رنگ سیاه و سفید در طراحی های گورخری و لانه زنبوری و زیگزاگی افراد استیگمات را آزار میدهند.


رنگ زرد

رنگ خورشید است. نشاط و شادی را القا می کند و نماد دوستی، گشودگی و آزادی می باشد. رنگ زرد می تواند بر روی خلق و خوی لحظه ای فرد تاثیر بگذارد.

صورتی:

ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی گناهی و پرورش کودک.

رنگ ها در طیف طوسی یا خاکستری

طوسی و خاکستری و طیف های آن ها رنگ هایی قدرتمند ، مدرن و قابل اعتماد هستند ، رنگ طوسی نسبت به رنگ های دیگر احساسات کمتری دارد اما دارای شخصیتی جدی ، رسمی و مقرراتی است . رنگ طوسی وب سایت شما را به وب سایتی مدرن ، زیبا و دارای اخلاق کاری تبدیل می کند و احساسات را به درستی منتقل می کند ، رنگ طوسی رنگ مورد استفاده در بسیاری از برند های بزرگ است .

بهترین گروه های رنگ ها برای ترکیب با طوسی و خاکستری رنگ های سفید ، مشکی و طیف های آن ها است .


چگونه روانشناسی رنگ ها در وب سایت تاثیر می گذارند؟

85 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که رنگ، نقش اصلی در تصمیم گیری در خریدشان از سایت دارد. همچنین رنگ باعث می شود یک نام تجاری بهتر در ذهن بماند. 42 درصد از کاربران آنلاین، با دیدن سایت تصمیم می گیرند که در آن سایت بمانند یا بروند. 52 درصد از از کاربران آنلاین به دلیل ساختار زیبایی شناسی بد، دیگر به یک وب سایت بر نمی گردند

با توجه به آمار و نتایج تحقیقات قدرت رنگ ها را نمی توان دست کم گرفت. مردم نسبت به رنگ ها یک واکنش طبیعی و غریزی دارند. بنابراین در طراحی وب سایت نباید از رنگ ها به طور تصادفی استفاده کرد. طراحان وب باید ضمن آگاهی از خلق و خوی مردم یک جامعه و هدف و کاربرد سایت به طراحی بپردازند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رنگ ها با ایجاد هیجان یا آرامش، مناطق مختلف مغز را تحریک می کنند. با این حساب، وب سایت شما هم می تواند با جلب توجه کاربران و تحریک احساسات خاص، به راحتی بر روی کاربران آنلاین و تبدیل آن ها به مشتریان دائمی تاثیر بگذارد.

چرخه رنگ

چرخه اصلی رنگ ها را می توان به دو قسمت تقسیم کرد:

رنگ های گرم که از آن ها در طراحی های شاداب برای تحریک شور، شادی و انرژی استفاده می کنند
رنگ های سرد که برای در طراحی برای افزایش آرامش، اعتماد و حرفه ای بودن استفاده می کنند
هنگام ترکیب رنگ های گرم و سرد مراقب باشید. ممکن است با ترکیب نادرست، کاربر را سردرگم کرده و طراحی وب را بسیار شلوغ و غیرقابل اعتماد به نظر برسانید.

علی حسینی بازدید : 33 چهارشنبه 19 خرداد 1400 نظرات (0)

بسیاری از کسب و کار ها برای داشتن فروش بیشتر و معرفی خود به دیگر افراد دارای سایت و یا وب سایت هستند ، اینترنت آنقدر جهانی و محبوب استد که تقریبا می توان بیان کرد همه افراد از آن استفاده می کنند و داشتن وب سایت برای کسب و کار می تواند یک مزیت بزرگ محسوب شود چرا که به کمک این وب سایت شما بهتر از حالت عادی می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و خود را به دیگر افراد بشناسانید . اما در طراحی سایت یک نکته اهمیتن دارد  و ان این است که آیا طراحی وب سایت محلی است یا جهانی .  منظور از طراحی محله این است که تنها عده افرد شهر و یا استان بیشتر از این وب سایت استفاده می کنند . اما منظور از جهانی این است که شما با وب سایت های جهان رقابت می کنید  و همه افراد از رسراسر می تواندد به سایت شما سر بزنید . از این دو می توان به یک وبسایت دکتر یک منطقه و یک وب ساست فروشگتهی جهانی نیمز اشاره کرد .

وب هاستینگ 

در این بخش خیلی به مشخصه‌­ها و جزییات وب هاستینگ نمی‌بپردازیم، اما باید توجه داشت که انتخاب شرکت هاستیگ مناسب برای وب‌سایت، امری ضروری است. البته این مسئله فقط به خاطر منابع سرور و ترافیک آن نیست بلکه فاصله نیز مطرح است.

این‌طور تصور کنید، یک وب‌سایت طراحی می­‌کنید که میزبان وب آن یک سرور در شهر دنور (Denver)، کلرادو است. این وب‌سایت کلاه می­‌فروشد. فروش کلاه یک تجارت محلی نیست و این وب‌سایت می‌­تواند مخاطبانی از سراسر جهان داشته باشد. در این میان ممکن است به هر دلیلی بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به این کلاه­‌ها در استرالیا باشند؛ اما ارائه کننده خدمات هاستینگ این وب‌سایت هیچ سروری در نزدیکی استرالیا ندارد و اختصاصاً در آمریکا قرار گرفته است. در این صورت، ترافیک زیادی که از سمت استرالیا به روی این وب‌سایت سرازیر می‌­شود، بر روی سرعت وب‌سایت تأثیر می‌گذارد.

چه باید کرد؟ منتظر بمانیم به این امید که علاقه‌مندان به خرید کلاه و بازدیدکنندگان وب‌سایت، صبور باشند و منتظر بارگذاری طولانی وب‌سایت شوند؟ نه این‌طور نیست. اگر می­‌خواهید مخاطب جهانی داشته باشید باید به این نکات دقت کنید:

* هاستینگ خود را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید.
* برای خدمات وب هاستینگ خود پلنی انتخاب کنید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
* سایت خود را با یک CDN تجهیز کنید.

رنگ و انتخاب تصاویر سایت

از دیگر موارد مهم در تفاوت طراحی سایت محلی وجهانی ، انتخاب رنگ سازمانی و تصاویر وب سایت است.

اگر سایت شما،  قابلیت عرضه و معرفی محصولات در بستر کشورهای مختلف را دارد، پس باید ابتدا، برای انتخاب رنگ حاکم وب سایتتان معنی هر تم رنگی را در کشورهای مختلف مطالعه نمایید.

به عنوان مثال، رنگ مشکی برای ایرانی ها نشان دهنده عزا و از دست دادن عزیز است اما در چین رنگ قرمز به معنی مرگ طلقی می شود؛ یعنی اگر وب سایت شما از رنگ سازمانی قرمز استفاده کند در حالی که دارای محصولی مناسب برای افراد مقیم در کشور چین باشد، با ورود آنها به سایت و دیدن رنگ قرمز،  حس ناخوشایندی را برای آنها ایجاد خواهید کرد که این اتفاق ممکن است باعث افزایش بانس ریت وب سایت شما نیز شود.

پس اگر در فکر طراحی سایت جهانی هستید حتما نماد رنگ ها را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دهید.

همچنین برای انتخاب عکس نیز باید مانند رنگ سازمانی ابتدا مخاطب هدف خود  را مشخص نمایید.

برای طراحی سایت محلی بهتر است از تصاویر و ویدئو های کارمندان و پروسه پروژه های داخل شرکت، فیلم و عکس تهیه نمایید اما برای طراحی سایت جهانی استفاده از تصاویر تبلیغاتی، مناسب تر و بازخورد بهتری برای کسب و کارتان در پی خواهد داشت.

پس با توجه به کارکرد سایتتان در داخل و خارج از ایران رنگ و تصویر مناسب را انتخاب نمایید.

 تصاویر

همزمان با استفاده کردن از رنگ، شما باید در ارتباط با پیغامی که تصاویر می‌رسانند نیز دقت کنید. 

برای مخاطبین محلی بهتر است از تصاویری استفاده بکنید که برای آنان معنایی داشته باشد و یک ارتباط مفهومی را ایجاد بکند.  

عواملی که در طراحی سایت کاربرد محلی و جهانی تفاوت ایجاد می کند به شرح زیر می باشد:

• هاستینگ قوی داشته باشید: در این مطلب قصد بر این نیست تا ویژگی های یک هاستیگ خوب را بیان کنیم اما توجه کنید انتخاب یک سرور مناسب نتنها از نظر ترافیک و منابع سرور بلکه ازنظر فاصله نیز حائز اهمیت است اگر میخواهید مخاطبان جهانی را به طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن خود جلب کنید باید هاستیگ قوی برای خود تهیه کنید که بتواند ترافیک بالایی را پشتیبانی کند.
• رنگ ها : برای استفاده از رنگ ها در طراحی سایت مخصوصا اگر مخاطبانی در سطح جهانی دارید باید به مفهوم هر رنگ در آن منطقه توجه کنید برای مثال کشور خودمان را در نظر بگیرید که سفید در آن رنگ صلح و نشانه پاکیزگی ست همین رنگ در کشور هند نشانه عزا و غم است پس تفاوت ها را فراموش نکنید.
• تصاویر: با استفاده از تصاویر می توانید طراحی سایت تهران خود را جذاب تر کنید برای مثال اگر طراحی سایت جنبه محلی دارد می توانید از عکس های همان منطقه استفاده کرده و حس همراهی و هماهنگی را در مخاطبان خود افزایش دهید.
• نوشته های تبلیغاتی : در طراحی وب سایت برای افرادی که مخاطبان خارجی دارند قوانین خاصی وجود دارد که برای نوشتن متن ها رعایت می شود برای مثال به یاد داشته باشید که نوشته ها هرگز حالت محاوره ای به خود نمی گیرند همچنین بر روی سایت حتما از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید از گزینه های ساده استفاده کنید و اگر قرار است کاربرفرمی پر کند مسیر پر کردن آن را ساده طراحی کنید و قسمتی برای دیدن نمونه فرم صحیح در نظر بگیرید.
• در نوشتن جملات تبلیغاتی برای مخاطبان محلی می توانید نوشته ها را شخصی تر کنید و ازجملات محاوره ای استفاده کنید و می توانید به موقعیت محلی خود نیز اشاره کنید.

علی حسینی بازدید : 34 سه شنبه 11 خرداد 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین کار های یک سئو کار  گرفتن بک لینک می باشد تا به بدین رش بتواند به سایت  مورد نظر ارتقا ببخشند ، البته همیشه بک لینک گرفتن به معتنای ارتقا بخشیدن به سایت نمی باشد بلکه در مورادی برخی ا ساتفادهع از بک لینک ها نه تنها سایت پیشرفت نمی بکند بلکه بیشتر باعث ضربه زدن به سایت نیز می شود .  در رابطهع با بک لینک ها اصول و نکات وجود دارد که با استفاده از این اصول و نکات بک لینک باید انجام شود . پس اگر شما هم قصد گرفتن بک لینک دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب نیز همراه ما ابشید و تا با بک های درست و مهم  علاوه بر  ارتقا سایت خود بتوانید مشتریان و بازدید کننده های بیشتاری را هم به دست اورید . بک‌لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تاثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

در هنگام خرید بک لینک و گرفتن بک لینک از کوتاه کننده های لینک استفاده کنیم؟ یا لینک مستقیم؟

دوستان توجه کنید که در هنگام خرید بک لینک و دریافت بک لینک حتما به طور مستقیم لینک دهید و هیچ وقت در بک لینک ها از کوتاه کننده های لینک استفاده نکنید! استفاده از کوتاه کننده های لینک در لینک سازی به این معنی است که شما به آن سایت و ابزار کوتاه کننده، لینک داده باشید. از طرفی یکی از مشکلاتی که اخیرا با فیلتر ساید bit.ly اتفاق افتاد، مشاهده شد که تمامی بک لینک هایی که کابران از این نوع کوتاه کننده های بک لینک استفاده کرده بودند، دسترسی کاربران داخلی سایت های مقصد از بین رفت.

جایگاه لینک سازی در کسب درآمد اینترنتی

در دنیای کسب و کار اینترنتی و همچنین کسب درآمد از اینترنت و یا در هر بخش و زمینه ای که کار و فعالیت می کنید برای اینکه بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید باید در نتایج اول موتور جستجوها به ویژه گوگل دیده شوید. به عنوان مثال در همین مقاله سایت پول یابی هدف اصلی ما این است به کاربرانی که قصد ساخت و ایجاد بکلینک های باکیفیت و ارزشمند را دارند کمک کنیم. پس برای همین باید روی کلمه کلیدی « بک لینک » کار می کنیم تا به نتایج اول گوگل برسیم. 

موضوع مهم این است که در هر زمینه ای که کسب و کار آنلاین خود را شروع کرده اید برای جذب مخاطبان و مشتریان باید سایت و فروشگاهتان تان در نتایج اول موتورهای جستجو به ویژه گوگل دیده شود. برای رسیدن به نتایج اول گوگل یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی ، تولید محتوای با کیفیت ، جامع ، با ارزش و هدفمند است. لذا باید در گام اول برای حضور در رتبه های اول یک محتوای جامع و کاملی تولید کنید.

 اگرچه محتوا بسیار عالی است ولی به تنهایی کافی نیست، یعنی علاوه بر اینکه محتوای جامع و با کیفیت تولید می کنید باید کاری کنید که مخاطبان و کاربران محتوایی که تولید کردید را به اشتراک بگذارند. دوتا از مهمترین فاکتورها در سئو تولید محتوای هدفمند و ایجاد بکلینک باکیفیت است. اگر شما بتوانید برای سایتتان محتواهای حرفه ای و باکیفیت تولید کنید و با اشتراک گذاری آن ها برای سایتتان بک لینک ایجاد کنید دیگر نیازی نیست که نگران تغییرات الگوریتم گوگل باشید. این کارها موجب افزایش ترافیک و کسب درآمد اینترنتی خواهد شد.

خلاصه اینکه ، گرفتن بک لینک موجب افزایش ترافیک سایت شده و افزایش بازدید سایت به دنبال خود افزایش کسب درآمد از اینترنت را می آورد.

لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه تفاوتی دارد؟

برای درک بهتر لینک نوفالو، بهتر است کمی با مفهوم لینک سازی و تاثیر آن بر اعتبار یک صفحه نزد موتور جستجو صحبت کنیم. لینک دهی چه به سایر وب‌سایت‌ها صورت گیرد و چه از سایتی به سایت شما انجام شود، یکی از بخش‌های مهم در سئو محسوب می‌گردد. در این بین، نوع لینک‌های ورودی و خروجی به سایت از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا شیوه عملکرد موتورهای جستجو در برابر صفحات را مشخص می‌کند.

لینک های خروجی صفحه مبدا بک لینک

قبلا با توجه به مهم بودن تعداد لینک ها و نه اعتبارشان، صفحات یا اصطلاحا مزارع لینکی در بعضی سایت ها وجود داشت که صرفا کارشان تبادل لینک با بقیه وب سایت ها بود. گاها در بعضی از این صفحات بیشتر از 200 لینک دیده میشد! اما امروز شرایط فرق کرده و گوگل نسبت به تعداد لینک خروجی یک صفحه حساسیت نشان میدهد. اگر صفحه مبدا که شما از آن بک لینک گرفته اید 5 لینک دیگر هم به سایت های دیگر داده باشد، در اصل اعتبار کل صفحه بین همه لینک ها تقسیم شده و اعتبار کمی به هر سایت میرسد.

 مهمترین فاکتورها در ایجاد بک لینک باکیفیت

در ادامه شما را با مهمترین فاکتورها برای لینک سازی آشنا خواهیم کرد.

 استفاده از لینک های نوفالو (nofollow) و فالو (follow) به صورت ترکیبی.
 استفاده از انکرتکست (anchor Text) مختلف جهت طبیعی بودن لینک
 ایجاد بک لینک در بین محتوای یک سایت هم مرتبط
 اعتبار بالای سایت
 اسپم بودن سایت یا اسپم اسکور پایین سایت
در کل برای ایجاد و درست کردن بک لینک داخل سایت های مختلف باید حتماً فاکتورهای بالا را رعایت کنید. رعایت فاکتورهای بالا مهمترین عامل برای درست کردن و ایجاد یک بک لینک باکیفیت است. البته در ادامه شما را به صورت کامل با تمام فاکتورهای مهم و کاربردی برای لینک سازی باکیفیت آشنا خواهیم کرد.

علی حسینی بازدید : 36 یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 ورد پرس را می شناسید ؟ بنظر شما طراحی سایت با وردپرس خوبه ؟ طراحخی سایت با وردپرس چه مزایای و معایبی دارد؟ و ... اگر تا به حال در این حیطه فعالیت کرده باشید قطعا با این جور سوالت آشنا هستید . در ادامه  ما می خواهیم به صورت کامل پاسخ این سوالات را بررسی کنیم و ببینیم که با وجود مزایا و معایبی که برای طراحی سیایت با وردپرس وجود دارد خوبه ، برای طراحی سایت از ورد پرس استفاده کنیم .  وردپرس یکی از سیستم‌های رایگان برای مدیریت محتوا است که از طریق یادگیری آن می‌توانید ساخت سایت وردپرسی را به راحتی انجام دهید.  این روز ها امکانات بسیار زیادی در اختیار علاقه‌مندان به طراحی سایت قرارگرفته است که کمک می کند تا آن‌ها بتوانند با استفاده از آن‌ها یک سایت زیبا و کارآمد برای خود بسازند .

ویژگی‌های مهم در طراحی سایت با وردپرس

هر سایتی دارای ویژگی‌های مشخصی است که باید شرکت طراحی سایت، این ویژگی‌ها را مد نظر قرار دهد تا سایت وردپرسی بتواند در لیست اول جستجوی گوگل قرار گیرد.

سرعت بارگذاری بالا در طراحی سایت با وردپرس
امنیت بالا
رعایت استانداردهای سئو سایت
ریسپانسیو بودن سایت وردپرسی
دارای گرافیک بالا
پشتیبانی از چند زبان علاوه بر زبان فارسی
دارای قابلیت به روزرسانی خودکار محتوا
انعطاف پذیری
تنوع در پلاگین‌ها و افزونه‌ها
سادگی در مدیریت

سادگی در طراحی و سهولت در مدیریت وب سایت

با وردپرس هر فردی با حداقل اطلاعات فنی در زمینه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب دلخواه خود را پیاده سازی کند. همچنین وردپرس به دلیل دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند اضافه کردن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش آسان کند. برای ایجاد یک سایت وردپرسی تنها به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند کار طراحی خود را آغاز نماید.

قدرت باور نکردنی

وب‌سایت‌‌های وردپرس می‌توانند به‌آسانی با افزونه‌ها بهتر و بهتر شوند. شما با نصب کردن پلاگین‌ها می‌توانید عملکرد موجود در وب‌سایت خود را اضافه کنید. مانند اضافه شدن یک مخاطب، اضافه شدن یک اسلایدر، اضافه شدن یک گالری و بیشتر.

قدرت وردپرس توسط افزونه‌ها تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ و این پلاگین‌ها اغلب به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته شده است. حتی درصورتی‌که شما امکاناتی بیش از پلاگین‌ها را بخواهید به‌دلیل متن‌باز بودن وردپرس می‌توانید با آشنایی به برنامه‌نویسی این قابلیت را در سایت خود اجرا کنید.

قالب‌های آماده فراوان

قالب‌های آماده زیادی برای انواع سایت‌های وردپرسی با کاربردهای مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی مثل تم‌فارست قابل خریداری هستند. افرادی نیز این قالب‌ها را تهیه کرده و پس از راست‌چین کردن و افزودن فایل‌های ترجمه، آن‌ها را در فروشگاه‌های ایرانی در اختیار شما قرار می‌دهند. بدین ترتیب می‌توانید هر گاه از ظاهر سایت خود خسته شدید، به راحتی آن را تغییر دهید. البته توصیه می‌شود قالب‌های وردپرسی را جهت اطمینان از امنیت و عدم وجود کدهای مخرب، از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

 سایت های وردپرسی مثل آهنربا کامنت (دیدگاه) های اسپم (هرزنامه) را جذب می کنند.

یکی از مشکلات جالبی که همه سایت های وردپرسی دارند این است که فرم های دیدگاه در این سایت ها مورد هجوم اسپمر های (هرزنامه نویس ها) قرار می گیرد. ممکن است هفته ای چند هزار دیدگاه هرز در سایت وردپرسی شما ثبت شود و یکی از وظایف همیشگی شما هنگام ورود به محیط مدیریت سایت پاک کردن همین اسپم های انبوه شود. خنده دار است اما بعد از یکی دو ماه از شروع فعالیت سایت اسپمر ها به سراغ فرم های کامنت خواهند آمد. دلیل اینکه چرا اسپمر ها سراغ سایت های وردپرسی می آیند اما یک سایت سفارشی از این هجوم در امان می ماند این است که فرم دیدگاه در همه سایت های وردپرسی از نظر ساختاری یکسان است. اسپمر ها با روشی ساده متوجه می شوند که سایت شما از وردپرس استفاده می کند و ربات خودکار آن ها روزی صدها یا هزارن دیدگاه که شامل تبلیغات است در سایت شما ثبت می کند.

وردپرس کاملا رایگان است

چیزی که شنیدید واقعیت دارد، شما میتوانید هزینه‌های مختلفی را بپردازید تا یک سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت شما بسازند، میتوانید برای طراحی وب سایت خود هزینه‌های مختلفی بپردازید تا دقیقا آنچه میخواهید را بسازید اما، وردپرس کاملا رایگان است. میتوانید آن را رایگان دانلود کنید. در سیستم خود از آن استفاده کنید، رایگان آن را دستکاری کنید. رایگان آن را برای وب سایت خود استفاده کنید. و همه اینکارها را در چند دقیقه به کلی میتوانید انجام دهید.

به عنوان یک مدیر کسب و کار شاید بخواهید بودجه‌ای برای طراحی، توسعه و مدیریت وب سایت کسب و کار خود کنار بگذارید اما با استفاده از طراحی سایت وردپرس بخش بزرگی از این هزینه‌ها برای کسب و کار کوچک شما به صندوق بودجه آن هم بدون استفاده باز خواهد گشت. اگر واقعا بخواهید وب سایت کسب و کار خود را با وردپرس راه اندازی کنید، به فکر هزینه‌های گزاف نباشید حتی اگر میخواهید یک طراحی سایت حرفه‌ای به‌تمام‌معنا برای بیزینس آنلاین خود داشته باشید.


سئو (SEO)

وردپرس قطعاً یک بستر دوستانه برای سئو است، اما تقریباً مثل هر سیستم مدیریت محتوا متن باز است. برای افرادی که تجربه و دانش کمی در سئو دارند، وردپرس می‌تواند برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

به عنون مثال در سیستم طبقه‌بندی و برچسب زدن وردپرس، اگر محتوایی بیش از حد برچسب زده شود، گوگل آن را به عنوان محتوای تکراری نشانه گذاری می‌کند. این موضوع بر رتبه بندی سئو سایت، تأثیر منفی می‌گذارد. به طور کل می‌توان گفت اگر دانش لازم در حوزه سئو را نداشته باشید، زیان‌های زیادی را به کسب و کار خود وارد خواهید کرد.


به طور کلی، وردپرس یک انتخاب عالی برای سایت‌هایی است که از بالا به پایین، محتوا محور هستند. مجلات و یا وب سایت‌های خبری، سایت‌های نمونه‌کار، سایت رویداد و… بسیار کاربرپسند در وردپرس راه‌اندازی می‌شوند. اما برای سایت‌هایی که در اطراف محتوای ایجاد شده توسط کاربر، نیاز به جستجوی پیچیده از طریق کاتالوگ‌های بزرگی از محصولات دارند، وردپرس می‌تواند خسته‌کننده و بسیار کند باشد. اگر شما بیشتر در مورد پلاگین‌ها برای به دست آوردن قابلیت‌های مورد نیاز خود در در وردپرس فکر می‌کنید، شما احتمالا باید برخی از سیستم عامل‌های دیگر را برای فعالیت خود در نظر بگیرید.

علی حسینی بازدید : 77 سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 در رابطه با الگوریتم ها گوگل ابتدا لازم است بیان کنیم که  گوگل انواع  مختلفی الگوریتم دارد هر کدام از این الگوریتم ها باری مواردی وجود دارند .  الگوریتم های گوگل در حقیقت بیشتر برای بهینه سازی سایت و سئو سایت  موثر است .  و کار تجزیه و تحلی را باری مشا انجام می دهند .  الگوریتم های گوگل شامل معادلات متفاوتی است که برای کاربر نمایش داده می شود . گوگل در سال 2020  تغییرات زیادی در الگوریتم ها ایجاد کرد که این تفییرات باعث تغییر  در سئو سایت و میزان سایزدید کننده سایت  واقع شد .  از انواع الگوریتم ها گوگل می توان به الگوریتم کبوتر ، الگوریتم  پاندا ، الگوریتم ، الگوریتم مرغ مگس خوار ،  الگوریتم هیل تاپ یا تپه و ... اشاره کرد که در اینجا ما کاربرد و ویژگی های انان را بررسی کرده ایم . در این مقاله قصد داریم که این الگوریتم‌‌ها را باهم بررسی کنیم و ببینیم چه کارهایی برای ما انجام می‌دهند.

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm)

الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه 2011 بود که با آمدنش بر سر زبانها افتاد و وظیفه آن جلوگیری از کپی برداری، نوشتار یا عکس یا ... تکراری می باشد که تمامی این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد تا از بالا آمدن سایت هایی با کیفیت ارزشی پایین و سایت هایی که عملا مطالب را از سایت های دیگر سرقت می کنند و در سایت خود به نمایش می گذارند به صفحه های اول گوگل جلوگیری کند و سایت هایی که این کار را انجام می دهند و توسط این الگوریتم شناسایی می شوند از طرف گوگل جریمه می شوند.

 الگوریتم پنگوئن/ ویژگی‌های شخصیتی : اهل پیوند صمیمی/متنفر از تکرار کلمات/درون‌گرا
زمانی لینک های اسپم تمامی اینترنت را گرفته بود و جعل در اعتبار لینک ها کاربران را به شدن آزار می داد. الگوریتم  پنگوئن وظیفه شناسایی لینک های اسپم و سایت هایی را که برای بهبود رنکینگ خود بک‌لینک خریداری می‌کنند به عهده دارد. لینک های اسپم باعث می شدند کاربران با سرچ کردن به مقصد واقعی خود نرسند. مثلا با سرچ عنوان مورد نظر وارد جایی می شدند که به هیچ عنوان ارتباطی نداشت و از هدف دور می شدند. همانطور که می‌دانیم گوگل برای سایتی که تعداد لینک ورودی به آن از سایت‌های دیگر بیشتر باشد امتیاز بالاتری قائل شده و آن را در رتبه‌های بالاتر جستجو قرار می‌دهد. این عمل باعث شده بود تا افرادی سودجو به صورت فله‌ای اقدام به قرار دادن لینک وب‌سایت های دیگر کرده و بابت آن پول دریافت کنند.

اگر پیوند پنگوئن‌ها در صف‌های طولانی شما را به یاد پیوندها و لینک‌ها در دنیای وب‌سایت‌ها می‌اندازد خوب است بدانید پنگوئن‌ها از هر نوع پیوند یا لینکی خوششان نمی‌آید. آن‌ها به دنبال لینک‌های طبیعی و معتبرند و وب‌سایت‌هایی با لینک‌های اسپم و غیر مرتبط را جریمه می‌کنند.

الگوریتم هیل تاپ یا تپه  Hilltop Algorithm

الگوریتم هیل تاپ اولین مدیر و الگوریتم  شرکت گوگل بود که در سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرد و با ورود به شرکت تاثیرات قابل توجهی روی موتورهای جستجو گذاشت. وظیفه هیل تاپ شناسایی سایت‌های مرجع و دایرکتوری‌های معتبر بود و با استفاده از اطلاعات موجود در این دایرکتوری‌ها سعی داشت بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد.


الگوریتم مرغ مگس خوار(Humming Bird Algorithm)

نام هر الگوریتم گوگل با هدف و عملکردی که آن الگوریتم دنبال می‌کند، ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط برای مرغ مگس خوار نیز وجود دارد.

مرغ مگس خوار پرنده­ای بسیار سریع و با دقت عمل بالا است. قوانین الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل نیز بسیار سریع و دقیق بر روی صفحات سایت شما اعمال می‌شود. از جمله الگوریتم‌های کاربردی و مفید گوگل است اما این الگوریتم این دقت را برای چی آنقدر با سرعت اعمال می‌کند؟ چرا انقدر جذاب و مفید است؟

این الگوریتم کلمات کلیدی و مترادف آن را از متن خارج می کند. (به سرعت اطلاعات لازم را از متن خارج می‌کند.) بعد از آن کلمات را با کوئری کاربر بررسی می‌کند و سایتی که به هدف نزدیکتر است را به کاربر نشان می‌دهد.

جذابیت و مفید بودن این الگوریتم به دو دلیل است:

اول اینکه هر بار بهترین سایت را برای کاربران نمایش می‌دهد. (نزدیک‌ترین سایت به کوئری کاربر)

دوم اینکه این الگوریتم از هوش‌مصنوعی استفاده می‌کند و هر بار گراف معنایی خود را کامل می‌کند. (اگر بار اول تفاوت شیر جنگل با شیر خوراکی را در عبارت سرچ شده متوجه نشود بعد از مدتی میتواند آن را بفهمد).


الگوریتم کبوتر

یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل که در 24جولای 2014 به باغ‌وحش گوگل پیوست، الگوریتم کبوتر بود. عملکرد موتور جست‌و‌جوی گوگل براساس کبوتر است؛ بدین‌صورت که محتوای وب‌سایت‌ها درون یک محفظه، با نام "محفظه‌ی داده" قرار می‌گیرند و چند کبوتر برای بررسی محتوای هریک، درون آن قرار دارند. وقتی این کبوتران واژه یا جمله‌ای که کاربر برای جست‌وجو وارد کرده را پیدا می‌کنند، علامت گذاری کرده یا به اصطلاح به آن نوک می‌زنند و سپس سایت‌ها براساس بیش‌ترین علامت گذاری‌ها نمایش داده می شوند. به گفته‌ی گوگل، کبوتر روابط نزدیک‌تری بین الگوریتم محلی و الگوریتم جست‌و‌جوی اصلی ایجاد می‌کند؛ یعنی، هم روی نتایج صفحات و هم روی گوگل مپ تاثیر می‌گذارد. هدف این الگوریتم، محلی‌سازی و دقیق‌تر کردن نتایج کاربران براساس موقعیت مکانی آن‌هاست.

RankBrain Algorithm

رنک‌برین را میتوان الگوریتم جدید گوگل بر پایه هوش مصنوعی دانست. این الگوریتم وظیفه دارد تا براساس عبارت جستجو شده مفهوم مورد نظر کاربر را شناسایی کرده و بهترین پاسخ را به او نمایش دهد. همچنین در ادامه براساس رفتار کاربران رتبه‌بندی نتایج جستجو را بهینه‌سازی کند.

همه چیز درباره‌ی الگوریتم Mobilegeddon گوگل 

سالانه بر تعداد افرادی که از موبایل برای جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند افزوده می‌شود. طبق آمار منتشر شده، 52.2 درصد از ترافیک یک وبسایت متعلق به دستگاه‌های موبایل می‌باشد و طبیعی است که گوگل توجه ویژه‌ای به کاربران موبایلی داشته باشد. الگوریتم Mobilegeddon یا هدف بررسی اینکه آیا صفحات وب برای رتبه بندی در دستگاه‌های موبایل بهینه سازی شده‌اند و اصطلاحا موبایل فرندلی هستند یا خیر، ایجاد شده است. صفحاتی که برای موبایل بهینه نیستند دچار افت رتبه می‌شوند. این الگوریتم بر جستجوهای دسکتاپ اثری نمی‌گذارد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است این می‌باشد که Mobilegeddon یک الگوریتم در سطح صفحه است به این معنا که ممکن است یک صفحه از وب سایت رتبه‌ی خوبی کسب کند و صفحات دیگر نه.

علی حسینی بازدید : 44 دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مساله ای که در رابطه با طراحی سایت وجود دارد قوانینی و اصولی است که در این زمینه باید رعایت شود و گرنه ردر زمینه طراحخی سایت موفق نخواهید شد ف ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا این اصول و قوانینی در رابطه با طراحی سایت را برای شما بیان کنیم . اگر قصد دارید تا سایتی طراخی کنید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که بدون دانستن این نکات و اصول مهم طراحی سایت نمی توانید موفق شوید . 
شاید وقتی  حرف از قوانیین و اصول طراحی سایت می شود خیلی ازافراد ذهنشان به سمت  تخصص هایی مثل کد نویسی ،  و .. می باشد اما در حقیقت  یکی از مهم ترین قوانیین سایت همین چگونگی استفاده از رنگ ها و شکل ها و تصاویر و ... می باشد که بیشتر در ادامه با ان آشنا می شوید . 

هدف وب سایت شما چیست

مهم ترین و اولین مساله ای که باید در طراحی سایت آن را درنظر بگیرید. اگر یک طراح سایت هدف اصلی سایت شما را نداند، هیچ وقت نمی تواند آن کارایی و اثربخشی را که مد نظر شماست را از سایت بدست بیاورد.

برای همین توصیه می شود که حتما یک جلسه با طراح سایت و گرافیست کار پروژه خود داشته باشد و هدف اصلی خود را به آن ها بیان نمایید. قوانین طراحی سایت، همانطور که بیان کردیم فقط مربوط به کدنویسی نیست، بلکه این اصول و شناخت موارد است که باید آن ها را رعایت کنید.

یو ایکس (UX) یا تجربه کاربری را بیاموزید

یو ایکس مخفف user experience یا تجربه کاربر است؛ به این معنی که وقتی شخصی از یک وب‌سایت بازدید می‌کند چه حسی (لذت، آرامش، ناامیدی و غیره) به او دست می‌دهد.

از همه مهم‌تر یو ایکس یعنی نزدیک کردن طراحی‌هایتان به دیدگاه کاربر؛ یعنی چگونه می‌توانید یک وب‌سایت را طوری طراحی کنید که به کاربر همان چیزی را بدهد که نیاز دارد.

برای انجام این کار لازم است در مورد کاربران خود تحقیق کنید و پرسونا ایجاد کنید (خلاصه مشخصات مخاطب هدف فرضی). سپس صفحات و نقشه سایت را تدوین می‌کنید. مسیری را که کاربران در سایت شما پیش می‌گیرند در جریان کاربری تعیین می‌کنید (مثلاً آیا همیشه مستقیماً برای رسیدن به شبکه‌های اجتماعی کلیک می‌کنند؟ یا اینکه فقط به دنبال اطلاعات تماس هستند؟).

هاست

هر دامنه نیاز به فضایی دارد که فایل های سایت طراحی شده می بایست در آن بارگذاری گردند و به این فضا هاست گفته می شود. هاست در حقیقت به فضای میزبانی وب سایت گفته می شود که با زبان ساده فضایی از کامپیوتر سرور می باشد که مسئولیت نگهداری فایل های وب سایت شما می باشد و دامنه بر روی آن پارک می گردد و در نتیجه وب سایت شما راه اندازی می گردد. دامنه معمولا توسط دو آدرس به نام دی ان اس که آدرس های شبیه ns1.sitedar.com و ns2.sitedar.com می باشند بر روی سرور پارک می گردند. هاستینگ نیز به مانند دامنه می توانید یکساله و یا چند ساله باشد که در زمان رسیدن موعد انقضاء مجدا می توانید آن را تمدید نمایید. پکیج های وب هاستینگ معمولا بر اساس میزان فضای سرور تقسیم بندی می گردند که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.


 کدنویسی و برنامه‌نویسی

باتوجه به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، در این مرحله می‌توان از روش‌های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه‌نویسی. تصمیم‌گیری در این بخش براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری صورت می‌گیرد.

ریسپانسیو بودن (Responsive) یا واکنش گرایی سایت

ریسپانسیو بودن بدین معنی است که سایت شما خودش را با تمام اندازه‌های صفحه (کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه) تطبیق دهد. این ویژگی کمک می‌کند که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از سایت شما استفاده کند.

در سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد جستجوهای انجام شده با موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را شامل می‌شوند. برای سایت شما هم عین همین موضوع صادق است. یعنی اکثر کاربران شما با گوشی به سراغتان می‌آیند. پس بسیار مهم است که سایت خود را برای گوشی‌های موبایل آماده کنید. البته مساله فقط کاربران نیستند. وقتی که کاربری از طریق گوشی در گوگل جستجو می‌کند، رتبه‌های برتر برای سایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند، چرا که استفاده از آنها برای کاربر گوشی راحت‌تر است. پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل هم تاثیرگذار خواهد بود.

ما در مقاله ریسپانسیو چیست و چرا اهمیت دارد به صورت کامل به مساله واکنش گرایی پرداخته‌ایم و راه‌های بررسی ریسپانسیو بودن یک سایت را به شما گفته‌ایم.

محتوا را فراموش نکنید

حتی اگر وب سایت شما به زیبایی طراحی شده باشد، بدون محتوا چیزی به جز یک صفحه خالی نیست. وب سایت خوب باید هم طراحی خوب داشته باشد و هم محتوای خوب. بنابراین مطمئن شوید که همه صفحات شما محتوای منحصر به فرد دارد که ارزش دیده شدن دارند.


 سادگی زیباست

قرار دادن چیزهای زیاد در هر صفحه باعث میود وب سایت شما سردرگم شود. برای بازدید کنندگان وب سایت سخت است تا موضوعی را که دنبال آن هستنند در میان لینک ها و تصاویر پیدا کنند. ساده بودن صفحات وب سایت باعث میشود کار با وب سایت شما ساده تر شود.


نویگیشن در سایت باید قابل درک باشد

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که نتوانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید. صفحه ها باید هوشمندانه از بالا تا پایین طراحی شوند طوری که بازدیدکننده ها بتوانند به راحتی در بین بخش های مختلف سایت شما بگردند.

علی حسینی بازدید : 47 جمعه 20 فروردین 1400 نظرات (0)

 

 

چندی پیش فیس بوک به عنوان پر طرفدار ترین شبکه اجتمایی شناخته می شد اما به مرور به گذشت زمان و روی کار آمدن شبکه های اجتمایی چون اینستاگرام ، تلگرام ، توییتر و ... افراد  از دیگر شبکه ها استفاده بیشتری می کنند به گونه ای که امروزه می توان بیان کرد پر طرفدار ترین شبکه اجتمایی توییتر می باشد . توییتر در حقیقت نوعی سرویس شبکه اجتمایی آنلاین است که از کاربرد های بسیار بالایی برخوردار است ، با استفاده از توییتر افراد می توانند از هر کجای دنیا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند . توییتر از ان دسته از شبکه های اجتمایی است که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست بسیار محبوب شوند . امروزه بر طبق اخریم آمار بیش از 140 میلیون کاربر در توییتر فعالیت می کنند ، برخی از افراد به توییتر نام پیامک اینترنتی را نسبت داده اند . 

تاریخچه توییتر؟

توییتر در سال 2006 توسط ایوان ویلیامز و بیز استون طراحی شده است و بعد جک دورسی به تیم مدیریت پیوست و نسخه کامل توییتر راه اندازی شد.

در ابتدا توییتر به عنوان یک شرکت پادکستینگ به نام «اودئو»، پیش از آنکه وارد سرویس میکروبلاگینگی شود که ما امروز می شناسیم و دوست داریم ، شروع به کار کرد.

در آغاز تأسیس ، توییتر در درجه اول یک پیام رسان رایگان با عنصر شبکه های اجتماعی بود؛ به همین ترتیب ، فاقد جریان درآمدی شفاف بود. با افزایش تعداد بازدید­کنندگان منحصر به فرد در سال 2009 ، بدیهی بود که توییتر بیش از این­ها ارزشمند شود. با این حال ، در سالی که شبکه های اجتماعی فیس بوک تنها برای اولین بار باب شده بود ، مشخص نبود که آیا توئیتر می تواند به استقلال مالی از سرمایه گذاران خود برسد یا خیر. در آوریل 2010 ، توییتر از توییتهای تبلیغاتی رونمایی کرد - مواردی که در نتایج جست­وجو ظاهر می شوند - که به طور جدی به عنوان منبع درآمد اولیه در نظر گرفته شد.

 

پیشرفت توییتر

پیشرفت این شرکت بسیار پرشتاب بوده است. در سال ۲۰۰۷ در هر ۱۵ دقیقه ۴۰۰ هزار توییت پست می‌شد. این رقم در سال ۲۰۰۸ به ۱۰۰ میلیون رسید. در فوریه ۲۰۱۰، کاربران توییتر روزانه ۵۰ میلیون توییت می‌فرستادند. تا مارس ۲۰۱۰، آمار application ثبت‌شده این شرکت به بیش از ۷۰ هزار رسید. تا ژوئن ۲۰۱۰، روزانه حدود ۶۵ میلیون توییت پست می‌شد، یعنی حدود ۷۵۰ توییت در ثانیه. تا مارس ۲۰۱۱ تعداد توییت‌ها به ۱۴۰ میلیون در روز رسید. به نقل از سایت compete.com توییتر در ژانویه ۲۰۰۹ به مقام سوم شبکه‌های اجتماعی رسید، حال آن که رتبه پیشینش مقام بیست و دوم بود.

 

معرفی توییتر

نام توییتر (Twitter) از واژه Tweet به معنی جیک جیک کردن و آواز خواندن پرنده گرفته شده است (شخصیت توییتی در کارتون‌های Looney Tunes را به یاد بیاورید). در اینجا پرنده مورد نظر ما (که خودِ کاربران توییتر باشند) می‌تواند جدیدترین خبرها را به گوش همه برسانند. همین باعث شده کلمه Tweet در واژه نامۀ انگلیسی به معنی نوشتن یا پست کردن محتوا اضافه شود.

توییتر در سال 2006 توسط جک دورسی (Jack Dorsey) که هم اکنون نیز مدیرعامل این شرکت است، راه اندازی شد. اولین توییت هم دقیقا توسط خودِ جک دورسی در تاریخ 22 مارس 2006 زده شد. تعداد کاربران توییتر از همان ابتدا با سرعت فراوانی افزایش پیدا کرد، تا جایی که تعداد کاربرانش ظرف شش سال به بیش از 100 میلیون نفر رسید که جمعا روزانه حدود 340 میلیون بار توییت می‌کردند.

توییتر در سال 2013 در جمع 10 وبسایت برتر دنیا قرار گرفت و به علت فراوانی توییت‌ها و کاربرد گسترده‌اش، لقب "اس ام اس اینترنتی" را کسب کرد.

توییتر امروزه به اصلی‌ترین تریبون "شهروند - خبرنگارها" تبدیل شده؛ یعنی افرادی که خبرنگار حرفه‌ای یا شخص معروفی محسوب نشده و فقط به دنبال پلتفرمی آنلاین برای خبررسانی و ارتباط با دنیای بیرون هستند.

 

امکانات و قابلیت‌های توییتر:

از توییت‌ها برای ترویج نتایج تحقیقات خود استفاده کنید؛ مثلاً لینک‌دهی به مطالب وبلاگ، مقالات ژورنال‌ها و موارد دیگر.

با توییت و ریتوییت، محتوای خود را به دست افراد بسیار زیادی برسانید.

سایر متخصصان حوزۀ فعالیت خود را دنبال کنید.

با افراد بسیار زیادی ازجمله متخصصان ارتباط برقرار کنید.

از آخرین اخبار و تحولات آگاه شوید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

مخاطبان جدیدی پیدا کنید.

دربارۀ کارهای خود بازخورد و فیدبک بگیرید و به دیگران نیز بازخورد دهید.

بحث‌ها و گفت‌وگوهای انجام‌شده دربارۀ رویدادهای مختلف را دنبال کنید؛ ازجمله کنفرانس‌ها و سمینارهایی که نمی‌توانید به‌صورت حضوری در آن‌ها شرکت کنید.

به‌عنوان شخصی با هویت خاص معرفی شوید.

علی حسینی بازدید : 43 پنجشنبه 12 فروردین 1400 نظرات (0)

یکی از مهم ترین عواملی که در زیبا نشان دادن و جذابیت وب سایت ها بسیار تاثیر گذار  می باشد نوع فونت استفاده شده در آن است ، نوع فونت در واقع  با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت انتخاب می شوند و می توانند تاثیر بسیار زیادی  در زیبایی سایت داشته باشند و بدین طریق می توان باید کرد که در رابطه با آن تاثیر مستقیمی هم در بالا بردن مخاطب داشته و می تواند باعث جذب مخاطب و ماندگاری آن ها در سایت باشد ، البته نمی توان گفت تنها فونت ها هستند که در این مورد تاثیر گذارند بلکه عومل دیگری چون انتخاب رنگ و عکس ها تاثیر گذار هستند.

اهمیت فونت در طراحی سایت

یکی از مهم ترین عوامل زیبایی و جذابیت وب سایت ها، فونت استفاده شده در طراحی وبسایت می باشد. این فونت ها که با توجه به نوع طراحی و سلیقه صاحب سایت و حتی موضوع وب سایت انتخاب می شوند، می‌توانند تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و ماندگاری آنها در وب سایت داشته باشند و حتی استاندارد بودن فونت ها در بهینه سازی وبسایت نیز تاثیرگذار است و اهمیتی ندارد که وب سایت چه کاربردی دارد برای مثال اگر طراحی فروشگاه اینترنتی مد نظر شماست یا هدف از طراحی وب سایت برای صاحب آن فقط قرار دادن متن های معرفی محصولات و خدمات می باشد در هر صورت باید فونت مناسب انتخاب شود.

هر چه فونت با کلیت طراحی وب سایت سازگار تر باشد و خواناتر باشد طرح را نیز زیباتر می کند و کاربران را برای خواندن متون سایت ترغیب خواهد کرد، در ادامه این مقالات تخصصی شرکت طراحی وبسایت پارسیان مهر باهم مروری می کنیم بر برخی فونت های محبوب برای وبسایت ها.

- محبوب ترین و پرکاربرد ترین فونت های فارسی وب سایت از این قبیل هستند:

Tahoma

Yekan - B Yekan

Nazanin - B Nazanin

Roya - B Roya

Mitra

برای انتخاب فونت مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب فونت مناسب عوامل زیادی برای درنظر گرفتن وجود دارد، اما سعی خواهیم کرد شما را با اصلی‌ترین نکات آشنا کنیم.

 

-دسترسی عمومی

 فونت هایی که تحت عنوان Web Font  شناخته می‌شوند، در دسترس همه کاربران اینترنت قرار دارند اما سایر فونت‌ها لزوما در سیستم همه بازدیدکنندگان وجود ندارد و انتخاب فونتی بیش از حد شخصی می‌تواند تمام زحمات شما را برای طراحی استایل زیبا در سایت هدر دهد.

 

بزرگ و کوچک بودن فونت

خیلی مهم است که فونت نه آنقدر بزرگ باشد که چشم کاربر را بزند نه آنقدر کوچک باشد که کاربر بخواهد زوم کند پس حتما دقت کنید که فونت های طراحی وب سایت شما در داخل تیترهای مطالب سایت بزرگ باشد و در داخل مطالب کوچک تر

“عناوین و متن اصلی، عواملی هستند که توجه کاربران را بسیار جلب کرده و به عبارت دیگر، افراد را مجاب به بازدید و مطالعه وب سایت مذبور می کنند.”

زمانی که می خواهید فونت مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید بهتر است حجم متن را مدنظر قرار دهید چرا که نوع فونت باید بگونه ای باشد که در خواننده خستگی ایجاد نکرده و عاملی برای انصراف وی از ادامه خواندن نباشد. نتیجه کار هر چه باشد باید عاملی برای ترغیب افراد به مطالعه محتوای سایت شما باشد.

 

از فونت هایی استفاده کنید که حروف در آنها قابل تشخیص و تمییز است!

بیشتر تایپ فیس‌ها باعث می شوند حروف شبیه به هم به راحتی خوانده نشوند. به همین خاطر وقتی می خواهید نوع فونت را برای طرح هایتان انتخاب کنید اطمینان حاصل نمایید که آنها را در بافت های متنی مختلف بررسی می کنید و تجربه کاربری را می سنجید. این فونت ها نباید مانع از خوانایی متن شوند.

 

فضای بین خطوط را به حداقل نرسانید!

در تایپوگرافی یک واژه خاص برای فضای بین دو خط از متن داریم که به آن leading یا ارتفاع خط می گوییم. با افزایش ارتفاع خط فضای سفید عمودی بین خطوط افزایش پیدا می کند و خوانایی متن هم بهتر می شود.

به عنوان یک قانون کلی بهتر است ارتفاع خطوط را 30 درصد بیشتر از ارتفاع کاراکترها نگه دارید تا خوانایی متن بهتر شود. استفاده درست از فضای سفید بین پاراگراف ها می تواند درک متن را برای کاربر تا 20 درصد افزایش دهد. مهارت استفاده درست از فضای سفید باعث می شود کاربر محتوا را راحت تر درک کند.

 

همه کاره بودن

 

 در نظر داشته باشید که در حال نوشتن مقاله‌ای هستید و نیاز است تا به خواننده القا کنید که بخش‌هایی از مقاله اهمیت بیشتری نسبت به سایر مطالب دارند. اگر فونت شما امکان تغییر حالت نداشته باشد چگونه این کار را انجام خواهید داد؟ امکاناتی مثل Bold  و italic و به طور کلی قابلیت ‌های فونت باعث می‌‌شوند تا بتوان ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کرد.

علی حسینی بازدید : 43 جمعه 29 اسفند 1399 نظرات (0)

درکل برا ان که بتوانید در این دوران پر رقابت آنلاین پیروز بشید لازم است تا بازدید کنندگان و مخاطبان خود را افزایش دهید و به این موضوع هم ربطی ندارد که یک سایت شرکتی داشته باشید و یا این که وبلاگ شخصی داشته باشید در هر صورت نیاز است تا روش هایی را بلد باشید که به کمک آن ها بازدید کنندگان خود را افزایش دهید ، در واقع کاربران باید با سایت و یا وبلاگ شما تعامل کنند . 

اما خوب در اینجا سوالی وجود دارد  و ان این است که چیکار باید کنیم تا بتوانیم مخاطبان ترغیب کنیم که به سایت ما سر بزنند و مطالب ان را ببینند . یکی از راه های افزایش بازدید سئو می باشد اما تنها نمی توان به ان بسنده کرد چرا که عوامل متعدد دیگری هم در افزایش بازدید سایت موثر هستند . در ادامه این مطلب می خواهیم راه هایی که به شما نشان می دهد چگونه رتبه بازدید سایت خود را بالا ببرید را به شما معرفی کنیم .

 

بهینه‌سازی محتوای سایت براساس کلمات کلیدی طولانی

با اینکه ممکن است هنگام تحقیق کلمات کلیدی به کلمات کوتاه برسیم و بخواهیم روی آنها کار کنیم، اما نباید از کلمات کلیدی بلند (Long Tail Keywords) نیز غافل شویم. این کلمات خاص می‌توانند ورودی خوبی برای ما داشته باشند و در بالا بردن بازدید سایت کمک کنند.

از آنجایی که این کلمات خاص هستند شانس بیشتری برای رتبه‌گرفتن دارند؛ چرا که هنوز رقبای زیادی سمت آنها نرفته‌اند. نه‌تنها رتبه گرفتن در کلمات کلیدی بلند و مرتبط ساده‌تر است، بلکه امکان حدس‌زدن قصد جستجوکننده نیز راحت‌تر خواهد بود.

زمانی که تجربه کاربری سایت خود را متناسب با قصد جستجوکننده ایجاد می‌کنید، پس محتوای شما هم بیشتر متناسب با چیزی است که او دنبالش می‌گردد. این روش در افزایش بازدید جستجوی گوگل به صورت ارگانیک از سوی گروهی از کاربران هدف خیلی خوب جواب می‌دهد.

 

 سرعت سایت خود را بهبود ببخشید

با بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت، شانس بازدید بیشتر را چندین برابر می‌کنید. زمانی که سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، کاربران با رضایت بیشتری به دیگر صفحات سایت شما مراجعه می‌کنند و به دنبال آن، بازدید صفحات دیگر سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بهینه‌سازی سرعت سایت همچنین رابطه کاملاً مستقیم با افزایش رتبه سایت، امنیت و همچنین سئوی سایت دارد.

برای اینکه به خوبی با تمامی راهکارهای واقعی افزایش سرعت سایت آشنا شوید، مقاله "افزایش سرعت سایت و 23 راهکاری که باید درباره آن بدانید" را مطالعه کنید.

 

تولید و انتشار فایل های صوتی

تولید فایل های صوتی یا پادکست هم کار بسیار ساده ای است. کافی است مقالات سایت خود را به صوت تبدیل کنید. همچنین ای بوک های خود را که از قبل نوشته اید را هم می توانید به کتاب صوتی تبدیل کنید و دوباره آن ها را منتشر کنید. به همین سادگی است. برای اشتراک محتوای خود فقط باید آن را به فرمت های مختلف تبدیل کنید.

 

تنها دلیلی که می گویم باید فایل صوتی تولید کنید برای انتشار آن ها است. زمانی که فایل صوتی ایجاد کنید به راحتی می توانید آن را در سایت های اشتراک صوت مثل “شنوتو” و “تهران پادکست” منتشر کنید.

 

اشتراک فایل صوتی

این سایت ها در روز ترافیک بالایی دارند و می توانند در افزایش بازدید سایت تان به شما کمک بسیاری کنند.

سایت های دیگری هم هستند که کتاب صوتی به اشتراک می گذارند که می توانید از آن ها هم برای اشتراک فایل های صوتی خود استفاده کنید.

 

 افزایش بازدید با سئو

 

سئو فرآیندی است که دستش در دست محتواست. سئو یعنی انجام کارهایی در سایت یا بیرون سایت که در نهایت باعث بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل می‌شوند. مطالعه بیشتر...

به زبان ساده، در سئو ما کاری می‌کنیم که گوگل به سایت ما در مقابل رقبا رتبه بهتری بدهد. بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف هستند که گوگل بر اساس آنها مشخص می‌کند چه سایتی با نیازهای کاربر تناسب دارد و به آن رتبه بهتری می‌دهد.

 

سئو در کل به سه بخش تقسیم می‌شود.

خارجی: شامل کارهای بک‌لینک سازی، رپرتاژ،‌ سوشال سیگنال و...

داخلی: سئوی صفحه، لینک‌سازی داخلی،‌ عنوان‌ها، دسته‌بندی و تگ‌گذاری درست و...

تکنیکال: سرعت سایت، اسکیما، تجریه کاربری و...

 

برای افزايش بازديد جستجوی گوگل یا به عبارت دیگر ترافیک ارگانیک، باید کارهای زیادی انجام شود. توجه کنید که سئو یک فرایند یک شبه یا حتی یک هفته‌ای نیست. سئو یعنی بهینه‌سازی مداوم. یعنی همیشه رضایت و تجربه خوب را برای کاربران در نظر بگیریم و همیشه از تغییرات و استانداردهای جدید گوگل باخبر باشیم.

 

از بلاگ استفاده کنید:

کاربران بلاگ را دوست دارند همیشه اسم بلاگ حس متفاوتی در کاربران ایجاد میکند زیرا تعریف بلاگ با سایت متفاوت میباشد و همه چیز در بلاگ کوتاه اما کامل است.اسلاگ وبلاگ هم از نظر موتورهای جستجو و هم کاربران متفاوت است و مطالب این بخش را بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار میدهند.

 

استفاده از فایل‌های صوتی و یا پادکست‌ها

استفاده از فایل‌های صوتی و یا پادکست‌هافایل‌های صوتی با حجم کمتر نسبت به ویدیوها و همچنین راحتی در پخش، بخش زیادی از کاربران را علاقه‌مند به استفاده از آن‌ها کرده‌اند.

سعی کنید شما نیز از این تکنیک برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کرده با کاربران سایت خود تعامل داشته باشید.

خوبی استفاده از این روش عدم نیاز به تجهیزات خاص در مقایسه با ویدیوهاست. شما با موبایل خودتان هم می‌توانید یک فایل صوتی باکیفیت تولید کرده و در سایت خودتان منتشر کنید.

 

تبلیغات بنری برای افزایش بازدید

حتما در سایت های پر بازدید خبری، ورزشی، دانلود آهنگ و سایت هایی مثل دیجیکالا، بنر های تبلیغاتی را دیده اید که بصورت تصویر متحرک یا ثابت، سایتی را معرفی می کنند.

مراجعی که اقدام به ارائه تبلیغات بنری می کنند، باید سایت هایی با بازدید کنندگان بسیار زیاد و یا بازار هدف متمرکز و بازدید نسبتا زیاد باشند.

این بنر ها بصورت ماهیانه، 3 ماهه یا 6 ماهه در این سایت ها قرارداد بسته می شوند.

یا بصورت کلیکی بین دو طرف یا یک سایت واسطه ( پرتال های تبلیغاتی مثل ادنگاه و ای نتوورک ) توافق می شود که مثلا به ازای هر یکبار کلیک روی این بنر، تعرفه ای محاسبه شود.

هزینه این نوع تبلیغ ها از ماهیانه 200 هزار تومان تا ماهیانه 20 میلیون تومان هم متغیر است و هر سایت با توجه به بودجه خود و همچنین استراتژی تبلیغاتی که دارد، تصمیم به بهره گیری از آن می کند.

علی حسینی بازدید : 42 پنجشنبه 21 اسفند 1399 نظرات (0)

امروز بازار کسب و کار اینترنتی و آنلاین بسیار پیشرفت کرده است و بازخورد  بسیار بالایی در این زمینه ها از طرف مخاطبان به دست آمده است ، در حقیقت  کسب درآمد از اینترنت و به صورت آنلاین در منزل به روش‌های مختلفی امکان پذیر بوده است که در این نوع کسب در آمد دو عامل میزان مهارت افراد و تخصص آن ها در کار و همینطور میزان وقتی که افراد می گذارند بسیار با اهمیت است و در این زمینه دو عامل تعیین کننده هستند ، اگر راجبه کسب و کار آنلاین و اینترنتی کنجکاو هستید و می خواهید تا این کار را انجام دهید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که در این مقاله قصد داریم تا بیشتر راجع به کسب و کار اینترنتی صحبت کنیم . 

کسب‌و‌کار اینترنتی در تونل زمان

با توجه به اینکه حجم وسیعی از کسب و کار اینترنتی با استفاده از کامپیوترها انجام می‌شود، شاید بسیاری معتقد باشند که شروع کسب درآمد با اینترنت با ظهور کامپیوتر انجام گرفت. اگرچه اولین کامپیوتر در سال 1937 میلادی ساخته شد، اما ظهور اینترنت به سال1960 برمی‌گردد و تا سال 1990 جنبه همگانی نداشته است. بیشترین تحول در حوزه اینترنت و مشاغل کامپیوتری از سال 2000 به بعد رخ داد و از این زمان به بعد را می‌توان زمان انفجار کسب‌و‌کارهای آنلاین معرفی کرد. البته اگر چه در این سال‌ها بیشتر درآمدها به تبلیغات و بحث وب‌سایت‌ها برمی‌گشت، اما به مرور زمان با ظهور شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و به دنبال آن برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، روند کسب درآمد از اینترنت تحول بیشتری داشت که به روند کنونی آن رسیده است.

خوشبختانه در حال حاضر کسب پول به کمک برنامه‌های اینترنتی فقط به کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری محدود نمی‌شود و اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد که به راحتی می‌توان از آنها برای کسب درآمد استفاده کرد. در ادامه به برخی از روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت خواهیم پرداخت و نشان می‌دهیم که دلیل تمایل بیشتر جامعه به این روش چیست.

 

چطور از شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کنیم؟

یکی از روش‌های کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. اما قبل از اینکار باید درباره اینکه شبکه‌های اجتماعی چطور کار می‌کند، استراتژی شبکه‌های اجتماعی یا چطور در شبکه‌های اجتماعی دیده شویم در گوگل جستجو کنید تا کمی اطلاعات کسب کنید.

می‌توانید یک صفحه ایجاد کنید و با محتوای مفید آن را بروز نگه دارید تا در مرور زمان، مخاطب جذب کنید.

یا می‌توانید برای صفحات دیگر فالوور ارگانیک (واقعی) جذب کنید.

هچنین می‌توانید با تولید ویدئو و محتوا دیده شوید و با افزایش محبوبت، کسب درآمد کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید ویترین محصولات شما باشد، یا محلی برای دیدن نمونه‌کارهای شما و یا آشنایی با تخصص‌هایی که دارید. فقط کافی است درباره آن‌ها محتوای تصویری یا ویدئویی تولید کنید.

اگر پزشک هستید یا تدرس می‌کنید، می‌توانید در صفحه خود درباره مباحث مرتبط با کارتان ویدئوهای مختلفی تهیه کنید و مطمئن باشید اگر محتوای ارزشمند تولید کنید، مخاطب جذب می‌کنید.

 

آیا هر کس میتواند از طریق اینترنت کسب درآمد کند؟

بهتر است قبل از این که به سراغ مباحث اصلی برویم پاسخ این سوال را بدهم که آیا هر کس می‌تواند از طریق اینترنت درآمدزایی داشته باشد یا نه؟ این یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که خیلی از افراد در زمینه کسب درآمد اینترنتی از من می پرسند. و جواب من بله است.

 

هر کسی با هر شرایطی می تواند از طریق اینترنت کسب درآمد داشته باشه. کسب درآمد از اینترنت هیچ محدودیت خاصی ندارد. شما در هر شرایطی که هستید می توانید از اینترنت کسب درآمد کنید و کسب درآمد اینترنتی محدودیت به سن و سال نیست. و در کل می توانم بگویم که شما در هر شرایطی می توانید از اینترنت درآمد زایی کنید.

بهتر است همین ابتدای راه به شما بگویم که کسب درآمد اینترنتی مثل هر شغل و کسب و کاری سختی خودش را دارد و هرگز نمی توانید بدون تلاش و زحمتی در آن موفق شوید.

در بسیاری از مشاوره هایی که دارم دیدم که خیلی از افراد بعد از این که کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند به درآمدی که می‌خواهند نمی‌رسند. وقتی وب سایتشان را بررسی میکنم میبینم که اصلا کار خاصی انجام نداده اند و تنها کاری که کردند این است که چند مقاله با چند محصول تولید کردند و انتظار دارند که به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسند.

 

اگر شما هم جزء این دسته از افراد باشید مطمئن باشید در کسب درآمد اینترنتی خود شکست خواهید خورد و به درآمد مطلوبی که می خواهید نمی رسید. پس برای اینکه بتوانید به درآمد اینترنتی زیادی در ماه برسید حتماً باید تلاش و پشتکار داشته باشید. اگر در جهت موفقیت کسب و کارتان تلاش کنید و متوقف نشوید مطمئن باشید به درآمدی که میخواهید خواهید رسید.

من اصلاً قصد انگیزه دادن به شما را ندارم اما اگر اصول کسب درآمد اینترنتی را بدانید و کار آنلاین تان را راه اندازی کنید مطمئن باشید به درآمدهای بسیار زیادی خواهید رسید.

 

کسب درآمد از اینترنت در هر شرایطی

 

مورد بعدی که خیلی مهمه این است که شما در هر شرایطی می توانید از اینترنت کسب درآمد داشته باشید. یعنی اینکه چه سر کار باشید، چه خواب باشید و یا چه مسافرت باشید می توانید درآمد زایی داشته باشید. این پتانسیلی است که کسب و کارهای اینترنتی با ابزارهای هوشمندی که دارند در اختیار شما قرار می دهند.

علی حسینی بازدید : 42 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

 بازاریابی محتوا یکی از کار هایی است که می تواند مزایای بسیار زیادی برای تجارت شما داشته باشد . در حقیقت بازاریابی محتوا می تواند به رشد حضور آنلاین برند و تجارت شما، ایجاد ارتباط هدفمند با مشتریان، افزایش یافتن کسب درآمد و … کمک کند. اما در حقیقت اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا می تواند زحمات و تلاش های شما را هدر دهد و علاوه بر آن که برای شما هیچ سودی ندارد حتی ممکن مضراتی هم به همراه داشته باشد .


در واقع محتوایی که شما ارائه می دهید می تواند بخش بزرگی از برند شما را نیز تشکیل دهد. شاید بتواند محتوایی که شما ایجاد می کنید را سبب اینکه افراد و مخاطبین شما چه حسی نسبت به کسب و کار شما داشته باشند و اینکه به چه دلیل و بهانه ای برای سر زدن دوباره به شما داشته باشند، مطالب و محتوای شما نقش مهمی در آن دارد.

 

تولید محتوای مبهم

برخی شرکت ها محتوای مناسب و مخاطب پسندی تولید می کنند و بعضا برای تولید محتوای مناسب هزینه می کنند اما فراموش می کنند که هدف از تولید محتوا جلب مشتری است.

 

حتما در جایی از محتوای تولیدی تان راه های تماس با شرکتتان و یا لینک آدرس سایت خودتان را قراردهید. منبع نگارش محتوا می بایست مشخص باشد تا هم به مطلب به عنوان کارشناس اعتبار ببخشید و هم امکان تماس مشتریان احتمالی را فراهم آورید.

 

 استفاده از کلمات سخت و عبارات نامناسب در محتوا

یکی از ساده ترین راه های خسته کردن مخاطبین خود، استفاده از کلمات نامناسب در متن است. از کلمات و عبارات غیرضروری و سخت پرهیز کنید، این کلمات می توانند ارزش محتوای شما را پایین آورند. همیشه توجه داشته باشید که محتوای شما باید به گونه ای باشد که فهم آن برای عموم آسان باشد و البته مناسب جامعه هدف شما باشد.

 

 عدم توجه به مطالب قدیمی و عدم بروزرسانی آنها

نتیجه عدم بروزرسانی مطالب قدیمی این است که آنها ارزش خود را از دست می دهند. شاید برای شما جالب باشد بدانید که بروزرسانی مطالب قدیمی یکی از بزرگترین راه های افزایش نرخ بازگشت سرمایه شماست. یکی از تحقیقات انجام شده درباره بازدید مطالب توسط وبسایت Hubspot نشان داد که بروزرسانی مطالب قدیمی باعث می شود تا 106 درصد افزایش بازدید در پست های قدیمی داشته باشید.

 

 نداشتن برنامه ریزی بلند مدّت :

فرآیند بازاریابی محتوا و هم چنین تولید محتوای متناسب با آن یک رویه طولانی مدت است . این که انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت از یک محتوای تولید شده نتیجه بگیریم زیاد عقلانی نمی باشد . برای تولید محتوای موثر باید به یک مدل ذهنی مشخص دست یابیم . معمولا سازمان ها بودجه تولید محتوا را محدود و مشروط به نتیجه گیری کوتاه مدت می کنند . که خود این موضوع از مهلک ترین اشتباهات در زمینه محتواسازی می باشد .

 

تعریف نکردن اهداف دقیق

اگر میخواهید برای یک وب‌سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاه آنلاین محتوا تولید کنید یا حتی صاحب یک وب‌سایت تخصصی دیجیتال مارکتینگ هستید، صرف نظر از نوع کسب و کارتان لازم است اهداف دقیق خود را از تولید محتوا مشخص نمایید. برای این کار لازم است بدانید محتوای شما قرار است مخاطب را در کدام مرحله از سفر مشتری تحت تاثیر قرار دهد؟ آیا هدف شما از تولید محتوا صرفاً افزایش ترافیک وب‌سایت است؟ یا اهدافی مانند افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش را دنبال می‌کنید؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید از خود بپرسید که آیا نوع محتوا به اندازه‌ کافی برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل ترغیب کننده و با کیفیت است؟

 

 

موضوع محتوا و فرمت مقاله را انتخاب کنید

شاید خیلی از تولیدکنندگان محتوا و فریلنسرها با انتخاب موضوع متنوع برای یک سرفصل ثابت مشکل داشته باشند. البته این مشکل فقط در فضای کار فریلنسری اتفاق نمی‌افته بلکه خیلی از کسب‌وکارها هم با این قضیه مشکل دارند. یعنی احتمالا کلیدواژه انتخاب کردند ولی نمیدونن از چه جنبه‌های متفاوتی میشه به یک مفهوم نگاه کرد. شما روش‌های متعددی برای ایده‌پردازی و  انتخاب موضوع محتوا دارید. یکی از اون روش‌ها ایده گرفتن از فرمتهای متفاوت محتوای متنی است. چهار فرمت مقالات چگونگی، چک لیستی، مقایسه‌ای و مصاحبه محور، جزو پرکاربردترین فرمتهای محتوای متنی هستند.رعایت نکردن تناسب در کمیت و کیفیت مقاله

بارها دیده‌ام برای اینکه یک مقاله از نظر کمیت به تعداد واژه‌ی دلخواه برسد از بازی با کلمات و تکرار محتوا استفاده شده است! بدون اینکه در نظر بگیریم قرار است این محتوا توسط یک انسان خوانده شود و نه ربات! گرچه تکرار محتوا کاملاً قابل شناسایی است چه برای انسان و چه برای ربات گوگل!

 

بهتر است اولیت اصلی شما در تولید محتوا، کیفیت مقاله باشد. هرچه مقالات شما کیفیت بالاتری داشته باشند کاربران خود را آسان‌تر متقاعد می‌کنید.

 

نادیده گرفتن سئو

از آنجا که محتوای شما به صورت آنلاین می باشد، بهینه سازی آن برای موتور های جستجوگر مهم است. خوب نوشتن به تنهایی کافی نیست و محتوایی عالی محسوب می شود که تکنیک های سئو در آن نیز رعایت شود. در محتوای خود از عناوین، زیر عنوان، URL و برچسب ها به درستی استفاده کنید.

 

محتوای شما بایستی بتواند کاربران را جذب کند و همچنین در معرض دید موتور های جستجوگر قرار بگیرد. به کارگیری تکنیک های درست سئو می تواند بسیار مؤثر باشد.

 

 

محتوا بهینه نیست.

در سال های اخیر، گزارش هایی منتشر شده است که نشان می دهد شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیر را برای بدست آوردن ترافیک دارند. هرچند که براساس کمپانی similarweb’s موتورهای جست و جو تا ده برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی برای سایتهای فروشگاهی ترافیک به ارمغان می آورند.

بنابراین حتی اگر تعداد زیادی دنبال کننده در شبکه های اجتماعی داشته باشید، نیاز دارید که وب سایت شما در زمینه عبارت های کلیدی رایج  کسب و کارتان رتبه بدست بیاورد تا بتوانید به موفقیت نزدیک شوید. یکی از بخش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید در این زمینه رتبه بدست بیاورید، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جست و جو است.

 

چگونه این مشکل را برطرف کنیم: به نکات بهینه سازی محتوا توجه کنید. این استراتژی شامل این است که عبارات کلیدی مناسب را در تگ عنوان، هدر، url، تگ alt تصاویر و درون خود محتوا قرار دهید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که وب سایت شما کاملا برای موبایل بهینه شده است. نکته پایانی اینکه از کیفیت لینک های داخلی که برای اتصال صفحات مختلف سایت استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید. لینک های خارجی نیز باید دارای کیفیت بالایی باشند و به منابع معتبر داده شوند تا به موتورهای جست و جو بفهمند که محتوای سایت شما معتبر و ارزشمند است.

علی حسینی بازدید : 46 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

خیلی  افراد هنوز فرق وبلاگ و وبسایت را نمی دانند و فکر می کنم که هر دوی این ها یکی هستند ، بنابراین چون پرسش ها بسیار زیادی در رابطه با تفاوت و شباهت های وبلاگ و وب سایت وجود دارد تصمیم گرفتیم تا مقاله و مطلب را به این موضوع اختصاص دهیم و تفاوت وبلاگ و وب سایت را با هم بررسی کنیم ، از همین ابتدا لازم است این نکته را روشن کنم که در حقیقت وبلاگ هم یه نوع وب سایت می باشد وبسایت به معنای پایگاه اینترنتی می باشد و وبلاگ هم ک نوع پایگاه اینترنتی است پس حالا نکته ای که وجود دارد این سات فرق وبلاگ و وب سایت چیه  ،  درون وبلاگ می توان لنواع مطالب و یا هر چیزی که لزوما لازم نیست مقاله باشه مثل ویدیو ،پادکست و.. منتر کرد و به کسی که وبلاگی رو اداره می کنند بلاگر می گویند .  اما ر وب سایت ها تمر کز اصلی ببیشتر بر روی خدمات است ، منظور از این خدمات می توان به سیستم های پرسش و پاسخ همانند سیستم نوبت دهی بیمارستان ها اشاره کرد . 

وبلاگ چیست؟

وبلاگ (بلاگ) صفحه‌ای رایگان در اینترنت برای قرار دادن مطالب است. محتوایی که توسط نویسنده در وبلاگ قرار می‌گیرد، به ترتیب زمان قرار دادن آن، نمایش داده می‌شود بدین صورت که جدیدترین مطلب در ابتدا ارائه می‌گردد.

وبلاگ از دو واژه وب و Log تشکیل شده است. Log در علم کامپیوتر به معنای فایل‌هایی که رخدادها را ثبت می‌کنند می‌باشد. همچنین به معنای گزارش روزانه نیز هست.

محتوای وبلاگ می‌تواند خاطرات شخصی، مقاله، اخبار و رویدادها را در بر گیرد، که به صورت متن، تصویر و صوت ارائه می‌شود و تمامی مطالب در یک صفحه قرار می‌گیرند که قابلیت آرشیو نیز دارند، این موضوع موجب سادگی وبلاگ نسبت به وب سایت می‌گردد.

برخی بر این عقیده‌اند که تیم برنرزلی اولین وبلاگ را ارائه داد، همچنین دیوید واینر وبلاگ Scripting News را در سال 1999 ایجاد کرد. براد فیتز پاتریک نیز در همان سال Live Journal را ارائه داد. همچنین pitas.com توسط اندرو اسمیلز به منظور ایجاد صفحات خبری عرضه گردید. سرانجام Blogger.com توسط اوان ویلیامز و مک هوریان ارائه شد.

وبلاگ نویسی فارسی در ایران در سال 1381 با پرشین بلاگ (persianblog.ir) آغاز گردید. سپس بلاگ اسکای (blogsky.com) و میهن بلاگ (mihanblog.com) شروع به کار کردند. تا اینکه در آذر 1383 blogfa.com راه اندازی گردید. امروزه وبلاگ‌ها دارای محتوای متنوعی از جمله عقاید شخصی، علمی، هنری، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و... هستند. وبلاگ نویسی اهداف مختلفی را در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ارتباط با دیگران و ایجاد تعامل، بیان گزارشات روزمره و وقایع توسط اشخاص، آموزش، ارائه اخبار و رویدادهای سیاسی، تجارت الکترونیک و...


وب سایت چیست ؟

و اما وب سایت... تفاوت اصلی وب سایت با وبلاگ در کارکرد آن است. یک وب سایت تنها با هدف نوشتن ایجاد نمی‌شود. شما وب سایت می‌سازید تا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و ... بنابراین این وب سایت شامل صفحات مختلفی مثل صفحه اصلی، صفحه خدمات یا محصولات، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما و ... می‌شود. توجه داشته باشید که وب سایت ها معمولاً بخشی به عنوان وبلاگ هم دارند که در آن مطالب و نوشته‌های آنها قرار می‌گیرد. برای مثال، اکنون شما در حال خواندن بخش وبلاگ سایت ما هستید. اما این فقط یک بخش از سایت ما است و صفحات دیگری نیز داریم که در آنها به معرفی سایت ساز خود و خدمات آن می‌پردازیم.

 

پشتیبانی و نگهداری

وبلاگ ها احتمالاً حفظ و نگهداری فنی راحت تری دارند. یکی از دلایل اصلی آن وجود قالب های یکنواخت می باشد. هنگامی که یک تغییر در یک آیتم ایجاد کنید، تمامی آیتمها در وبلاگ به روزرسانی می شود. برای بسیاری از طراحی وب سایت ها ممکن است به ایجاد تغییرات زیادی به منظور به روزرسانی و یا تغییر در ظاهر طراحی وب سایت نیاز باشد. طراحی وب سایت ها در این مورد بیشتر تغییر پذیر هستند.

به طور کلی طراحی وب سایت ها برای کسب و کار اینترنتی به قصد فروش و جذب مشتریان جدید می باشد در حالی که وبلاگ برای شخص بوده و به قصد اشتراگ گذاری افکار، نظرات و ایده ها به دیگران و نیز متقابلاً دریافت نظرات خوانندگان از طریق انتقادات و پیشنهادات (کامنت ها و feedback) می باشد.

شما با هر دوی این ها (وبلاگ و طراحی وب سایت) می توانید پول ساز باشید اما وبلاگ می تواند موجب افزایش محبوبیت بیشتر و مقدمه ای برای ایجاد درآمد باشد. طراحی وب سایت ها و وبلاگ ها نیز می توانند قابل تبدیل باشند. ممکن است شما اقدام به ساخت سایت نموده که شامل یک وبلاگ برای مطالب جدید و به روزرسانی اطلاعات هم باشد. یک طراحی وب سایت باعث ترویج فضای کسب و کار حرفه ای شده که موجب ایجاد اعتماد در مخاطبین بالقوه شده و چشم انداز یک شرکت و یا یک کسب و کار اینترنتی قابل اعتماد و مناسب را ایجاد می نماید.

 

مشابهت‌های وب‌سایت و وبلاگ:

هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند.

هر دو برای انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضای سایبری به کار می‌روند.

محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع‌رسانی دارند.

وبلاگ هم نوعی وب‌سایت است.

هر دو را می توان به جای هم استفاده کرد ( اما پیشنهاد نمی شود )

 

تفاوت وبلاگ و وب سایت در چه چیزهایی است؟

طراحی و قالب وبلاگ ها از وب سایت ها ساده تر است. وبلاگ ها به سمت سادگی می روند؛ در حالی که وب سایت ها از ابزارهای پیچیده طراحی به منظور زیباتر شدن بهره می برند.

ارتباط با کاربران در یگ وبلاگ، به صورت دو طرفه و تعاملی است. در حالی که ارتباط با کاربران وب سایت ها کمتر تعاملی است.

محتوای وب سایت ها از محتوای وبلاگ ها رسمیت بیشتری دارد. مطالب نوشته شده در وب سایت ها عمدتا مهم و رسمی هستند اما وبلاگ ها شامل محتوای غیر رسمی می باشند.

وبلاگ ها به منظور تخلیه احساسات ایجاد می شوند. اما وب سایت ها معمولا برای کسب و کار و تجارت طراحی می گردند.

وبلاگ ها جنبه شخصی تری دارند، اما وب سایت ها معمولا با اهداف عام و گروهی تشکیل می شوند.

به روزرسانی در وبلاگ ها با سرعت بالایی صورت می گیرد اما به روز رسانی در وب سایت ها معمولا با صرف وقت و گاهی هزینه همراه است.

محتوای وبلاگ در یک صفحه و به ترتیب زمان بارگذاری مرتب می‌شود. اما مطالب یک سایت در بخش‌ها و صفحات مختلف دسته‌بندی و ارائه می‌شود.

علی حسینی بازدید : 52 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

همانطور که قطعا  می دانید برای داشتن یک وب سایت شما باید ابتدا نام دامنه خود را مشخص کرده و سپس هاست مورد نظر خود را تهیه کنید . در این مطلب در رابطه با هاست و یا هاستینگ و به خصوصو سوالات مربوط به آن ها توضیحات جامع ای ارائه شده است. سرویس میزبانی وب که اکثرا ان را با نام هاست (Host) می شناسند فضایی است که اطلاعات سایت شما برروی آن قرار می گیرد. این اطلاعات می توانند شامل صفحات وب سایت، عکس های سایت ، فایل های CSS، جاوا اسکریپت و یا هر نوع فایل دیگری باشند.

در واقع این فضا یا همان هاست برروی هارد دیسک سرورهایی با سیستم عامل ویندوز یا لینوکس قرار دارد و به این شیوه اطلاعات سایت شما، با توجه به قدرت سرور و ارتباطات مناسب دیتاسنتر مربوطه می تواند با بیشترین سرعت ممکن در سراسر دنیا و بدون کوچک ترین وقفه در دسترس قرار بگیرد.

هاستینگ چیست ؟

خدمات هاست به یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص در یک سرور امن و مطمئن روی شبکه اینترنت در مراکز داده در دنیا گفته میشود که میتوان در این حساب کاربری سرویس های مختلفی از میزبانی وبسایت تا ایمیل و … دریافت کرد.

 

برای حضور در فضای مجازی وب علاوه بر طراحی سایت نیاز به خرید سرویس هاست از شرکت های میزبان دارید. هاست وبسایت روی سرور ها در مراکز داده یا دیتاسنتر ها نگهداری میشود و عمده سرورها از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند. هاست لینوکس معمولا از زبانهای برنامه نویسی PHP و هاست ویندوز از زبانهای برنامه نویسی ASP پشتیبانی میکند. سرور لینوکس مبتنی بر سیستم عامل رایگان لینوکس است و این سرویس از امنیت بالاتری برخوردار است لذا اکثر سایت های بزرگ و مهم وب برای خدمات هاستینگ خود از سرور لینوکس استفاده میکنند. در ادامه  انواع خدمات هاست را برایتان توضیح میدهیم.

 

هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ی یک هاست مناسب برای خود باشید.

 

 

بعد از اینکه متوجه شدید مفهوم هاست چیست، باید با توجه به نیاز وب‌سایت خود (میزان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، مقدار ram و..) یک هاست با ویژگی‌های مشخصی از شرکت‌های هاستینگ اجاره ‌کنید! این‌گونه بخشی از منابع یک سرور به شما تعلق می‌گیرد و می‌توانید تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آنجا قرار دهید.

سؤالی که به ذهن بسیاری از افراد در ابتدای کار می‌رسد این است که چرا از سیستم‌های خودمان به عنوان هاست استفاده نمی‌کنیم؟

 

هاست ایران و یا هاست خارج از کشور:

مهمترین وجه تمایز دیتاسنتر های داخل و خارج از کشور، در بازدیدکنندگان سایت و نیز حوزه فعالیت تجاری شما می باشد.

به این معنا که اگر حوزه فعالیت شما در عرصه بین الملل و یا در سطح خاورمیانه می باشد و اغلب مشتریان شما از خارج از کشور به سایت مراجعه می کنند، بهتر است هاست خود را روی سرور های خارج از کشور تهیه نمایید.

اما در صورتی که بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما در داخل کشور قرار دارند، بهتر است از هاست ایران استفاده نمایید که در این صورت مشکلات ارتباطی اینترنت خارج از کشور را نخواهید داشت.

در نتیجه بسته به نیاز خود و حوزه فعالیت شرکت می بایست هاست ایران و یا هاست خارج از کشور را تهیه نمایید.

 

چطور یک هاست تهیه کنیم ؟

با مطالبی که گفته شده برای اینکه یک فضا و یک هاست در اینترنت داشته باشید باید سه گزینه زیر را تهیه کنید :

 

تهیه یک هاست در اینترنت

تهیه یک نام دامنه

تنظیم نام های آدرس هاست یا همان آدرس های DNS در نام دامنه

برای اینکه یک هاست و فضای شناخته شده در اینترنت داشته باشید ابتدا باید یک نام دامنه Domain Name تهیه کنید. سپس با آن نام دامنه یک فضای اینترنتی یا یک هاست را تهیه می کنید. چون در حین خرید و تهیه دامنه نیاز به یک نام دارید و مراحل خرید را بدون نام نمی توانید تکمیل کنید.

 

بعد از اینکه یک هاست در اینترنت تهیه کردید، شرکت خدمات دهنده فضای هاست نام یا آدرس های DNS مربوط به سرور میزبانی را برای شما ارسال می کند که باید آن آدرس را در قسمت مربوط به آدرس های DNS نام دامنه وارد کنید.

علی حسینی بازدید : 45 دوشنبه 20 بهمن 1399 نظرات (0)

شاید ا به حال برای شما هم پیش امده که وارد سایتی میشید و بعد میبنید که آن سایت چقدر شلوغ پلوغ است  و یا متن های آن نا خوانا می باشد و یا در کل طراحی نامرتبی دارد !  بله، متاسفانه از این نمونه سایت‌ها زیاد پیدا می‌شوند که طراح آن کلی عکس و متن را  به صورت نا مرتب درون سایت قرار داده و در یک صفحه و شوربایی را تحویل کاربر و مخاطب می‌دهند.

 

گاهی وقت ها با خودم فکر می‌کنیم که کاش طراح این مدل سایت ها را می‌دیدیم و خیلی رک و درستا بهش می گفتم که سایتش چقدر افتضاح و بد فرم است به حدی که اعصاب مخاطب را ناراحت می کند . یا اصلاً اگر من جای این طراح بودم این رنگ‌های افتضاح و عکس هی نا مرتب را همینطوری بدون فلسفه و اگاهی در کنار هم استفاده نمی‌کردم؛ یا اگر این فونت استفاده نمی‌شد  برسی می کردم که برای سایت بهتر بود. درحقیقت همه این هایی که گفتیم بستگی به UI و UX دارد که در ادامه بیشتر با رابط کاربری سایت و موبایل اشنا خواهید شد . 

 

رابط کاربری چیست

رابط کاربری یا UI مخفف User Interface می باشد. در واقع UI عامل تعامل سیستم مورد نظر با کاربر است. عامل UI در حالتهای مختلفی بر روی انواع سیستم ها وجود دارد. از سایت گرفته تا نرم افزار، سیستم عامل و … همگی به نوعی دارای رابط کاربری هستند. ابزاری که امکان کار را با سیستم مورد نظر در اختیار ما قرار می دهد به نوعی می توان از آن به عنوان رابط کاربری یاد کرد. بهبود رابط کاربری یکی از اساسی ترین مباحث در دنیای IT می باشد. به اینصورت که ابزار تعاملی را بگونه ای بهبود داد که کاربر بتواند خیلی راحت و بدون مشکل با سیستم مورد نظر کار کند.

 

رابط کاربری موبایل چیست؟

UI مخفف “User Interface” به معنای رابط کاربری یا واسط کاربر موبایل است. این روشی است که کاربران از طریق آن با اپلیکیشن‌های گوشی تعامل برقرار می‌کنند و شامل تمام کنترل‌ها، دکمه‌ها، بلوک‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که استفاده از موبایل را امکان‌پذیر می‌کند. هدف اصلی رابط کاربری ارائه تعامل آسان، لذت بخش و موثر بین کاربر و برنامه بوده و براساس ترجیحات سازنده گوشی مورد نظر طراحی می‌شود.

 

ارتباط تنگاتنگ طراحی اپلیکیشن موبایل و رابط کاربری حقیقتی غیر قابل انکار است به صورتی که تمام برندهای شناخته شده‌ی دنیا توجه ویژه‌ای به این موضوع برای ساخت اپلیکیشن‌ های خود به صورت منسجم دارند

 

رابط کاربری سایت

همانطور که می دانید UI نقش بسیار موثری در جذب، حفظ و هدایت کاربر دارد! اگر UI سایت بصورت درست و کارشناسی شده طراحی و پیاده گردد کاربران به راحتی خواهند توانست با سایت تعامل خوبی برقرار کنند. اما در غیر اینصورت حتی با وجود ساختار و محتوای ارزشمند در سایر بخش های سایت، نمی توان انتظار بازخورد مناسبی از تعمال کاربران با سایت داشت. برای اینکه بتوانیم UI مناسبی را طراحی و پیاده سازی کنیم می بایست بیش از همه به دنبال این باشیم که کاربران با چه رابط کاربری راحتتر هستند. همچنین مهیا نمودن دسترسی آسانتر یکی از موارد قابل توجه است.

 

UI چیست؟

UI شکل اختصاری عبارت User Interface است. اجازه بدهید که در ابتدا با تعریف Interface شروع کنیم. Interface یا رابط یک مکانسیم یا ساز و کار برای تعامل بین دو سیستم است. لذا User Interface یک Interface است که برای تسهیل و ساده تر شدن تعاملات بین سیستم و کاربر طراحی شده است.

به طور کلی دو نوع User Interface وجود دارد:

• Command Line Interface (CLI) یا رابط خط فرمان که فقط متنی است و عمدتاً برنامه‌نویس‌ها از آن استفاده می‌کنند؛

• Graphical User Interface (GUI) یا رابط کاربری گرافیکی که ما در این مطلب به شرح و معرفی آن خواهیم پرداخت. مواردی مانند تصاویر، پنجره‌ها، آیکن‌ها و منوها در زیر این عنوان جای می‌گیرند.

در این مطلب به طور خاص بر آن نوعی از رابط کاربری تمرکز می‌کنیم که با آنچه که کاربر نهایی مشاهده می‌کند سر و کار دارد؛ یعنی GUI.

اگر هنوز دقیقاً معنی UI برایتان هویدا نشده، قسمت بعد یعنی طراحی UI همه چیز را برای شما روشن خواهد کرد.

 

تفاوت UI و UX؟

همه ما می‌دانیم که UI و UX با هم تفاوت دارند، اما خب خیلی‌ها این دو مفهوم را به‌اشتباه به‌جای هم به کار می‌برند. پس بگذارید یک‌بار دیگر تعریف کوتاهی از هر کدام داشته باشیم.

 

UI یا رابط کاربری به مجموعه ظاهری صفحات، تصاویر و المان‌های بصری – مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها و ... گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آن‌ها استفاده می‌کند.

 

منظور از UX یا تجربه کاربری هم آن تجربه و حسی است که کاربر در هنگام تعامل با بخش‌های مختلف از محصولات و سرویس‌های یک شرکت (قبل از استفاده، هنگام استفاده و بعد از آن) دارد.

 

طراح رابط کاربری کیست؟

طراح رابط کاربری که به آن UI Designer هم گفته می‌شود، صفحاتی را طراحی می‌کند که کاربر بتواند از طریق آن با کامپیوتر و نرم افزار‌ها ارتباط برقرار کند.

 

زیرا کاربر کدهای برنامه را نمی‌بیند و فقط از طریق اجزا و کامپوننت هایی (دکمه ها، کادرها، آیکون ها و تصاویر) که توسط طراح رابط کاربری در صفحه قرار داده شده، اطلاعات موردنیاز را وارد کرده و اطلاعات خروجی دریافت و یا از اطلاعات موجود استفاده می‌کنند.

طراح رابط کاربری می‌بایست چیزی را طراحی نماید که از نظر ظاهری (رنگ، لوگو، تایپوگرافی، عکس ها و دیگر اجزای بصری) کاملا کاربرپسند باشد.

یکی دیگر از وظایف طراح رابط کاربری، در نظر گرفتن تمامی محدودیت های برنامه نویسان سمت سرور و در نظر گرفتن مسائلی مانند زمان بارگذاری صفحات وب سایت می باشد.

علی حسینی بازدید : 41 چهارشنبه 08 بهمن 1399 نظرات (0)

 

خیلی از افراد از مزایای طراحی سایت برای شرکت ها و یا کسب و کار خود اطلاعاتی ندارند و زمانی که کسب و کاری را راه اندازی می کنند از همان اول به دنبال راه اندازی و طراحی سایت شرکتی برای کسب و کار خود نیستند‌، چرا که فقط به داشتن تعدادی محدودی مشتری رضایت می دهند و با زدن طراحی سایت فکر می کنند که ممکن است کسب و کار آنها رونقی نگیرد. این موضوع احتمالا به این دلیل می باشد که از روش های بازاریابی به صورت اینترنتی اطلاعی ندارند.  اما بهتر است که هر فعالیتی که انجام می دهید و هر شغلی که دارید برای آن یک وب سایت راه اندازی کنید چرا که با این کار هم مشتریان جدیدی کسب خواهید کرد و هم بدین ترتیب مشتریان ثابت خود را راضی نگه خواهید داشت.

در حقیقت داشتن وب سایت و آگاهی از مزایای ایجاد سایت برای شرکت ها و سایز شغل ها باعث می شود که شرکت یا فروشگاه شما محدودیت زمانی و مکانی نداشته باشد و همیشه و در همه حال در دسترس باشد، نه تنها در دسترس مشتریان خود بلکه در دسترس جهانیان نیز باشد و از هر منطقه و شهر و کشوری مشتریانی برای شما جذب کن . 

 

داده های دموگرافیک (جمعیت شناختی)

داشتن اطلاعات خوب درباره اینکه مشتریان تان چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، از جنبه های مهم بازاریابی برای یک کسب و کار است. داشتن یک وب سایت شرکتی همراه با ابزارهای رایگان مانند گوگل آنالیتیک، می تواند به تعیین موقعیت های بازاریابی کسب و کار شما کمک کند. ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیک می توانند اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهد (مانند صفحات با بیشترین بازدید یا نحوه پیدا کردن و ورود به وب سایت شما). این نوع داده های بازاریابی برای رشد کسب وکار شما مفید است.

 

افزایش فروش!

تعدادی از مشتریان شما در اینترنت حضور دارند و مشتاق هستند که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. وقتی شما یک وب سایت شرکتی داشته باشید، در واقع به افراد این اجازه را می دهید که شما را پیدا کنند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. در نهایت این موضوع به نفع جیب شما تمام می شود؛ زیرا میزان فروش شما با همین راهکار ساده چندین برابر خواهد شد.

 

رضایت بیشتر مشتریان

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فروشگاه های اینترنتی مردم در حال روی آوردن به خرید آنلاین هستند چرا که خرید در منزل با لباس راحتی را ترجیح میدهند به بیرون رفتن و ماندن در ترافیک

 

مقرون به صرفه

آیا تا به حال کسب و کار خود را از طریق راه های مختلف مانند رسانه های چاپی(تراکت)، رادیو، تلویزیون یا سایر روش های دیگری که وجود دارد تبلیغ کرده اید؟ قطعا هزینه های تبلیغات در روش هایی که گفته شد ارزان نیست و همچنین دارای محدودیت زمانی هست. یعنی برای یک بازه زمانی خاص فقط تبلیغ تلویزیونی شما انجام خواهد شد یا اگر تبلیغات از طریق تراکت را انجام داه باشید پس از مدتی تراکت هایی که سفارش داده اید به اتمام خواهد رسید! برای اینکه کسب و کار خود را بخواهید رونق دهید نیاز هست که در تبلیغات سرمایه گذاری کنید، اما پول زیادی را صرف می کند. اما می توان با راه اندازی یک وب سایت مناسب و صرف یک دهم هزینه هایی که برای سایر روش های تبلیغات انجام می شود بستری مناسب برای کسب و کار خود ایجاد کرد که در آن به معرفی خود،شرکت یا محصولات پرداخت تا از این طریق بتوان خدماتی را که دارید به افراد یا سازمان های بیشتری معرفی کنید.

 

دسترسی 24 ساعته و همیشگی

با داشتن یک سایت شرکتی، به دلیل دسترسی عموم مردم جهان به فضای اینترنت، عملاً همیشه و 24 ساعته در دسترس عموم قرار داریم. به این صورت که کسب و کار ما برای شناخته شدن و معرفی محصولات و خدمات، به یک زمان و یا مکان فیزیکی خاصی محدود نبوده و به لطف وجود قوانین کسب و کارهای اینترنتی مانند «نماد اعتماد الکترونیکی» و نیز شرکت‌های بزرگ پست و حمل ونقل، با اطمینان و به راحتی می‌توان به محصولات و خدمات مورد نظر دست یافت.

 

ابزارهای فوق‌العاده در بازاریابی و فروش

امکانات بسیاری را می‌توانید به سایت وردپرسی خودتان با صرف کمترین هزینه اضافه نمایید. این یعنی شما در حال خواب و سفر نیز می‌توانید خودکار همیشه درآمد داشته باشید. این مزایای داشتن وب‌سایت به حدی است که می‌توان یک کتاب ۳۰۰۰ صفحه‌ای را برایش نگاشت. پدیده درآمد غیرفعال یعنی وب سایت که کسب و کار شما را به ماشین پول‌سازی تبدیل می‌نماید.

 

امکانات بی‌نظیری که در سایت‌تان تعبیه می‌کنید؛ به شما این امکان را می دهد که با کمترین کارمندان و حتی به تنهایی از اینترنت درآمد کسب نمایید. مزایای داشتن وب‌سایت به حدی است که شما نمی‌توانید به این راحتی از آن صرف‌نظر کنید. شما اگر فرد توانمندی در اداره و مدیریت فرآیندهای وب‌سایت باشید؛ مسلما تمامی عملیات‌های فروش، حسابداری و ارسال سفارش را به طور خودکار می‌توانید مدیریت نمایید.

 

بازاریابی گسترده‌تر

بازاریابی برای وب­ سایت شما ساده­ تر و مقرون به صرفه تر از انجام هر نوع بازاریابی معمول دیگر می­ باشد. شما می­‌توانید برای تبلیغ وب سایت خود از بحث سئو سایت بهره ببرید که بسیار موثر است و امکان سنجش آن وجود دارد. همچنین شما می­‌توانید از طریق سئو نتایج نهایی را بررسی کنید و سپس کمپین را برای نتایج بهتر بهینه سازی کنید. خواهید دید مزیت طراحی سایت برای وب سایت ها در بازاریابی آنلاین بسیار پررنگ تر از بقیه موارد خواهد بود. به این دلیل که تمام مزایای دیگر را پوشش خواهدداد.

 

 ارائه محصولات

ارائه محصولات ویژه در سایت به آسانی انجام می شود در صورتیکه دستیابی به مشتریان از طریق تلفن، ارسال نامه، یا فاکس ممکن است زمان بر و در عین حال پرهزینه باشد.

 

تاثیر سایت در اطلاع رسانی

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.

 

و اما معایب طراحی اختصاصی

• هزینه طراحیِ بیشتر نسبت به روش دیگر به دلیل نیاز به تخصص، دانش و افراد بیشتر.

• نیاز به زمان بیشتر برای طراحی.

• بروز مشکلات زیاد در صورت بی‌تجربگی و تخصص نداشتن برنامه‌نویس.

علی حسینی بازدید : 47 چهارشنبه 01 بهمن 1399 نظرات (0)

همانطور که قطعا اطلاع دارید ، نیاز روزافزون افراد به اینترنت و خدمات­ رسانی های اینترنتی از طریق آنلاین بسیار افزایش پیدا کرده است. اغلب افراد تمام کارهای خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می دهند و شرکت­ ها هم به همین دلیل شروع به طراحی سایت برای مشاغل خود کرده ­اند. ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با تاثیرات  و اهمیت طراحی سایت برای انواع سازمان ­ها صحبت کنیم، طراحی سایت سازمانی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و از اتلاف وقت افراد بسیار جلوگیری می­کند و بهترین و موثر ترین راه برای سرعت بخشیدن به انواع کارها است و از طریق آنلاین و به صورت اینترنتی نیز می­تواند خدمات بهتر و موفق تری به کاربران و مخاطبان خود ارائه دهد. در ادامه این مطلب سوالاتی نظی طاحی سایت سازمانی چست ؟ ویژگی ها و مزایای سایت سازمانی چگونه است ؟ طراحی سایت سازمانی به درد چه افرادی می خود ؟ و ... را پا خواهیم داد . 

 

طراحی سایت سازمانی چیست؟

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از کارها و ارائه خدمات به صورت آنلاین انجام می­شود و افراد نیز برای پیش­بردن کارهای خود بدون اینکه هزینه و یا زمانی صرف کنند، از روش اینترنتی و جستجو در گوگل استفاده می­کنند، طراحی یک سایت برای نهاد­ها و سازمان­ها لازم و ضروری است. سایت سازمانی با هدف سرعت بخشیدن به کارها صورت می­پذیرد، بسیاری از سازمان­های دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات خود برای سرعت عمل بیش­تر، به فکر طراحی سایت سازمانی هستند. از مزایای داشتن سایت سازمانی این است که، مدیران از این طریق می­توانند کلیه اخبار و اطلاعات گوناگون را به وسیله سایت به گوش مردم برسانند و همچنین برخی از کارهای سایت نیز به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می­شود.

 

برخی از مزایای طراحی وب سایت برای کسب­‌وکار شما :

 

هولت دسترسی

زندگی این روزها بسیار پرمشغله است و افراد به دنبال راه­های آسان و راحت در حوزه‌­های مختلف زندگی خود هستند. به جای رفتن به بازار، خرید آنلاین، راحت ترین روش خرید اقلام است. امروزه با توجه به قوانین و مقررات امنیتی که وجود دارد، اعتماد مردم در خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی افزایش یافته است. این امر می­تواند موجب افزایش درآمد کسب­‌وکار شما شود.

 

داده های دموگرافیک (جمعیت شناختی)

داشتن اطلاعات خوب درباره اینکه مشتریان تان چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، از جنبه های مهم بازاریابی برای یک کسب و کار است. داشتن یک وب سایت شرکتی همراه با ابزارهای رایگان مانند گوگل آنالیتیک، می تواند به تعیین موقعیت های بازاریابی کسب و کار شما کمک کند. ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیک می توانند اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهد (مانند صفحات با بیشترین بازدید یا نحوه پیدا کردن و ورود به وب سایت شما). این نوع داده های بازاریابی برای رشد کسب وکار شما مفید است.

 

تاثیر سایت در اطلاع رسانی:

داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.

 

استفاده از قابلیت های جدید تبلیغاتی

این را بدانید که برای فروش و ارائه دائمی محصولات و خدمات خود به مردم باید حضور خود در عرصه تجارت را بطور مداوم به آنها یاد آوری نمایید. یک سایت حرفه ای ویترین دائمی محصولات و خدمات شما خواهد بود. هزینه طراحی سایت خیلی کمتر از هزینه تبلیغات در سایر رسانه ها مانند تلویزیون بیلبورد و … می باشد. در واقع داشتن سایت هزینه تبلیغات شما را به طور چشمگیری کاهش میدهد. و شما را با تجارت الکترونیک و قابلیت های آن آشنا می سازد. این قابلیت ها شامل تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبادل بنر و لینک، تبلیغات کلیکی، راه اندازی فروشگاه ها و حراج ها، مزایده و مناقصات اینترنتی و … می شود.

 

ارائه خدمات بهتر

اگر شما محصولی را می­فروشید و می­خواهید مزایای محصول را به مشتری بگویید، می­توانید مقالات مربوط به آن را در وب سایت خود آپلود کرده و خدمات لازم را به مشتریان خود ارائه دهید. این امر باعث افزایش آگاهی مشتریان در مورد محصول و اهمیت آن خواهد شد. شما همچنین می­توانید یک بخش پرسش و پاسخ برای ارائه توضیحات لازم به مشتریان داشته باشید.

 

امکانات طراحی سایت سازمانی

این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند با مسئولان سازمان در ارتباط بوده و مطالب مورد نظر را به آن­ها ارسال نمایند.

یکی از مزایای داشتن سایت سازمانی مجهز بودن آن به ادیتور پیشرفته آنلاین است.

آشنایی با خدمات گوناگون سازمان و اطلاع از قیمت هرکدام.

فیش حقوقی کارکنان توسط سازمان بر روی سایت قابل مشاهده است.

امکان مشاهدات ویدیوئی مربوط به یک شرکت و سازمان

هر مطلبی که بر روی سایت قرار گرفته، تعداد بازدیدکنندگان آن نیز مشخص است.

 

طراحی وب سایت برای چه کسانی وچه مشاغلی مفید است؟

امروزه بیشتر افراد قبل ازخرید یک کالا یا خدمات اولین کاری که انجام می‌دهند جستجو در گوگل است. با معرفی محصول یا خدمت خود در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان قیمت برای کسب و کار هزاران مشتری جدید پیدا کنند و سرعت فروش خود را بالا برده و درآمد خود را چند برابر کنند.

عدم نیاز به حضور فیزیکی، خلاصی از هزینه‌های اجاره مغازه، هزینه آب، برق، گاز، مالیات، گستردگی فروش و … همه از مزایای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ارزان قیمت نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی محسوب می‌شوند.

طراحی وب سایت  توریستی و گردشگری ارزان قیمت به منظور دادن اطلاعات و توضیحات جامع و مفصل در مورد اماکن و نقاط دیدنی طبیعی، اماکن تاریخی و باستانی، مذهبی و زیارتی چه در داخل کشور و چه فراتر از مرزها به اقشار مختلف مردم بوده است. همچنین ارایه اخبار مربوط به آژانس‌ها و قیمت تورها، برنامه حرکتی اتوبوس‌ها و قطار و معرفی هتل‌ها و مراکز اقامتی و رستوران‌های معتبر و مراکز مهم خرید از زمینه‌های فعالیت یک طراحی وب سایت توریستی و گردشگری ارزان قیمت است.

 

علی حسینی بازدید : 84 سه شنبه 23 دی 1399 نظرات (0)

 

تا به حال براتون پیش اومده که سایتی رو باز کنید و از کند بودن سرعت آن کلافه شوید ،در رابطه با کند بودن سرعت سایت دلایل زیادی وجود دارد و همچنین روش هایی برای برطرف کردن کند بودن سرعت سایت و بالابردن آن وجود دارد ، پس اگر شما هم می خواهید کاری کنید که سرعت سایت خود را بالا ببرید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید . ، از جمله از روش هایی که در این جا بررسی خواهیم کرد می توان به بهینه ساز کردن تصاویر ، انتخاب هاست و دامنه خوب ، فشرده سازی برخی از فایل ها ، بررسی کش مرورگر ،انتخاب قالب مناسب ، انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب و ... اشاره کرد . 

کند بودن سایت باعث می شود تا  شما مخاطبان بسیار زیادی را از دست بدهید و نتوانید به خوبی بازدید سایت خود را افزایش دهید . پس برای جلوگیری از این اوضاع لازم است تا با بررسی و انجام برخی از روش ها سرعت سایت خود را افزایش دهید . 

 

بهینه سازی تصاویر

همانطور که می‌دانید یکی از مهمترین عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت، حجم صفحات است. تصاویر تاثیر زیادی در افزایش حجم صفحات می‌گذارند. بنابراین برای استفاده از تصاویر سعی کنید تصویر مورد استفاده، از سایز مورد نیاز بزرگتر نباشد.

بهتر است برای فعالیت‌های گرافیکی از فرمت PNG و برای تصاویر طبیعی از JPG استفاده شود. همچنین قبل از بارگذاری تصاویر در وب‌سایت آنها را فشرده کنید. می‌توانید با کمک ابزاهایی مثل فتوشاپ، JPEG Imager و… این کار را به راحتی انجام دهید.

تمامی روش‌های بهینه‌سازی تصویر در مقاله‌ی زیر بررسی شده است که در این زمینه کمک خوبی به افزایش سرعت خواهد کرد.

 

 عدم آپلود مستقیم ویدئو ها در وردپرس

شما در وردپرس قادرید که ویدئوها را مستقیما در هاست خود آپلود کرده و از طریق HTML5 به پخش آنها در مرورگر کاربران بپردازید. اما هرگز نبایست دست به چنین کاری بزنید!

میزبانی از ویدئو ها، پهنای باند زیادی را میطلبد. همچنین هزینه های زیادی را بر روی دست شما می گذارد. حتی اگر اشتراک میزبانی وب شما از نوع نامحدود نیز باشد، احتمالا با مصرف زیاد پهنای باند جریمه شده و هاست شما سرویس شما با تعلیق رو به رو می سازد.

همچنین میزبانی از ویدئوها موجب افزایش حجم سایت و بالطبع افزایش حجم بک آپ ها می گردد. در نتیجه بازگرداندن سایت وردپرسی شما از بک آپ آن بسیار دشوار و زمانبر خواهد شد.

وردپرس داری قابلیت جاسازی (Embed) ویدئو هاست و از این طریق می توانید بعد از آپلود ویدئوها در سایت های اشتراک ویدئو، تنها کد مربوطه را در داخل پست قرار دهید.

 

 انتخاب هاست و دامنه مناسب

اولین چیزی که برای افزایش سرعت سایت‌مان باید به آن به درستی توجه کرد و با دقت آن را انتخاب کرد، بحث اولیه فنی یا همان خدمات میزبانی هاست و دامنه است. خیلی از وب‌مسترها بدون توجه به این مسئله از هر سرویس دهنده‌ای که به ظاهر مناسب‌تر است و یا سرویس‌های ارزان قیمت‌تری ارائه می‌کند، سرویس خود را خریداری می کنند. همین موضوع یک بی‌احتیاطی بزرگ به حساب می‌آید و می‌تواند خیلی راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید، اولین قدم شما را با شکست رو‌به‌رو کند.

برای این بخش، نه تنها انتخاب صحیح شرکت سرویس دهنده حائز اهمیت است، بلکه انتخاب صحیح نوع سرور، نوع هاست و خدمات نیز بسیار مهم هستند. برای مثال یکی از اشتباهاتی که به مقدار قابل‌توجهی منجر به کاهش سرعت بارگذاری یک سایت می‌شود، استفاده از خدمات میزبانی اشتراکی است که در آن یک سرور به صورت اشتراکی برای راه اندازی چندین سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از هاست‌های اشتراکی شاید هزینه کمتری داشته باشد، اما یقیناً در آینده و زمانی که بازدیدهای شما زیاد شود برای شما دردسر ساز خواهد شد.

 

 فشرده‌سازی فایل‌های CSS و JS

استفاده از فناوری‌هایی مثل CSS3 و جاوا اسکریپت برای اینکه در ظاهر سایت خود انقلابی ایجاد کنید این روزها طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین افزایش کیفیت ظاهر وبسایت رابطه مستقیمی با افزایش حجم فایل‌های مربوطه دارد که در نهایت باعث افزایش حجم صفحات خواهد شد. پس اگر به ظاهر سایت خود اهمیت میدهید باید از خلاصه نویسی در این فایل‌ها استفاده کرده و حجم فایل‌های CSS و JS را تا جای ممکن کاهش دهید.

همچنین لود کردن فایل‌های JS در فوتر هم میتواند باعث بهبود در سرعت لود سایت از دید کاربر باشد. با استفاده از سایت csscompressor.com می‌توانید اقدام به فشرده سازی فایل‌های CSS و JS بکنید.

 

کش مرورگر یا Browser cache

در این روش به مانند روش دوم عمل کش کردن صفحه شما انجام می‌شود؛ اما با این تفاوت که فایل کش شده در پوشه مرورگر شما ایجاد و نگهداری می‌شود. با استفاده از این روش زمانی که کاربر برای بار دوم به بعد صفحه شما را سرچ کند، بدون هیچگونه معطلی برای واکشی دستورات، از طریق کش مرورگر، صفحه به کاربر نمایش داده خواهد شد.

 

بهینه سازی جداول دیتابیس

در این روش جدول های ذخیره شده در دیتابیس وردپرس را بهینه سازی کرده تا سرعت سایت را بالا ببریم و زمان واکشی اطلاعات از دیتابیس را به حداقل برسانیم.

نکته: سعی کنید که جدول های اضافی را از دیتابیس خود حذف کنید.

 

 کنترل فعالیت‌های پس زمینه

زمانی که ما در صفحه‌ی سایت در حال مشاهده‌ی مطالب هستیم، ممکن است فعالیت‌هایی در پس ‌زمینه در حال انجام باشند. مثلاً افزونه‌‌های پشتیبان‌گیر(backup) در حال تهیه نسخه پشتیبان باشند، یا برنامه‌هایی که از قبل توسط cron jobsها ایجاد کرده‌ایم، اجرا می‌شوند.

 این اعمال می‌توانند در سرعت وب‌سایت اثر داشته باشند. بنابراین بهتر است در میزان استفاده از آنها دقت بیشتری به خرج دهیم. همچنین زمان‌بندی اجرای آنها را به ساعاتی که وب‌سایت متحمل ترافیک کمتری است موکول کنیم.

 

 استفاده از افزونه گالری سریع تر

اگر شما صاحب یک وب سایت عکس بوده یا نمونه کارهای زیادی را در سایت خود به نمایش گذاشته اید، مطمئنا از یک افزونه گالری عکس برای نمایش تصاویر سایت استفاده می کنید. بهینه بودن سرعت بارگذاری افزونه گالری شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیشنهاد ما استفاده از افزونه Envira Gallery است که یکی از بهترین افزونه های گالری تصاویر در وردپرس می باشد. این افزونه به شما امکان می دهد تا تصاویر زیبای سایت خود را با حداکثر سرعت به نمایش بگذارید.

همچنین ما به مقایسه سرعت بارگذاری تعدادی از معروف ترین افزونه های مرتبط پرداخته ایم که نتیجه آن را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

 

 انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

تمام نقاط قوت و ضعف یک وب‌سایت در مرحله دوم به سیستم مدیریت محتوای آن مربوط می‌شود. انتخاب یک سیستم نامناسب برای مدیریت یک وب‌سایت، اشتباه بزرگی است که خیلی از وب‌مسترها آن را مرتکب می‌شوند. از نظر کارشناسان، سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System که در بازاریابی آنلاین آن را CMS می‌شناسند، مهمترین عنصر برای تأثیرگذاری بیشتر یک وب‌سایت از جنبه‌های مختلف است. مسلماً یکی از این جنبه‌ها سرعت بارگذاری کامل یک سایت است.

اگرچه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا عرضه شده است، اما همچنان برخی از آن‌ها به خاطر امکانات بیشتر از جمله متن باز بودن و رایگان بودن اعتبار بیشتری نیز دارند. اما به جز بحث امکانات، سیستم‌های مدیریت محتوا از لحاظ سرعت، امنیت و مسائل مشابه نیز تفاوت‌هایی هر چند اندک با یکدیگر دارند.

 

استفاده از قالب مناسب

استفاده از قالب بهینه هم از نکات دیگری است که برای افزایش سرعت سایت حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد. برخی قالب‌ها هستند که به صورت کاملا بهینه و اصولی کدنویسی شده‌اند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن لود می‌شوند، در مقابل نیز قالب‌هایی هم وجود دارند که حتی در صورت استفاده از هاست مناسب و رعایت سایر نکات باز هم بیش از ۱۰ ثانیه برای لود صفحات زمان لازم دارند.

به عنوان نمونه قالب فعلی که از آن استفاده می‌کنم توسط بهترین تیمی کدنویسی شده است که در فروش قالب جزو برترین‌ها هستند که مواردی مثل Lazy Load برای تصاویر در آن استفاده شده است. یعنی تا زمانی که بعد از ورود به سایت اسکرول نکنید تصاویر موجود در صفحات لود نخواهند شد و هرچه به انتهای سایت پیش روید به مرور تصویر هر بخش نمایش داده می‌شود.

علی حسینی بازدید : 46 سه شنبه 16 دی 1399 نظرات (0)

اچ تیتی پی HTTP و یا اچ تی تی پی اس HTTPS را می شناسید ؟ چرا یو آر ال URL برخی از سایت ها با یکدیگر متفاوت است ؟اگر سوالات این مدلی دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تابتوانید جواب سوالات خود را پیدا کنید . 

اگر گوگول کروم خود را به روز رسانی کرده باشید قطعا متوجه شده اید که برخی از سایت ها را نمی توانید باز کنید و یا در صورت باز کردن آن ها کروم به شما اخطار و هشدار می دهد ، ادر این به روز سانی کروم وبسایت های HTTP را بلک کرده است و در صورت بازدید از این نوع باعث می شود تا اخطار نا امن بودن سایت به کاربر داده شود پس قبل از شروع مقاله و تفاوت ها به سراغ شناخت HTTP و HTTPSبرویم و با مزایا و معایب آن ها آشنا شویم.

HTTP چیست؟

HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است. HTTP مجموعه ای از قوانین و استانداردها را ارائه می دهد که نحوه انتقال هرگونه اطلاعات در شبکه جهانی وب را تعیین می کند. HTTP برای ارتباط با مرورگرها و سرورهای وب، قوانین استانداردی را ارائه می دهد.

 

HTTP یک پروتکل شبکه در لایه اپلیکیشن یا کاربرد است که در بالاترین لایه TCP قرار گرفته است. HTTP از متن ساختار یافته Hypertext استفاده می کند که پیوند منطقی بین گره های حاوی متن را برقرار می کند. همچنین به عنوان “stateless protocol” شناخته می شود زیرا هر دستور بدون استفاده از مرجع فرمان قبلی اجرا می شود.

 

مزایای HTTP

HTTP را می توان با پروتکل دیگر در اینترنت یا سایر شبکه ها پیاده سازی کرد.

صفحات HTTP در حافظه های رایانه ای و اینترنتی ذخیره می شوند، بنابراین به سرعت قابل دسترسی می باشند.

بستر مستقل که امکان حمل و نقل متقابل پلتفرم را فراهم می کند.

به پشتیبانی Runtime احتیاج ندارد.

قابل استفاده از طریق فایروال ها و برنامه های جهانی است.

ارتباط اتصال گرا نیست؛ بنابراین هیچ سرباری برای شبکه در ایجاد و نگهداری سشن و اطلاعات وجود ندارد.

محدودیت های HTTP

حریم خصوصی وجود ندارد زیرا هر کسی می تواند محتوا را ببیند.

یکپارچگی داده ها مسئله بزرگی است زیرا می توان محتوا را تغییر داد. به همین دلیل پروتکل HTTP یک روش ناامن است زیرا از هیچ روش رمزگذاری استفاده نمی شود.

هنوز مشخص نیست که در مورد چه کسی صحبت می کنید. هرکسی که درخواست را رهگیری کند می تواند نام کاربری و رمز عبور را بدست آورد.

 

پروتکل HTTP چیست؟

پروتکل HTTP مخفف عبارت Hyper Text Transfer Protocol است و به ارتباط میان سرویس‌دهنده (server) و سرویس‌گیرنده (client) در وب می‌پردازد.

 

ارتباط بین سیستم‌های سرویس‌گیرنده و سرورها از طریق ارسال درخواست‌های http و دریافت پاسخ‌های http انجام می‌شود.

به زبان ساده‌تر، http یک نوع قانون است که ارسال و دریافت اطلاعات بین client وserver  بر اساس آن انجام می‌شود.

 

مزایای HTTPS

در بیشتر موارد، سایت هایی که از طریق HTTPS در حال اجرا هستند یک تغییر مسیر یا ریدایرکت در آدرس خواهند داشت. بنابراین حتی اگر HTTP را تایپ کنید به یک اتصال امن به //:https هدایت می شود که اجازه می دهد کاربران معاملات تجارت الکترونیکی امن، مانند بانکداری آنلاین داشته باشند.

فناوری SSL از هر کاربر محافظت می کند و مطمئن می باشد.

سازمانی معتبر گواهی SSL را تأیید می کند. بنابراین هر گواهی SSL شامل اطلاعات منحصر به فرد و معتبر در مورد صاحب گواهی است.

 

محدودیت های HTTPS

پروتکل HTTPS نمی تواند جلوی سرقت اطلاعات محرمانه از صفحات ذخیره شده در مرورگر را بگیرد.

داده های SSL فقط هنگام انتقال بر روی شبکه رمزگذاری می شوند. بنابراین نمی تواند متن را در حافظه مرورگر پاک کند.

HTTPS می تواند قدرت محاسباتی و قدرت شبکه از سازمان را افزایش دهد.

تشخیص وب‌سایت‌های HTTP و HTTPS 

اگر از مرورگر کروم استفاده کنید، به‌سادگی می‌توانید این موارد را از هم تشخیص بدهید؛ چون کروم اجازه‌ی بازدید از یک وب‌سایت HTTP را نمی‌دهد. البته می‌توانید هشدار آن را نادیده بگیرید؛ اما این اخطار مطمئن‌ترین علامت برای اطلاع از عدم استفاده‌ی آن وب‌سایت از HTTPS است. 

اگر از مرورگر دیگری استفاده می‌کنید که وب‌سایت‌های HTTP را به‌صورت خودکار مسدود نمی‌کنند، باید به نوار آدرس دقت کنید. با توجه به دو معیار می‌توانید تشخیص بدهید که یک وب‌سایت HTTP یا HTTPS است:

https

یک آیکون سبزرنگ به شکل قفل و کلمه‌ی Secure دقیقا قبل از آدرس URL

آغاز شدن آدرس URL با کلمه‌ی https

 

تفاوت HTTP و HTTPS در چیست ؟

HTTP یک پروتکل است که وظیفه برقراری ارتباط میان Server و Clinet را در یک شبکه کامپیوتری برعهده دارد. زمانی که بازدید کننده وارد یک وب سایت می شود اطلاعات آن از طریق http به کامپیوتر بازدید کننده ارسال می شود و زمانی که از سمت بازدید کننده اطلاعاتی به وب سایت برمی گردد، مانند اطلاعات ورود، کامپیوتر نیز با استفاده از http اطلاعات را به وب سایت بر میگرداند.

 

 در این حالت تمامی اطلاعاتی که منتقل میشود برای هر شخصی بر روی شبکه قابل مشاهده است و به راحتی توسط هکرها قابل دست یابی است. به همین منظور نسخه امن HTTP در قالب HTTPS مطرح می شود

 

در https  هم کامپیوتر بازدید کننده و هم وب سایت دارای کد محرمانه هستند که به آنها اجازه می دهد تا اطلاعتشان بصورت رمز گذاری شده بین یکدیگر رد و بدل شود و شخص دیگری بر روی شبکه نتواند به اطلاعات منتقل شده دسترسی پیدا کند.

 

HTTPS چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol (پروتکل انتقال فرا متنی) است. این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستم‌های مختلف را فراهم می‌کند. پروتکل یاد شده عموما به منظور انتقال داده‌ها از یک وب‌سرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آیند مورد استفاده واقع می‌شود.

 

مشکل اینجا است که HTTP داده‌ها را رمزنگاری نمی‌کند و به همین دلیل شخص ثالث هم می‌تواند به اطلاعاتی که بین سیستم‌ها و تحت این پروتکل منتقل می‌شوند دسترسی داشته باشد.

 

اما می‌توان با بهره بردن از HTTPS (حرف S در اینجا به معنی امن است) انتقال اطلاعات بین سیستم‌ها را با امنیت انجام داد. بدین منظور باید از یک گواهی SSL استفاده کنید تا یک لایه‌ی امنیتی در اتصال بین وب‌سرور و مرورگر وب ایجاد شود.

 

بدون HTTPS داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند، ناامن خواهند بود. اهمیت این موضوع بخصوص برای سایت‌هایی که در آن‌ها اطلاعات مهم و حساس ارسال و دریافت می‌شود بیشتر است که از این جمله می‌توان به وب‌سایت‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند یا از درگاه‌های پرداخت آنلاین بهره می‌برند اشاره کرد.

علی حسینی بازدید : 45 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)

 

قطعا می دانید تا آدن وارد کاری بشود و چندین مرتبه اشتباه کند نمی توانید از اشتباهات خود درس بگیرد و در کارش حرفه ای بشود . وجود اشتباهات متعدد در انجام هر کاری واضح است البته این اشتباهات تا یه حدی درست است و بیشتر شدن آن دیگر فایده ای ندارد و باید جلوی این کار گرفته شود ، در این مطلب ما قصد داریم اشتباهات رایجی که اکثر طراحان سایت مرتکب می شوند را برای شما بررسی کنیم و شرح دهیم . شما می توانید با خواندن این مطالب آشناییی با این اشتباهات کاری کنید که بتوانید سایتی را با کمترین اشتباه طراحی کنید . پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با اکثر اشتباهات ریجی که در طراحی سایت ممکن است رخ دهد آشنا شوید و از وقوع آن ها جلوگیری شود . 

استفاده از آگهی ها

استفاده از هر چیزی که شبیه تبلیغات در صفحه وب می ماند کاربران را آزار میدهد. کاربران و ویزیتورها مثل بیننده های تلویزیون از آگهی های تلویزیونی بیزارند. آنها از هر تصویر متحرک یا همان فلش و یا هر چیزی که معنی آگهی تبلیغاتی را دهد، بیزارند و اجتناب میکنند. کاربران متاسفانه همچنین از هر متن و المان بجایی که شبیه یک آگهی طراحی شده است، بدون خواندن و یا دیدن یا اطمینان حاصل کردن از اینکه این المان فرمهای رایج آگهی است یا یک مطلب مفید، اجتناب می نمایند. بنابراین اگر متن یا المانی که شما طراحی کرده اید اما شبیه آگهی است، هر چقدر هم مفید باشد کاربر از جزئیات آن مطلع نمیگردند و زحمات شما به هدر خواهد رفت. بنابراین بهترآنست از طراحی های مشابه یک آگهی اجتناب نمود.

 

از جمله طراحی های که بنظر آگهی رایج تبلیغاتی میرسد و برای کاربر جذابیتی ندارد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از بنرهای چشمک زن: به این مفهوم که کاربر چشمان خود را فیکس یک بنر چشمک زن نمیکند زیرا تجربه به او ثابت کرده این یک آگهی است.

استفاده از انیمیشن هایی که شلوغ و پلوغ است زیرا این نیز به تجربه به کاربر اثبات گشته با یک اگهی روبروست.

استفاده pop-up یا منوهای جهنده و حساس زیرا قبل از آنکه این منوها کامل لود شوند توسط کاربر بسته میگردند.

 

استفاده نادرست از هشتگ یا برچسب ها

هشتگ ها یکی از نعمت های موجود در سایت هستند. هشتگ ها علاوه بر اینکه میتوانند به سئو سایت ما کمک زیادی بکنند، میتوانند باعث بهبود تجربه کاربری در سایت ما بشوند.

بهترین استفاده از هشتگ ها، استفاده از آنها در کلمات کلیدی مهم و به تعداد کم است.

به طور مثال در سایت مدیریو، ما برای آموزش های حوزه دیجیتال مارکتینگ خود اقدام به ساخت هشتگ های مفید با تعداد کم اما روی مهم ترین کلمات هدف خود کرده ایم. برخی از هشتگ های ما عبارت اند از:

آموزش سئو داخلی، آموزش سئو خارجی، آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی و…

برای جلوگیری از مدیریت اشتباه سایت، از ایجاد هشتگ های زیاد و بی هدف بپرهیزید.

 

تمرکز بیش از حد بر وبلاگ

همه اسم وردپرس رو شنیدیم، یکی از محبوب­ترین سرویس های وبلاگ نویسی جهان. اما باید در نظر داشته باشید که همیشه هم وردپرس برای هر شرایطی نمیتونه بهترین انتخاب ممکن باشه؛ که متاسفانه اکثر مردم همین اشتباه رو میکنند. من شخصا برای چند تا از سایتهام از وردپرس استفاده کرده ام اما نه برای همشون.

نمیخوام بگم اشکال از وردپرسه؛ وردپرس که فوق العاده است، اما سازماندهی بعضی از سایتها با امکانات وردپرس تطابق نداره. به جز برای سایتهای خبری، سازماندهی سایتهای استارتاپ­ها با وردپرس یا کلا پلتفرم های وبلاگ نویسی خیلی مشکله.

به عبارت دیگه میخوام بگم وبلاگ نویسی برای تولید محتوا با هدف جلب توجه مخاطب میتونه کار مفیدی باشه، اما نمیتونه همیشه وب سایت خوبی به حساب بیاد. فقط روی وبلاگ تمرکز نکنید – تمرکز بیش از حد!

 

 اطلاعات به درستی نمایش داده نمیشود

64% از بازدید کنندگان یک وبسایت ، مایل به کسب اطلاعاتی مانند آدرس ، ایمیل و تلفن در مورد آن شرکت و یا کسب و کار هستند و نبود این چنین اطلاعاتی ممکن است برای شما به قیمت از دست دادن مشتریان آینده تمام شود. حتما در وبسایت یک بخشی را برای ارتباط مستقیم با کاربر ایجاد کنید .

وجود آدرس های شبکه های اجتماعی شما در وبسایت هم میتواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد ولی دقت کنید که آیکون های این شبکه ها باید در بخش پایین وبسایت قرار بگیرد تا موجب خروج سریع بازدید کننده از وبسایت نشود .

 

 از برچسب های H استفاده نمیشود

برچسب یا تگهای H برای جلب توجه مخاطب نسبت به یک متن بسیار موثر است .وجود محتوای متنی بدون تیتر برجسته و پررنگ بازدید کننده را فراری میدهد.

بات های گوگل هم از این برچسب ها برای پیدا کردن محتوای سایت شما استفاده میکنند و اگر به درستی از این برچسب ها استفاده نکنید ، محتوای شما بین 6 میلیارد جست و جوی روزانه موتور جست و جوی گوگل مدفون میشود .

 

 موبایل فرندلی نیست

در مقاله های قبل در مورد وبسایت های ریسپانسیو و اینکه چطور همه اشیا ، تصاویر و متن سایت برای ابعاد مختلف و متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می شوند صحبت کرده بودیم .طبق آمار وبسایت BLUE CORONA از بین بازدیدکنندگان یک وبسایت ، تنها 9% آنها به کار کردن با یک وبسایتی که موبایل فرندلی نیست ادامه میدهند و بقیه به سرعت از وبسایت خارج میشوند. اگر وبسایت شرکت شما موبایل فرندلی نیست در اسرع وقت در جهت بهبودش عمل کنید تا بازدید کننده های بیشتری از دست ندهید .

ابزاری مانند Google Analytics اطلاعاتی در مورد اینکه معمولا بازدید کننده های وبسایت شما از صفحه نمایشگر های چند پیکسلی استفاده میکنند ، به شما میدهد و میتوانید با این اطلاعات ابعاد نمایش وبسایت برای دستگاه های تلفن همراه را تنظیم کنید .

علی حسینی بازدید : 57 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

امروزه اکثر کسب و کار ها نیاز به سایتی دارند تا بتوانند به صورت آنلاین هم به خدمات رسانی بپردازند ، با توجه به این امر  که فروش های آنلاین و کار با اینترنتی بسیار فراگیر و محبوب شده است وجود یک سایت برای کسب و کار شما کمک بسیار زیادی در تاثیر درآمد شما دارد . اما نکته ای در این مرحله وجود دارد که هر سایتی برای هر کسب و کاری موفق نخواهد شد بلکه باید در طراحی سایت مورد نظر به نکات مهمی توجه شود و سایت را از نظر همه جوانب سنجید تا بتواند حرفه عمل کند . در این مقاله ما به شما نکات مهمی که در طراحیسایت رستورانی باید به آن توجه کنید را در اختیارتان قرار می دهیم .

پس اگر قصد دارید یک سایت رستورانی طراحی کنید پیشنهاد ما این است که ابتدا با نکات مهم آن آشنا شوید . 


مخاطب سایت

اول باید بدانید مخاطب رستوران شما چه کسانی هستند همان طور که شما برای طراحی رستوران خود وقت گذاشته اید و یک طراحی شیک و جذاب را به کار برده اید در سایت هم همین هست شما باید بدانید بیشتر چه کسانی از طراحی سایت رستوران شما بازدید می کنند؟ بچه ها یا افراد خیلی با کلاس که متناسب با آن طراحی و گرافیک سایت را خود را طراحی کنید

 

استفاده از یک طرح بصری موبایل فرندلی در طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران باید به گونه ای باشد که یک طرح بصری موبایل فرندلی ایجاد کند به گونه ای که مشتریان بتوانند آن را از طریق انواع دستگاه های تلفن همراه مشاهده نمایند، همان طور که می دانید بسیاری از ما جستجو برای رستوران ها و رزرو غذا را به آخرین لحظه مؤکول می کنیم.

در این شرایط طراحی سایت رستوران می تواند نقش مهمی در جلب مشتری داشته باشد و به درستی در تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه نمایش داده شود و مشتریان را به صرف غذا دعوت نماید.

 

 

 عناصر و سبک و رنگ و طرح را در طراحی سایت رستورانی اجرا کنید

قلم، رنگ و طراحی سایت رستورانی شما همگی می توانند در ایجاد شکوه و زیبایی رستوران شما نیز نقش داشته باشند.

 

یک قلم فانتزی احتمالاً به این معنی است که رستوران در شرایط مناسبی است. شما همچنین می توانید عناصر بصری را به سایت خود در قسمت های مختلف، اضافه کنید.

 

فرض کنید، یک رستوران مجهز، با یک فضای سرگرم کننده و جوان پسند دارید. صفحه اصلی طراحی سایت رستورانی به وضوح این را منعکس می کند.

 

لوگوی رستوران به همراه تمام تصاویری که کاربر در نگاه اول در سایت مشاهده می کند این نکته را به خوبی توضیح می دهد.

 

با یک طراحی ساده و مینیمالیستی یا سبک های مدرن و جدید در طراحی سایت رستورانی، به راحتی می توانید نظر کاربران را جلب کرده و آنها را به سفارش منوی رستوران، تشویق کنید.

 

به طور مثال، طراحی سایت را طوری انجام دهید که هنگامی که روی هر گزینه در سایت می روید، عکس، تغییر می کند و متن سفید، صورتی می شود. این یک امتیاز جذاب برای کاربران سایت است.

 

در طراحی سایت رستورانی خود از فضای سفید، فونت ها و رنگ هایی استفاده کنید که مطابق با عکس العمل رستوران شما باشد. برای تقلید از رستوران می توانید در یک صفحه وب، فضای مشخص از رستوران ایجاد کنید.

 

به این روش، کاربران قبل از اینکه وارد رستوران شما شوند، این حس را دارند که چه چیزی را تجربه می کنند. این روشی است که آنها را هیجان زده و قابل پیش بینی می کنید.

 

سادگی در طراحی وب سایت رستوران

وب‌سایت هر رستوران یا فست‌فودی باید شامل صفحات اصلی و مهمی مثل صفحه اصلی، منوی غذا، درباره ما و فرم تماس با ما باشد. وجود هریک از این صفحات در طراحی وب سایت رستوران اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت و بدون هرکدام از آن‌ها وب‌سایت شما ناقص خواهد بود. همچنین می‌توانید در طراحی وب سایت رستوران صفحه‌ای مجزا برای ثبت نظرات و تجربیات مخاطبان درباره رستوران خود قرار دهید تا افرادی که تازه با رستوران شما آشنا می‌شوند دید بهتری نسبت به آن به دست آورند.

 

همچنین تلاش کنید تا در حد امکان سادگی را در طراحی وب سایت رستوران یا کافه در نظر داشته باشید و صفحات اضافی و غیرضروری را از آن حذف کنید زیرا اگر بازدیدکنندگان با مشاهده حد بیشتر سه صفحه از وب‌سایت شما به آنچه در نظر دارند نرسند از وب‌سایت شما خارج خواهند شد.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

سایت ها و شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند که میتوانید از طریق آنها اخبار و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و از این راه افراد بیشتری را با رستوران خود آشنا کنید. طراحی وب سایت رستوران باید بگونه ای باشد که امکان ایجاد و شکل دهی این ارتباطات را داشته باشد. ارتباط با مشتریان و ایجاد حس دوستی در آنها میتواند مشتریان دائمی و وفادار را برای شما بهمراه داشته باشد.

 

چگونگی رزرو و ارائه خدمات آنلاین در طراحی سایت رستوران

با آنلاین انجام شدن بخش‌های مختلف سایت مانند رزرو و ارائه سفارشات مشتری، می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای این گونه خدمات در نظر بگیرید. هر چقدر خدمات رزرو و ارسال غذا در سایت رستوران شما، پیشرفته تر باشد، مشتریان به راحتی می‌توانند کارهای خود را انجام دهند. در این صورت تیم پشتیبانی مجبور نخواهد بود به صورت دائم در حال پاسخگویی به سوالات مشتریان باشد. از طرفی سرعت در انجام خدمات آنلاین باعث می‌شود افزایش ترافیک ورودی سایت شما می‌شود.

 

منو رستوران

منوی غذا اولین چیزی است که مشتری بعد از آمدن به رستوران شما با آن ارتباط برقرار می کند. در طراحی منو رستوران باید چندین نکته اساسی را رعایت کنید:

 

نباید حجم مطالب منو زیاد باشد. این کار باعث گیج شدن مشتریان می گردد.

اطلاعات باید در منو به صورت منظم و واضح ذکر شود.

باید سعی کنید رنگ بندی ها و فونت ها را با ترکیب بندی مناسبی به کار ببرید (استفاده از یک فونت خوانا ضروری است).

آوردن عکس غذا در رو به روی نام غذا نکته ی بسیار جذابی است.

ذکر کردن اجزای تشکیل دهنده ی غذا در کنار نام غذا (به دلیل امکان وجود حساسیت به برخی مواد غذایی در بعضی افراد)

سعی کنید پیشنهاد ویژه سرآشپز را در قسمت نیمه لیست وارد کنید.

قرار دادن ستون های جداگانه برای پیش غذا، غذای اصلی، نوشیدنی ها و …

و در نهایت قیمت گذاری. قیمت هر غذا رو به روی نام آن نوشته شود.

 

طراحی سایت رستوران چه اهدافی را دنبال می کند

طراحی سایت رستوران نیز به مانند هر طراحی سایت دیگری اهدافی را دنبال می کند و این اهداف می تواند عام و یا خاص باشد. مهم ترین هدف در طراحی سایت رستوران این است که بتوان رستوران را بدون محدودیت مکانی به افراد زیادی معرفی کرد و در واقع نام رستوران را بر سر زبان ها انداخت. باید به این نکته توجه کنید که کاربران اینترنتی اصولاً زمان خود را در اینترنت سپری می کنند و حتی اکثر آنها نیز کاری مرتبط با اینترنت دارند. نکته ای که در این قضیه وجود دارد این است که این افراد ترجیح می دهند حتی غذای خود را نیز از طریق اینترنت سفارش دهند و با توجه به تعداد زیاد این افراد می تواند بازار خوبی را برای هر رستورانی به وجود بیاورد. کاری که باید انجام دهید این است که در طراحی سایت این امکان را که بتوان به صورت آنلاین سفارش غذا داد طراحی کنید و و هم بازار فروش خود را وسعت بخشید و هم تعداد فروش خود را بالا ببرید.

علی حسینی بازدید : 79 سه شنبه 18 آذر 1399 نظرات (0)

 اگر تا کنون وارد حوزه ی طراحی  سایت شده باشد و یا تا حدودی در رابطه با آن بدانید قطعا با اصطلاحات طراحی سایت آشنا شده اید ، در حقیقت موضوع طراحی سایت رسپانسیو جزو موضوعاتی است که  برای خیل از افراد  سوالات متداولی در رابطه با آن وجود دارد بنابراین تصمیم  گرفتیم تا در مقاله ای به طور مخنصر و مفید طراحسیسات رسپانسیو را به شما معرفی کنیم و کاربردها و معایب و مزایا آن را برای شما شرح دهیم پس اگر در رابطه با طراحی سایت می خواهید اطلاعاتی را به دست آورید پیشنهاد می کنم تا امنهای این مقاله همزاه ما با شید . قبل از این که به سراغ مطالب مهم برویم بهتر است یک تعریف کوچکی از طراحی سایت رسپانسیو داشته باشیم ،در واقع رسپانسیو بودن سایت باعث می شود تا سایت شما در دستگاههای مختلفی مانند انواع گوشی ها تبلت ، لبتاب و ... در سایز و ابعاد مناسب و با وضوح بالا نمایش داده شود . 

 

طراحی وب سایت ریسپانسیو چیست ؟

طراحی سایت ریسپانسیو آنقدر امروزه اهمیت دارد که تمام پروژه‌هایی که توسط تیم طراحی وب سایت وب‌رمز پیاده‌سازی می‌شود به صورت ریسپانسیو می‌باشد. در گذشته از قالب ریسپانسیو در طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی استفاده نمی‌شد و اگر مشتری درخواست طراحی سایت ریسپانسیو داشت باید هزینه جداگانه پرداخت می‌کرد و تیم طراحی دوباره برای یک سایت وقت می‌گذاشت و کدهای سایت را اصلاح می‌کرد. اما امروزه برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه شرکت و مشتریان از همان ابتدا طراحی سایت ریسپانسیو توسط شرکت ارائه می‌شود و این قابلیت تاثیری بر روی هزینه طراحی سایت ندارد زیرا ریسپانسیو بودن یک قابلیت مهم برای رابط کاربری به حساب می‌آید.

چرا واکنش‌گرا بودن سایت مهم است؟

ریسپانسیو بودن صفحات باعث می‌شود کاربر حین مراجعه به سایت، تجربه‌ی بهتری داشته باشد. بدون نیاز به زوم کردن در صفحه تمام مطالب را بخواند، تصاویر را ببیند به گونه‌ای که استفاده از وب‌سایت برای او آزاردهنده نباشد.

همچنین واکنش‌گرایی صفحات اثر بسیار خوبی در سئو خواهد داشت. گوگل به وب‌سایت‌هایی که برای کاربران خود ارزش قائل شده و برای راحتی آنها طراحی مناسبی دارند، بیشتر توجه می‌کند! یعنی شانس شما برای قرارگیری در سطرهای اول از نتایج جستجو بیشتر می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی آموزش‌ سئو مراجعه کنید.

 

یک سایت ریسپانسیو باید حداقل دارای سه پوسته برای پهنای باند مرورگر باشد. اعدادی که ما در زیر می گوئیم به صورت مثال است.

کوچک: زیر600 پیکسل. این سایز برای اغلب تلفن های همراه می باشد.

متوسط:  600 تا 900 پیکسل. این سایز برای اکثر تبلت ها، برخی از تلفن های همراه بزرگ و رایانه های کوچک مانند نوت بوک ها می باشد.

بزرگ: بیش از 900 پیکسل. این سایز برای کامپیوترهای شخصی رومیزی می باشد.

 

هر کدام از این پوسته ها باید متن و عناصر گرافیکی یکسانی داشته باشند اما هر کدام باید به گونه ای طراحی شوند که بهترین نمایش را در همان دستگاه داشته باشند.

 

عملکرد مناسب طراحی ریسپانسیو در وب سایت

امروزه اکثر وب سایت های محبوب و پربازدید از طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش گرا بهره‌مند هستند. به عنوان مثال یکی از وب سایت هایی که در زمینه طراحی ریسپانسیو، عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد، وب سایت NasleWeb است. طراحی این وبسایت به گونه‌ای است که پهنای عریض و کشیده‌ای دارد، اما هنگامی که مرورگر وب خود را از حالت تمام‌صفحه خارج می‌کنید، پهنای صفحه این وب سایت نیز متناسب با عرض مرورگر شما تغییر می‌کند. اندازه متون و سایر عناصر موجود در صفحه نیز همگی کوچک شده تا با اندازه مرورگر همخوانی داشته باشد.

 

هنگامی که وب سایت از طراحی ریسپانسیو بهره‌مند باشد، در واقع نشان‌دهنده این نکته است که طراحان آن، برای عادت‌ها و نیازهای مخاطب احترام بیشتری قائل هستند. این نوع از طراحی سایت ریسپانسیو علاوه بر ایجاد زیبایی بصری بیشتر، باعث جذب بینندگانی با انواع ابزارها)  devices) خواهد شد. مدیران وب سایت هایی که اهمیت این نکته را نادیده می‌گیرند، به زودی از گردونه رقابت حذف خواهندشد.

 

چگونه بفهمیم یک سایت ریسپانسیو طراحی شده است؟

برای تست رسپانسیو می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize خارج کنید و با موس خود صفحه مرور گر را کوچک و بزرگ کنید، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا zoom out و اسکرول ندارند، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید.

 

در سالهای اخير توجه زيادی به اين نوع از طراحی شده است، طراحی ريسپانسيو حتی اپليکيشن‌های اختصاصی را به چالش می کشد و مواردی ديده شده که صاحبان سايت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپليکيشن‌ها به طراحی ريسپانسيو روی آورده‌اند.

 

گوگل نیز رسما طراحی وبسایتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است.

 

اهمیت طراحی ریسپانسیو در تجربه کاربری

نکاتی که در طراحی سایت ریسپانسیو مورد توجه قرار می‌گیرید در واقع نکات مهمی است که توسط تجربه کاربری (User experience) تعیین شده است. قوانین مربوط به تجربه کاربری به فرآیندی گفته می‌شود که در طی آن محصول دچار تغییراتی می‌شود که استفاده از آن برای کاربر ساده و لذت‌بخش می‌شود. طراحی سایت انطباق‌پذیر یک عملیات انسانی است که تعیین می‌کند یک سایت در دستگاه‌های مختلف با سایز نمایشگر متفاوت دچار چه تغییراتی شود تا نحوه نمایش سایت برای کاربر مطلوب باشد. این مطلوبیت نمایش شامل موارد زیر می‌باشد :

 

حذف اسکرول افقی سایت

سازگاری با سایز مختلف نمایشگر

تغییر رزولوشن

انتخاب فونت مناسب

راحتی مطالعه مطالب

طراحی مناسب برای کاربران موبایل یا موبایل فرندلی (Mobile Friendly)

روش‌های رسپانسیو کردن صفحات وب

به کمک media@ در CSS
با کمک media@ می‌توان به عناصر html، در هر سایز از صفحه مرورگر، استایل‌های مختلفی را اعمال کرد. (از HTML بیشتر بدانید)
به مثال زیر توجه کنید.
استفاده از Bootstrap
بوت استرپ یک فریم‌ورک معروف است که از HTML ,CSS ,JQuery استفاده ‌می‌کند تا صفحات وب را رسپانسیو کند. Bootstrap کاملاً رایگان است. با اضافه کردن فایل‌های آن به پروژه‌ی خود می‌توانید حین نوشتن کدهای html‌ از آنها استفاده کنید. در مقالات بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
استفاده از W3.CSS
یک فریم‌ورک از CSS است که به طراحی صفحات رسپانسیو کمک می‌کند. اساس کار این فریم‌ورک به صورت پیش‌فرض mobile-first (طراحی بر اساس صفحه‌ی موبایل) است.
فریم‌ورک‌های زیادی هستند که طراحی ریسپانسیو را برای طراحان وب ساده‌تر کرده‌اند. همه‌ی این ابزار‌ها یک هدف دارند و آن هم رضایت کاربر حین بازدید از سایت است!
علی حسینی بازدید : 78 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

قطعا شما هم با اینستاگرام آشنا هستید ، اینستا گرام یک از محبوب ترین اپلیکیشن هایی است که در جهان وجود دارد و مخاطبان فراوانی را هم به دنبال دارد ، بر اساس آخرین آمار اینستاگرام حدود بیش از 40 میلیون کاربر فعال دارد . در هر اپلیکیشنی اصطلاحاتی برای ویژگی هایی که وجود دارد ، در رابطه با ایستاگرام هم همینطور است اگر با این اپ جانی کار کرده باسید قطعا یا اصطلاحاتی چون فالو و آنفالو ، هشتگ ،دایرکت ، اکسپلور و ... تا حدودی آشنا هستید . در این مقاله قصدداریم تا شما را با این اصطلاحات و مزایا و ویژگی های آنان آشنا کنیم . در حقیقت امروزه با توجه به گسترش اینترنت در جهان بیشتر اپلیکیشن هایی که روانه بازار جهان می شوند به واسطه اینترنت کار می کنند که از جمله آن ها می توان به تلگرام ، واتس اپ و اینستاگرام و .. اشاره کرد ، اما اینستاگرام تنها اپی بود که در زمان ارائه با حجم فراوانی از طرفداران رو به رو شد و چندین ساعت از حجم زیاد  از فعالیت باز ایستاد . 

 

فالو (follow) چیست؟

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابرین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید. اگر فالو کنید و او شما را اکسپت کند، شما می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.

 

پست  (post)

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحه پروفایل اینستاگرام‌تان نمایش داده‌می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در فید شما قابل مشاهده است.

 

دایرکت (Direct from Instagram)

دایرکت برنامه‌ای برای چت‌کردن در اینستاگرام است. می‌توانید فیلترهای خنده‌داری را روی تصاویر دوستانتان گذاشته و آن‌ها را با خودشان به اشتراک بگذارید. به کمک دایرکت می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از پیام‌رسانی را در اینستاگرام رقم بزنید.

 

از کنار دایرکت اینستاگرام به‌سادگی عبور نکنید. می‌توانید از دایرکت اینستاگرام به‌عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با فالوئرها و مشتریانتان استفاده کنید. محسن عارفی در توییتی خطاب به کسی که از سرویسی استفاده کرده و مشکل داشته، گفته: «لطفاً از طریق ایمیل شرکت یا دایرکت اینستاگرام پیام بدید به مجموعه (و از این طریق باگ را به آن‌ها اطلاع بدهید).»

ویژگی‌ها:

شناسایی آنی مخاطبان؛

سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛

فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛

و… .


صفحه هوم

صفحه هوم (خانه) بخشی از اینستاگرام می باشد که شما هنگام ورود به از طریق برنامه مستقیما وارد این بخش می شوید. همانگونه که در مطالب بالا توضیح دادیم، این صفحه پست ها و استوری های منتشر شده توسط فالووینگ های شما را نشان می دهد، در واقع اکانت هایی را که شما فالوو کرده اید می توانید پست های منتشر شده توسط آن ها را در این صفحه از اینستاگرام مشاهده و لایک کنید.

 

 صفحه اکسپلور

صفحه اکسپلور و یا همان صفحه جستجو یکی از مهم ترین صفحات اینستاگرام می باشد زیرا شما در این صفحه از اینستاگرام، می توانید با اکانت های دیگر اینستاگرام در ارتباط باشید و پست های تمامی اکانت ها اینستاگرامی را به صورت اتفاقی مشاهده کنید. اما این صفحه در قسمت بالای خود دارای آیکون ذره بین می باشد که در صورت لمس کردن برایتان صفحه ای دیگری باز میشود که دارای ۴ بخش است. این چهار بخش در زیر توضیح داده شده اند.

 

درآمدزایی حاصل از تبلیغات مستقیم در پیج اینستاگرام

در این نوع درآمدزایی، شما با بالا بردن دنبال‌کنندگان پیج، از افراد و شرکت‌هایی که محصول یا تبلیغ خاصی دارند، تبلیغ می‌گذارید. این نوع تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی در بازه‌ی زمانی مشخصی روی پیج می‌رومد و بابت آن مبلغی دریافتی دارید. برای مثال اگر شما در پیج خود تجهیزات ورزشی را بررسی می‌کنید،‌ یک شرکت فروشنده یا تولید کننده‌ی تجهیزات ورزشی از شما می‌خواهد محصولاتش را تبلیغ کنید یا یک کمپین تبلیغاتی برای آن بروید. هم‌چنین این نوع تبلیغات در لایو یا استوری‌های اینستاگرام قابل استفاده‌اند.

 

استوری (story) 

Storyدر لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است.  استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما می‌توانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود شر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود. اگر می‌خواهید این استوری را نگه دارید می‌توانید آنرا به بخش highlight اضافه کنید. در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌های فالوورها تنها توسط خود شما قابل دیدن است. در حقیقت شما می‌توانید ببینید که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.

استوری دارای قابلیت های گوناگونی برای ادیت تصاویر و ویدیو  است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. همچنین در آپدیت‌های جدید اینستاگرام قابلیت نظرسنجی نیز به استوری اینستاگرام اضافه شده است.

 

هشتگ (Hashtags) چیست ؟

به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

علی حسینی بازدید : 58 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

شاید شما هم همانند من وقتی نام رپورتاژ آگهی را بشنوید تعجب کنید و ندانید در باره چیست ، من هم همینطور بودم در یک جمعی نشستم که در رابطه با رپورتاز آگهی از مکن سوال شد اما با توجه به این که هیچ اطلعاتی در رابطه با این موضوع نداشتم نتوانستم جوابی بدم و سرافکنده شدم به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با جست و جو های فراوان در رابطه با رپورتاز اگهی اطلاعاتی را به دست آورم و میخواستم تا این اطلاعات را با افراد دیگری هم به اشتراک بگذارم تا بدین صورت بقیه افراد هم بتوانند استفاده مفیدی از این مقاله داشته باشند . خب پس اگر شما هم نمیدانید که رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد توصیه می کنم تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید . 

شاید بر اساس اسم ان حدس بزنید که این موضوع یعنی رپورتاژ اگهی در رابطه با تبلیغات ها باشد ، بله می توان به این مورد هم اشاره کرد اما بهتر است برای آشنایی بیشتر این مطلب را مطالعه بفرمایید . 

 

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغاتی متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

 

چگونه باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟

در محتوای رپورتاژ سه تا پنج کلمه کلیدی لینک فالو میشود به سایت شما .

در خبرگزاری های معتبر با اتوریتی و رنک بالای گوگل منتشر میشود و سپس برای همیشه آرشیو میشود .

بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا ، تاثیرگذاری منحصر به فردی در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .

همچنین این تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایت‌های خبری باقی میماند،

 

مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

اول : نحوه تهیه رپرتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .

دوم : در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .

سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .


چگونه یک رپورتاژ آگهی مؤثر بنویسیم

مشکلِ اضافه کردن رپورتاژ آگهی به ترکیبِ محصولِ نهایی، زمان‌بر بودن ساخت و نگارش آن است. من به چند دلیل اجازه‌ی نگارش متن رپورتاژ آگهی را به مشتریانم نمی‌دهم. محول کردن این کار به خود مشتریان احتمال خرید آنها را کاهش می‌دهد. حتی اگر صاحبان کسب‌وکار از تسلط کافی در نگارش برخوردار باشند، گرایش آنها به سمت استفاده‌ از اصطلاحات بیش از حد تخصصی و نوشتن از چیزهایی است که بیشتر برای خودشان مهم است تا خوانندگان.

 

دیده شدن کسب‌وکار

با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و انتشار و توزیع محتوا، رپورتاژ آگهی این پتانسیل را پیدا کرده تا با سرعت چشمگیری در برابر دیدگان همه مشتریان از هر گروه هدفی قرار بگیرد. هنگامی‌که از طریق رپورتاژ آگهی اطلاع رسانی می‌کنید، برند خود را در مقابل همه، از گزارشگران و خبرنویسان گرفته تا جوانانی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف پرسه می‌زنند قرار می‌دهید.

 

تقویت سئو

رپورتاژ آگهی‌ها نیز به‌مانند هر نوع دیگری از محتوا مکان‌های مناسبی برای درج کلمات کلیدی و لینک‌های مرتبط هستند. انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های معتبر فرصت ارزشمندی را برای گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت فراهم می‌کند. موتورهای جستجو این لینک‌ها را به‌عنوان مُهر تأییدی در نظر می‌گیرند که اعتبار وب‌سایتتان را تضمین می‌کند و این به‌نوبه خود باعث بهبود رتبه شما در نتایج جستجوها و تقویت سئو می‌شود.

 

گوگل درباره رپورتاژ آگهی چه نظری دارد؟

طی چند سال گذشته ارائه رپورتاژ آگهی، در بین سایت‌ها محبوبیت خاصی پیدا کرده است. رپورتاژهای آگهی در حقیقت محتوایی هستند که در ازای پول و در قالب یک مقاله منتشر می‌شوند.

 

یکی از دغدغه‌های اصلی گوگل همیشه این بوده که جنبه تبلیغاتی بودنِ بیشتر رپورتاژهای آگهی توسط نویسندگان یا وب مسترها به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود و اگر هم می‌شود، به قدری نامحسوس است که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن این محتواها نمی‌شود. گوگل این نگرانی را دارد که انتشار این محتواهای پولی موجب گمراه کردن کاربران اینترنت و سوق دادنشان به سمت تجارت‌های نامعتبر شود.

 

چه کنیم تا ریپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.

از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند.

استفاده از متن روان فراموش نشود. از بکارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.

متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.

به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.

در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.

استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.

استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.

لینک های مرتبط در متن رپورتاژ آورده شود.

به تعداد بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود.

متنی که برای محتوای رپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.

به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.

سعی کنید لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشد.

علی حسینی بازدید : 50 سه شنبه 27 آبان 1399 نظرات (0)

شاید شما هم همانند بسیاری از افراد وقتی اولین بار نام گوگل شیت را می دانید ندانید چیست و اصلا چه کاربرد هایی دارد و سوالاتی مانند این که آیا این اپلیکسن است یا سایت برای شما پیش بیاید ،در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل گوگل شیت را معرفی کنیم و کاربرد های ان را برای شما بررسی کنیم . گوگل شیت ابزاری از گوگل است که همانند برنامه اکسل عمل می کند و بسیاری از قابلیت های ان را دارا می باشد اما با اکسل تفاوت هایی هم دارد که بررسی خواهیم کرد .در ادامه با انواع قابلیت های گوگل سیت و همچنین دلایل این که بهتر است از گوگل شیت استفاده کنیم و اصطلاحات رایج آن ها را بررسی خواهیم کرد . 

شما با استفاده از گوگل شیت می توانید اطلاعات خود را به راحتی دسته بندی کنید و به صورت آفلاین و آنلاین آن را در اختیار داشته باشید و هر زمان که نیاز است اطلاعات خود را ویرایش کنید .

 

قابلیت های گوگل شیت در یک نگاه:

Import نمودن و امکان تبدیل فرمت های Excel, .csv, .txt and .ods به گوگل شیت

ایجاد گزارش به فرمت های Excel, .csv, .txt and .ods و نیز PDF و HTML files

امکان استفاده از فرمول ها و محاسبات روی اطلاعات

امکان چت آنلاین با سایر کاربرانی که همزمان باشما در لحظه واحد، در حال ویرایش اطلاعات هستند

امکان ایجاد گراف ها و chart ها

امکان قرار دادن اسپردشیت روی بلاگ یا وب

 

گوگل شیت (google sheets) چیست؟

گوگل شیت امکان سازماندهی، ویرایش و آنالیز اطلاعات با فرمت های متفاوت را فراهم می کند. در اصل گوگل شیت برنامه صفحه گسترده تحت وب (web-based spreadsheet application) می باشد که امکان ذخیره سازی و سازماندهی انواع اطلاعات مختلف را نظیر نرم افزار اکسل (Microsoft Excel) فراهم می کند. با وجود این که گوگل شیت تمامی ویژگی و امکانات پیشرفته Excel را ندارد، با این وجود امکان ایجاد و ویرایش صفحات از سطح مبتدی تا پیشرفته با استفاده از گوگل شیت فراهم می باشد.

علاوه بر این که امکان استفاده از اسپردشیت توسط متخصیص جهت پردازش پیچیده اطلاعات و اعداد به کار می رود، با این حال امکان استفاده از آن به عنوان ابزاری جهت مدیریت کارهای روزانه (everyday tasks) نیز قابل استفاده می باشد. در واقع با استفاده از گوگل شیت امکان سازماندهی هرگونه اطلاعات اعم از برنامه ریزی برای باغبانی، بودجه بندی تا ایجاد فاکتور ها و … امکان پذیر می باشد.

 

ویرایش آنلاین اطلاعات در Google Sheets

برنامه‌ریزی و مشاهده داده‌ها با نمودار و جدول، ‌تنها بخشی از کارکردهای برگه اکسل آنلاین گوگل یا Google Sheets است.

با استفاده از این قابلیت گوگل می‌توان بدون هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای، صفحات گسترده‌ای را طراحی کرد. همچنین افراد زیادی می‌توانند همزمان روی یک پروژه کار کنند در حالیکه تغییرات بطور خودکار ذخیره می‌شوند.

برای انجام این کار ابتدا یک اکانت گوگل بسازید و ۱۰ دقیقه برای آموزش آن وقت بگذارید.

 

چرا باید از گوگل شیت استفاده کنیم

در کنار تمام نرم افرارهای صفحه گسترده گوگل شیت مزایای فراوانی دارد که موجب انتخاب آن در کنار سایر نرم افزارها گردیده است. از جمله:

امنیت اطلاعات

اطلاعات همیشه به روز است.

تجزیه و تحلیل اطلاعات با سرعت بیشتری نسبت به سایر نرم افزارهای انجام می شود.

شما در این نرم افزار قادر هستید از امکاناتی که قبلا در اکسل آموزش دیده اید استفاده کنید. فرآیندهایی مانند انواع توابع.

از آنجاییکه تمام اطلاعات شما در یک مکان ثبت و ذخیره می شود بسیاری از فرآیندهای خودکار سازی با سرعت بیشتری انجام می شود.

 

اصطلاحات رایج گوگل شیت

برای شروع کار، بگذارید برخی از اصطلاحات صفحه گسترده را برای کمک به درک بهتر شما از آموزش ها بیاموزیم:


Cell: سلول: مکانی که از طلاقی یک ردیف و یک ستون به وجود می آید و شما میتوانید در آن اطلاعات را وارد کنید.

Column: مجموعه ای از سلول ها به صورت عمودی، ستون ها با حروف لاتین نام گذاری شده اند.

Row: مجموعه ای از سلول ها به صورت افقی. ردیف ها شماره گذاری شده اند.

Rang: به مجموعه ای از سلول ها گفته میشود. این سلول ها ممکن است در یک ردیف، در یک ستون یا در هر دو قرار گرفته باشند.

Function:توابع موجود در گوگل شیت، عملیات داخلی (built-in) برنامه صفحه گسترده، که میتواند برای محاسبه مقادیر سلول، سطر، ستون یا محدوده و موارد دیگر استفاده شود.

Formula: ترکیبی از توابع، سلول ها، ردیف ها، ستون ها و محدوده ها برای به دست آوردن یک نتیجه مشخص.

Worksheet) sheet): مجموعه ای از ستون ها و ردیف هایی که صفحه گسترده شما را تشکیل داده است. یک صفحه گسترده میتواند شامل چندین صفحه (sheet) باشد.

Spreadsheet: کل سند که حاوی شیت های کاری (worksheets) شما است.

 

استفاده آفلاین از گوگل شیت

شاید از خود بپرسید اگر بخواهیم به گوگل شیت دسترسی داشته باشیم، اما به اینترنت دسترسی نداشته باشیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ با این که گوگل شیت یک خدمات مبتنی بر وب است، اما این بدان معنی نیست که نمی‌توان به صورت آفلاین از آن استفاده کرد. برای استفاده آفلاین از گوگل شیت باید یک اکستنشن برای مرورگر کروم دانلود کنید و مطمئن شوید که فایل‌های مورد نظر را برای استفاده آفلاین از قبل آماده کرده‌اید. هر تغییراتی که در زمان استفاده آفلاین از گوگل شیت روی فایل‌ها ایجاد کنید، در زمان بعدی که به اینترنت متصل شوید روی آن‌ها اعمال خواهند شد.

پس از این که اکستنشن رسمی (+) را برای گوگل کروم دانلود کردید، به صفحه اصلی گوگل شیت بروید و در گوشه بالا-چپ روی منوی سه خط menu > Settings کلیک کنید. در این بخش گزینه Offline را روی حالت فعال قرار دهید و سپس روی OK کلیک کنید.

گوگل برای این که فضای دیسک محلی رایانه شما اشغال نشود، تنها فایل‌هایی که اخیراً استفاده کرده‌اید را دانلود کرده و آماده ویرایش آفلاین می‌کند. برای این که این امکان را برای هر فایلی به صورت دستی فعال کنید، روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و گزینه Available Offline را در حالت فعال قرار دهید.

علی حسینی بازدید : 100 چهارشنبه 21 آبان 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم تا به طو کامل درباره ی نرم افزار بسیار کاربردی اکسل صحبت کنیم و به طور کامل با این نرم افزار کاربردیآشنا شویم ، نرم افزار اکسل می تواند برای امور ساده ای چون لیست کردن خرید های روزانه خود و یا اموری که می خواهید آن ها را مدیریت کنید کاربرد دارد ف در واقع نرم افزار اکسل بیشتر برای کسانی که با ریاضیات سر و کار دارند کاربرد دارد ، با استفاده از اکسل میتوان انواع نمودارها، فرمول نویسی ها ، بانک داده و ... طراحی کنید . در واقع به طور دقیق بخواهیم بگوییم این نرم افزار در حوزه کارهای مهندسی ، مالی ، اداری و ... بسیار کاربردی خواهند بود . درادامه ویژگی های اساس اکسل را باهم بررسی خواهیم کرد.

مایکروسافت اکسل چیست؟

به ساده‌ترین زبان ممکن، اکسل یک اپلیکیشن صفحه گسترده است. این اپلیکیشن از جداول و سلول‌هایی که در داخل سطرها و ستون‌ها قرار دارند استفاده می‌کنند تا به داده‌های شما نظم داده و محاسبات لازم را بر روی آن‌ها اعمال کنند. همچنین در این نرم‌افزار می‌توانید از جداول محوری، فرمول‌ها و توابع به روش‌های مختلفی استفاده نمایید.


کاربردهای عمومی اکسل

مدیریت بودجه برای خانواده‌ها یا دارایی‌ کسب و کارها

مدیریت فاکتور‌ها و رسید‌ها

پیگیری پروژه‌ها، فروشنده‌ها و مشتری‌ها و سوابق سلامت اشخاص

مدیریت برنامه‌ها و تقویم‌ها

ایجاد چک لیست و لیست وظایف

محاسبات مالی، وام، بدهی و گرونامه‌ها

مدیریت اموال

این لیست را می‌توان باز هم ادامه داد. اما برای استفاده از اکسل برای هر کاری که دلتان می‌خواهد، باید به بعضی گزاره‌ها دقت کنید.


کاربرد اکسل در امور مالی و حسابداری

اگر شما نیز سری به بخش های مالی و حسابداری یک شرکت بزنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش رایانه ها با صفحات گسترده اکسل پر شده است که در آن اطلاعات مالی، بودجه ها، پیش بینی ها و برنامه های استفاده شده برای تصمیمات بزرگ تجاری وجود دارد. این بخش از کسب وکارها بیشتر از سایر بخش ها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند. فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایندهای دستی که تکمیل آن ساعت ها زمان نیاز دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد. بیشتر کاربران می دانند که نرم افزار اکسل می تواند مواردی همچون جمع، ضرب، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد اما به خاطر داشته باشید که این نرم افزار توابع بسیار پیشرفته ای دارد.


ایجاد یک سند اکسل

پس از آنکه مجموعه نرم افزاری ۲۰۰۷ Office را در سیستم عامل خود نصب کردید، خواهید دید که در لیست برنامههای ویندوز، نرم افزار  Excel، به همراه دیگر مجموعه نرم افزارهای آفیس در پوشه مربوطه نمایش داده می شود.


کار با محیط اکسل

اگر قبلا از اکسل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ استفاده کرده باشید، محیط ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ اکسل هم برای شما آشناست. شامل ریبون، نوار ابزار دسترسی سریع و … ریبون یک چینش جدید ابزار در نرم افزارهای مختلف است (بجای منوهای قدیمی، در ریبون آیکون های شبیه به هم را در تب های جداگانه قرار داده اند). در ریبون، محبوب ترین دستورات اکسل قرار داده شده اند.


مایکروسافت اکسل چیست؟

 به زبان ساده اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده است. این نرم افزار از سلول‌هایی در ستون‌ها و سطر‌های خود برای مدیریت، سازماندهی و انجام عملیات محاسباتی روی داده‌ها استفاده می‌کند. شما می‌توانید در آن از جداول میله‌ای، چارت‌ها، فرمول‌ها و توابع به طرق مختلف استفاده کنید.

علاوه بر این، اکسل بر خلاف ظاهرش صرفا به اعداد محدود نیست. شما می‌توانید به آن متن، عکس، ویدئو و چیزهای دیگری برای توالی، مدیریت و مشاهده‌ی ساده‌تر اطلاعات اضافه کنید


تا حالا به این فکر کردید که تفاوت اکسل و اکسس چیه؟

اکسل و اکسس هر دو محصول مایکروسافت هستند و هر دو برای تجزیه و تحلیل داده‌ها مفید. از اکسل برای ذخیره داده و انجام برخی محاسبات استفاده می‌کنیم، از طرفی می‌دونیم که اکسس هم برای ذخیره داده ها کاربرد دارد. این دو نرم‌‎افزار با داده‌های جدولی سروکار دارند، اما تفاوت‌های زیادی بینشون وجود داره.


ذخیره‌سازی اطلاعات در اکسل چه فایده‌ای دارد ؟

ساده‌ترین کاربرد ذخیره‌سازی اطلاعات در نرم‌افزار صفحه گسترده، قابلیت نظم دادن به اطلاعات است. نوشتن و ذخیره کردن اطلاعات در قالب متنی ساده، در بسیاری موارد ممکن است باعث مشکل شدن دسترسی به آن‌ها و ایجاد بی نظمی شود.

مزیت اصلی و مهم‌تر اکسل، قابلیت طبقه‌بندی، تغییر شکل و تغییر فرمت و تهیه‌ی گزارش‌های گوناگون از اطلاعاتی است که برگه‌های گوناگون ذخیره کرده‌اید.


کاربرد اکسل در حسابداری و امور مالی

امروزه آشنایی با اکسل در حسابداری برای شرکت در مصاحبه های استخدام حسابدار یک امتیاز مثبت برای شما می باشد و تسلط کامل به اکسل ، یک توانایی برای حسابداران محسوب می شود . با استفاده از اکسل می توانید کارهای پیچیده محاسباتی را به راحتی انجام دهید . اما متاسفانه تعداد کمی از حسابداران به این نرم افزار مسلط می باشند .

امروزه امکان خروجی گرفتن از گزارشات به صورت اکسل در اکثر نرم افزارهای حسابداری فراهم شده است . هم چنین سازماندهی و نگهداری از داده های فایل اکسل به سادگی انجام می شود .

اگر به بخش های مالی و حسابداری یک شرکت مراجعه کنید متوجه وجود صفحات گسترده در صفحه نمایش رایانه ها خواهید شد. در این صفحات گسترده اطلاعات مالی ، بودجه ها ، تصمیمات بزرگ تجاری و... ثبت شده است .

بخش های مالی و حسابداری کسب و کارها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی می باشند . فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایند های دستی که انجام آن چند ساعت زمان لازم دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد . به یاد داشته باشید که نرم افزار اکسل دارای توابع بسیار پیشرفته ای می باشد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 418
  • بازدید سال : 1,539
  • بازدید کلی : 12,401