loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 68 چهارشنبه 07 مهر 1400 نظرات (0)

قطعا همه افرادی که  قصد طراحی سایت دارند دلشان می خواهد تا سایت جذابی داشته باشند و  تا در چشمان مخاطبان  و بیینندگان جلوه خوبی نیز داشته باشد .  البته در این جا لازم است این نکته را بیان کنیم که طراحی سایت جذاب نیازمند المان های گرافیکی می باشد   که در نوبه  خود این المان ها باید به درستی اجرا و طراحی شود .  اما این المان ها سبب می شود تا  حجم صفحات  زیاد شود و باعث کند بودن سایت شود . به همن دلیل صفحات لازمه تا بهینه شود .  در ادامه قرار است در این مطلب راجع به بهینه سازی صفحات سایت نیز صحبت کنیم .  اگر شما هم قصد  دارید تا سایت خوبی داشته باشید توصیه ما این است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . در بدترین حالت شما می توانید سایت هایی را بیابید که صفحات آنها چندین دقیقه برای بارگذاری در مرورگرها زمان نیاز دارند که می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد به همین دلیل این سایت نیاز به بهینه سازی دارد 

اجازه دهید نگاهی بر برش موثر و بهینه تصاویر داشته باشیم تا بدانیم اینکار به چه معنایی می باشد:

۱٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.
۲٫ تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که شامل ساختار گرافیکی مشابهی باشند. تکه ای کوچک را برش بزنید و از آن در جاهای مختلف در کدهایتان استفاده کنید. این اشتباه مرسومی است که طراحان و برنامه نویسان در رنگهای گرادیانت پیش زمینه ها مرتکب آن می شوند.
۳٫ از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.
۴٫ چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فونت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.

چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.


کاتی برای استفاده از تصاویر و گرافیک در وب سایت ها :


1. تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.

2. از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.

3. چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.


بهینه سازی حجم صفحات وب و تاثیر آن بر طراحی سایت

طراحی سایت استاندارد ی که بتواند ما را به اهداف شرکت برساند نیازمند توانایی بالا و دانش کافی می باشد.طراحی یک سایت باید بتواند کاربر را مجذوب خود کند همچنین طراحی سایت باید طوری باشد که در نگاه اول به نوع شرکت و هدف آن دسترسی یافت.

می توان گفت که سرعت لود شدن صفحات وب از مهمترین نکات در طراحی وب سایت می باشد زیرا اگر حجم صفحات بالا باشد زمان بیشتری برای کامل لود شدن صرف می شود در نتیجه امکان فرار از سایت بالا می رود،در نتیجه ما باید از روش هایی استفاده کنیم که حجم صفحات را پایین بیاوریم.
با توجه به این نکته که روز به روز افراد بیشتری به فضای مجازی دسترسی پیدا می کنند باید به این نکته بیشتر توجه داشت زیرا تعدادی با تلفن های همراه از این وب سایت ها بازدید می کنند بنابراین در صورت حجم کم صفحات کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید خواهند کرد و به دنبال آن رضایت از سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
سئو

از عواملی که در کم حجم کردن صفحات تاثیر گزار می باشد، انتخاب عکس هایی با حجم کم می باشد در طراحی سایت است. برای اینکار بهتر است از فرمت هایی غیر از JPEG استفاده کرد همچنین تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس.برای اینکه یک عکس را در چندین صفحه داشته باشید و آن را پی در پی تکرار نکنید می توانید عکس ها را برش دهید و در قسمت های مختلف آن را تکرار نکنید.


همچنین استفاده از تعداد فایل های زیاد CSS و جاوا علاوه بر کند کردن سرعت سایت در بعضی موارد حتی باعث فشار آوردن به سرور می شود بنابراین سعی کنید به طور معقولانه از CSS و فایل های JV استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 422
  • بازدید سال : 1,543
  • بازدید کلی : 12,405