loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 78 سه شنبه 11 آذر 1399 نظرات (0)

قطعا شما هم با اینستاگرام آشنا هستید ، اینستا گرام یک از محبوب ترین اپلیکیشن هایی است که در جهان وجود دارد و مخاطبان فراوانی را هم به دنبال دارد ، بر اساس آخرین آمار اینستاگرام حدود بیش از 40 میلیون کاربر فعال دارد . در هر اپلیکیشنی اصطلاحاتی برای ویژگی هایی که وجود دارد ، در رابطه با ایستاگرام هم همینطور است اگر با این اپ جانی کار کرده باسید قطعا یا اصطلاحاتی چون فالو و آنفالو ، هشتگ ،دایرکت ، اکسپلور و ... تا حدودی آشنا هستید . در این مقاله قصدداریم تا شما را با این اصطلاحات و مزایا و ویژگی های آنان آشنا کنیم . در حقیقت امروزه با توجه به گسترش اینترنت در جهان بیشتر اپلیکیشن هایی که روانه بازار جهان می شوند به واسطه اینترنت کار می کنند که از جمله آن ها می توان به تلگرام ، واتس اپ و اینستاگرام و .. اشاره کرد ، اما اینستاگرام تنها اپی بود که در زمان ارائه با حجم فراوانی از طرفداران رو به رو شد و چندین ساعت از حجم زیاد  از فعالیت باز ایستاد . 

 

فالو (follow) چیست؟

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابرین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید. اگر فالو کنید و او شما را اکسپت کند، شما می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.

 

پست  (post)

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحه پروفایل اینستاگرام‌تان نمایش داده‌می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در فید شما قابل مشاهده است.

 

دایرکت (Direct from Instagram)

دایرکت برنامه‌ای برای چت‌کردن در اینستاگرام است. می‌توانید فیلترهای خنده‌داری را روی تصاویر دوستانتان گذاشته و آن‌ها را با خودشان به اشتراک بگذارید. به کمک دایرکت می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از پیام‌رسانی را در اینستاگرام رقم بزنید.

 

از کنار دایرکت اینستاگرام به‌سادگی عبور نکنید. می‌توانید از دایرکت اینستاگرام به‌عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی با فالوئرها و مشتریانتان استفاده کنید. محسن عارفی در توییتی خطاب به کسی که از سرویسی استفاده کرده و مشکل داشته، گفته: «لطفاً از طریق ایمیل شرکت یا دایرکت اینستاگرام پیام بدید به مجموعه (و از این طریق باگ را به آن‌ها اطلاع بدهید).»

ویژگی‌ها:

شناسایی آنی مخاطبان؛

سرعت خوب در مخابرۀ پیام؛

فیلترهای چهرۀ منحصر‌به‌فرد؛

و… .


صفحه هوم

صفحه هوم (خانه) بخشی از اینستاگرام می باشد که شما هنگام ورود به از طریق برنامه مستقیما وارد این بخش می شوید. همانگونه که در مطالب بالا توضیح دادیم، این صفحه پست ها و استوری های منتشر شده توسط فالووینگ های شما را نشان می دهد، در واقع اکانت هایی را که شما فالوو کرده اید می توانید پست های منتشر شده توسط آن ها را در این صفحه از اینستاگرام مشاهده و لایک کنید.

 

 صفحه اکسپلور

صفحه اکسپلور و یا همان صفحه جستجو یکی از مهم ترین صفحات اینستاگرام می باشد زیرا شما در این صفحه از اینستاگرام، می توانید با اکانت های دیگر اینستاگرام در ارتباط باشید و پست های تمامی اکانت ها اینستاگرامی را به صورت اتفاقی مشاهده کنید. اما این صفحه در قسمت بالای خود دارای آیکون ذره بین می باشد که در صورت لمس کردن برایتان صفحه ای دیگری باز میشود که دارای ۴ بخش است. این چهار بخش در زیر توضیح داده شده اند.

 

درآمدزایی حاصل از تبلیغات مستقیم در پیج اینستاگرام

در این نوع درآمدزایی، شما با بالا بردن دنبال‌کنندگان پیج، از افراد و شرکت‌هایی که محصول یا تبلیغ خاصی دارند، تبلیغ می‌گذارید. این نوع تبلیغات، بنرهای تبلیغاتی در بازه‌ی زمانی مشخصی روی پیج می‌رومد و بابت آن مبلغی دریافتی دارید. برای مثال اگر شما در پیج خود تجهیزات ورزشی را بررسی می‌کنید،‌ یک شرکت فروشنده یا تولید کننده‌ی تجهیزات ورزشی از شما می‌خواهد محصولاتش را تبلیغ کنید یا یک کمپین تبلیغاتی برای آن بروید. هم‌چنین این نوع تبلیغات در لایو یا استوری‌های اینستاگرام قابل استفاده‌اند.

 

استوری (story) 

Storyدر لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است.  استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما می‌توانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود شر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود. اگر می‌خواهید این استوری را نگه دارید می‌توانید آنرا به بخش highlight اضافه کنید. در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌های فالوورها تنها توسط خود شما قابل دیدن است. در حقیقت شما می‌توانید ببینید که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.

استوری دارای قابلیت های گوناگونی برای ادیت تصاویر و ویدیو  است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. همچنین در آپدیت‌های جدید اینستاگرام قابلیت نظرسنجی نیز به استوری اینستاگرام اضافه شده است.

 

هشتگ (Hashtags) چیست ؟

به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 429
  • بازدید سال : 1,550
  • بازدید کلی : 12,412