loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 67 پنجشنبه 24 مهر 1399 نظرات (0)

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ به زبانی ساده سئو کردن عنلی است که شما با انجام آن می توانید مخاطبان و بازدید کنندگان سایت خود را بالا ببرید به عنوان مثلا وقتی در گوگل جمله یا کلمه ای را سرچ می کتیدیکسری مطالب و سایت ها در صفحه اول ظاهر می شوند با این امر شما به راحتی وارد صفحه می شوید و مطالب آن را مطالعه میکنید به همین دلیل طراحان سایت خود را سئو و بهینه سازی می کنند تا بتوانند سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانند، با این امر افراد بیشتری از سایت بازدید می کنند و مخاطبان بیشتری روز به روز پیدا می شوند. در ادامه شما را با سئو و نکات آن آشنا خواهیم کرد.

تاریخچه سئو

اولین بار در اواسط دهه ۱۹۹۰، موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایت‌ها کردند. دهه 1990 زمانی بود که استفاده از موتور‌های جستجو در میان مردم رواج پیدا کرده بود. در آن زمان موتورهای جستجویی از جمله Infoseek، Daum، Alta Vista و Yahoo در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بودند. به تدریج و با توسعه تکنولوژی، بسیاری از موتورهای جستجو مانند Aliweb، Infoseek و... جای خود را به موتورهای جستجو جدید دادند.اولین بار یاهو در سال 1995 بحث اصول و قوانین سئو را مطرح کرد.

سئو چیست ؟

سئو چیست؟ سئو (seo) از کلمه‌ی Search Engine Optimization گرفته‌شده و به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است.

در واقع به فعالیت‌هایی که در طی طراحی وب‌‌سایت، تولید محتوا و.. انجام می‌دهیم تا وب‌سایت ما در نتایج گوگل جایگاه بهتری کسب کند، سئو می‌گویند.

سئو را می توان مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می پردازد.

سئو فرآیند ساده ای نیست که به راحتی پیاده سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه ای و صبر است. موتور های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود غیر قابل پیش بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

موتور جستجو چیست‌ و چرا تا این اندازه مهم است؟

فضای مجازی دنیای بزرگی است و بی‌نهایت وب‌سایت و خدمات را در خود جای داده‌است که ما از وجود بسیاری از آنها بی‌خبریم. این موتورهای جستجو هستند که در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول به بررسی وب‌سایت‌ها و خدمات دنیای مجازی هستند.

فقط کافی است شما به عنوان کاربر این فضای مجازی درخواست خود را به موتور‌های جستجویی مانند گوگل اعلام کنید و آنها تمام وب‌سایت‌ها و خدمات مرتبط با درخواست شما را در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهند.

طبق آخرین آمار سال 2018، حدود 85 درصد از کاربران برای جستجو و یافتن نیازهای خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند

اصلاً چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟

در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.

61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.

به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.

46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.

نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است

اهداف و مزایای سئو چیست ؟

اهداف شما از افزایش سئو می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است این اهداف شامل افزایش درآمد، افزایش مشتری و یا افزایش فروش باشد که به روند توسعه کسب وکار شما، کمک می‌کند. در عین حال، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌تواند به بازاریابی و کسب و کار شما کمک کند. با افزایش بهینه‌سازی مطالب سایت، به مرور می‌توانیم شاهد افزایش میزان سرمایه و یا بازگشت سرمایه از دست رفته در کسب و کار باشیم. ما در امتداد این مقاله سئو قصد داریم به مهمترین اهداف سئو چیست و چه اهمیتی دارد، بپردازیم.

مراحل اصلی سئو سایت

مراحل اصلی سئو چیست؟ این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. مراحل SEO بسیار وسیع و متعدد هستند که مهم ترین آنها را برای شما تشریح می کنیم.

سئو داخلی و سئو سایت خارجی دو مرحله کلی و اصلی بهینه سازی وب هستند. همانطور که از نام آنها پیداست سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و موتور های جستجو می پردازد.

اصول سئو چیست؟

برای اینکه بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید، باید با مراحل SEO آشنایی کامل داشته باشید و بتوانید به درستی آنها را پیاده‌سازی کنید. اصلی‌ترین مراحل سئو شامل موارد زیر می‌شود:

مشخص کردن مخاطبان هدف و علایق و نیازهای‌شان (پرسونا)

تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research)

آنالیز رقبا و پیدا کردن شکاف محتوا

تولید محتوا

بهینه‌سازی‌های داخلی

بهینه‌سازی خارجی

سنجش نتایج

بهینه‌سازی نتایج

چگونه سئو یاد بگیریم؟

حالا که به اینجا رسیدیم احتمالا برای سایت خودتان بخواهید دست به کار شوید یا تصمیم داشته باشید به عنوان یک متخصص سئو فعالیت کنید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید در مورد روش‌های یادگیری سئو است. با اینکه می‌توان با روش‌های مختلفی چون خودآموز از منابع و مراجع معتبر فعالیت در این حوزه را فراگرفت، ولی موضوع مهمی وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم سئو تلفیقی از دانش، تخصص، تجربه و هنرنمایی شماست و به همین دلیل نه‌ تنها باید در کنار اساتید و متخصصان حرفه‌ای سئو باشید تا بتوانید این حوزه را کامل یاد بگیرید، بلکه باید با فعالیت در دنیای واقعی و پروژه‌های عملی، خود را مشغول کنید تا بتوانید به خوبی اصول و قواعد سئو را یاد بگیرید و یک سئوکار حرفه‌ای شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 479
  • بازدید سال : 1,600
  • بازدید کلی : 12,462