loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 66 سه شنبه 11 آبان 1400 نظرات (0)

ریپورتاژ چیست ؟ چه زمانی می توانیم برای بالا بردن سایت خود ریپورتاژ بگیریم ؟ قیمت ریپورتاژ چگونه است ؟ و... اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید ریپورتاژ بگیرید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب نیز همراه ما باشید ، توجه داشته باشید که برای یک سایت نو پا از همان اول نمی شود به فکر ریپورتاژ بود چرا که به قول معروف می گویند یک سایت باید جان بگیرد  و در زمانی که در حالت رقابت با سایت ها رقیب خود است به سراغ ریپورتاژ برود ، دقیقا مانند ورزشکاری که برای مسابقات حساس خود به سراغ دوپینگ می رود ریپوتاژ هم به همین گونه بری سایت می باشد ، حال سوالی که شاید برای شما هم وجود داشته باشد این است که قیمت ریپوتاز چقدر است ؟ آیا ریپورتاز آگهی را می توان در هر سایت خریداری کرد ؟  خیر ، در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که تنها سایت هایی مخصوصی هستند که می توان از آن ها ریپورتاژ دریافت کرد در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد ریپورتاژ بدانید . 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی نوعی متن برای معرفی خدمات یا محصول یا ویژگی های کسب و کارتان می باشد و همچنین رپورتاژ خبری، یک خبر از کسب و کارتان (ترجیحا واقعی) را منعکس میکند. متن ریپورتاژ می بایست در یک سری از سایت های پر بازدید خبری و یا مرتبط با کسب و کارتان درج شود. البته در داخل متن چند کلمه کلیدی هدف می باید به سایت شما لینک شود.
تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.


مفهوم دقیق رپورتاژ چیست

برای توضیح واضح تره این مفهوم بذارید یک مثال براتون بزنم…

فرص کنید شما در تلویزیون یا اینترنت با برنامه ای مواجه میشید که یک مرد با ظاهر و لباسی مردانه در حال توضیح در مورد مسائل روانشناسی است …

اما این شخص با رفتار هایی ظریف و زنانه مسائل و  بیان میکنه و در لابلای کلامش از تمیزی و بهداشت فردی میگه که در روانشناسی بسیار حائز اهمیت است .

حالا تصور کنید که روی میز جلوی این شخص جعبه دستمال کاغذی ای قرار داره که سخنران در حین صحبت ازش استفاده میکنه و در جیب خودش میذاره….

شما به عنوان بیننده پس از پایان برنامه ناخداگاه تمایل به تمیزی و استفاده از دستمال کاغذی ای دارید که اتفاقا از همان برند استفاده شده در برنامه است…!!!

یعنی در برنامه ای کاملا بی ربط به تبلیغات و سخنانی که هیچ اشتراکی با بهداشت ندارد شما تبلیغات مفید و بسیار اثر بخشی را انجام داده اید

که ذهن مخاطب به صورت ناخداگاه تحت تاثیر قرار گرفته است..!!!!

نقش ریپورتاژ آگهی در بهبود سئو و افزایش مشتری

فرض کنید شما در سایت فروش خود برای کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می کنید و انتظار دارید محصول تان با تعداد بالا به فروش برسد. اما باید بگوییم در سایت های با رتبه بالا این روش اصلا جواب نمی دهد. کسی به حرف شما و تبلیغ شما توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت شما نمی شوند که تبلیغ تان را ببیند. پس سوال این جاست باید چه کاری انجام داد؟ یکی از بهترین کار این است که ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری بزرگ یا سایت های معروف و مجلات معتبر منتشر کنید.

این کار تاثیر ویژه ای در دیده شدن شما دارد. اولا تعداد افراد زیادی از این سایت های خبری بازدید می کنند و باعث می شود که حداقل یک بار آگهی شما را بخوانند. در ثانی آن ها به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تایید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت شما شده و از محصول شما خریداری کنند.

مزایای ریپورتاژ

در ریپورتاژ عملیاتی که صورت می‌گیرد ایناست که یک پست داخل وب سایت برای معرفی خدمات یا محصولاتی خاص قرار می‌گیرد. اولین مزیتی که موقع صحبت کردن درباره ریپورتاژ باید به آن اشاره کنیم بحث دائمی بودن آن است.

وقتی که یک پست به عنوان ریپورتاژ برای معرفی خدمات یا محصولات شما در یک وب سایت معتبر قرار می‌گیرد و آپلود می‌شود پاک نخواهد شد که این موضوع خود باعث به وجود آوردن مزایایی دیگر خواهد بود.

ریپورتاژ یا رپورتاژ باعث می‌شود که مخاطبان به صورت دائمی به وب سایت شما جذب شوند.

اگر با مفهوم سئو آشنا باشید می‌دانید که تعداد بازدید های یک وب سایت یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار روی آن است.

زمانی که لینک معرفی شما، روی وب سایت های پر مخاطب و پر بازدید قرار گیرد، کاربران بیشتری به سمت وب سایت شما جذب شده و سئو آن بالا می‌رود.

مزیت دیگر ریپورتاژ افزایش آگاهی از برند است. وقتی ریپورتاژ را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود منتشر می‌کنید، مخاطبان با نام برند شما بیشتر آشنا شده و این نام در ذهن آن ها باقی خواهد ماند.

پیشنهاد ویژه » جهت سفارش محتوای بهینه سازی شده برای موتور های جستجو به صفحه شرکت تولید محتوا مراجعه نمایید.


زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد.

در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود را نزد الگوریتم های گوگل بهبود می بخشید.

متن‌های رپورتاژ باید چه ویژگی‌های داشته‌باشند؟

کیفیت متن‌های رپورتاژ در تبلیغات بسیار اهمیت دارند بنابراین بهتر است که این کار توسط افرادی با تجربه در زمینه سئو و تولید محتوا انجام شود. امروزه سایت‌های زیادی در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت می‌کنند. یکی از سه شرکت برتر کشور که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کند، رایا مارکتینگ است که با 7000 نویسنده سئو کار فعال می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کمک به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان باشد. با رعایت ویژگی‌های زیر در متن‌های رپورتاژ شما می‌توانید صاحب یک رپورتاژ باکیفیت باشید:

1.    رپورتاژ دارای عنوان جذاب و مناسبی باشد.
2.    متن اصلی رپورتاژ به‌صورت خلاصه و کامل باشد. ( از حاشیه در متن‌های رپورتاژ پرهیز کنید.)
3.    متن اصلی ساده و قابل درک برای مخاطبان نوشته‌شود.
4.    متن رپورتاژ فاقد از هرگونه دروغ و اغراق باشد.
5.    نکات نگارشی در متن رپورتاژ به‌صورت کامل رعایت شود و از اشتباهات نگارشی مانند: غلط‌های املایی، استفاده نکردن از علائم نگارشی مانند: نقطه، ویرگول و ...  پرهیز شود.
6.    نکات سئو در متن توسط نویسنده رعایت شده‌باشد.
7.    از برند کسب و کار در عنوان و متن اصلی استفاده شده‌باشد. شما با استفاده از برند در متن‌های رپورتاژ می‌توانید به متن خود لینک دهید و این کار سبب می‌شود مخاطبان را به سایت خود برای مشاهده دیگر محصولات‌تان دعوت کنید.
8.    از کلمات پرتکرار در گوگل استفاده کنید. این کار سبب می‌شود شانس دیده‌شدن رپورتاژ شما در سایت‌های پربازدید بیشتر شود.
9.    از عکس‌های زیبا در متن استفاده کنید زیرا عکس‌های جالب سبب می‌شود مخاطبان از خواندن رپورتاژ‌های شما خسته نشوند.

ارزان بودن رپرتاژ به چه معنی است؟

 تاکنون از خود پرسیده اید که ارزان بودن رپرتاژ به چه معنی است؟ رپورتاژ یکی از راه های تبلیغاتی است که در کاهش هزینه اولیه تبلیغات کسب و کار شما بسیار موثر است. یک رپرتاژ خوب دارای ویژگی های مانند: کلمات پرتکرار گوگل، قابل درک برای خوانندگان، متن جذاب، رعایت نکات سئو و نگارش، بدون غلط‌های املایی و ... است.

اگر شما به دلیل مشغله های کاری وقت نوشتن رپرتاژ را ندارید می‌توانید متن‌های خود را به افراد با تجربه و حرفه ای در سایت های که در زمینه سئو و تولید رپرتاژ فعالیت می‌کنند بسپارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 441
  • بازدید سال : 1,562
  • بازدید کلی : 12,424