loading...
فناوری و طراحی
علی حسینی بازدید : 58 سه شنبه 04 آذر 1399 نظرات (0)

شاید شما هم همانند من وقتی نام رپورتاژ آگهی را بشنوید تعجب کنید و ندانید در باره چیست ، من هم همینطور بودم در یک جمعی نشستم که در رابطه با رپورتاز آگهی از مکن سوال شد اما با توجه به این که هیچ اطلعاتی در رابطه با این موضوع نداشتم نتوانستم جوابی بدم و سرافکنده شدم به همین دلیل تصمیم گرفتم تا با جست و جو های فراوان در رابطه با رپورتاز اگهی اطلاعاتی را به دست آورم و میخواستم تا این اطلاعات را با افراد دیگری هم به اشتراک بگذارم تا بدین صورت بقیه افراد هم بتوانند استفاده مفیدی از این مقاله داشته باشند . خب پس اگر شما هم نمیدانید که رپورتاژ آگهی چیست و چه کاربردی دارد توصیه می کنم تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید . 

شاید بر اساس اسم ان حدس بزنید که این موضوع یعنی رپورتاژ اگهی در رابطه با تبلیغات ها باشد ، بله می توان به این مورد هم اشاره کرد اما بهتر است برای آشنایی بیشتر این مطلب را مطالعه بفرمایید . 

 

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغاتی متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که:

رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبان‌تان را در یک مسیر مشخص همراهی می‌کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

 

چگونه باعث ارتقاء رتبه سایت من در گوگل میشود ؟

در محتوای رپورتاژ سه تا پنج کلمه کلیدی لینک فالو میشود به سایت شما .

در خبرگزاری های معتبر با اتوریتی و رنک بالای گوگل منتشر میشود و سپس برای همیشه آرشیو میشود .

بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا ، تاثیرگذاری منحصر به فردی در ارتقاء رتبه سایت شما در گوگل دارد .

همچنین این تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان محدود نیست و همیشه در سایت‌های خبری باقی میماند،

 

مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ

اول : نحوه تهیه رپرتاژ بسیار مهم است و لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه‌ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود .

دوم : در خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری معتبر منتشر شود .

سوم : محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد .


چگونه یک رپورتاژ آگهی مؤثر بنویسیم

مشکلِ اضافه کردن رپورتاژ آگهی به ترکیبِ محصولِ نهایی، زمان‌بر بودن ساخت و نگارش آن است. من به چند دلیل اجازه‌ی نگارش متن رپورتاژ آگهی را به مشتریانم نمی‌دهم. محول کردن این کار به خود مشتریان احتمال خرید آنها را کاهش می‌دهد. حتی اگر صاحبان کسب‌وکار از تسلط کافی در نگارش برخوردار باشند، گرایش آنها به سمت استفاده‌ از اصطلاحات بیش از حد تخصصی و نوشتن از چیزهایی است که بیشتر برای خودشان مهم است تا خوانندگان.

 

دیده شدن کسب‌وکار

با رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی و انتشار و توزیع محتوا، رپورتاژ آگهی این پتانسیل را پیدا کرده تا با سرعت چشمگیری در برابر دیدگان همه مشتریان از هر گروه هدفی قرار بگیرد. هنگامی‌که از طریق رپورتاژ آگهی اطلاع رسانی می‌کنید، برند خود را در مقابل همه، از گزارشگران و خبرنویسان گرفته تا جوانانی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف پرسه می‌زنند قرار می‌دهید.

 

تقویت سئو

رپورتاژ آگهی‌ها نیز به‌مانند هر نوع دیگری از محتوا مکان‌های مناسبی برای درج کلمات کلیدی و لینک‌های مرتبط هستند. انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های معتبر فرصت ارزشمندی را برای گرفتن بک‌لینک‌های باکیفیت فراهم می‌کند. موتورهای جستجو این لینک‌ها را به‌عنوان مُهر تأییدی در نظر می‌گیرند که اعتبار وب‌سایتتان را تضمین می‌کند و این به‌نوبه خود باعث بهبود رتبه شما در نتایج جستجوها و تقویت سئو می‌شود.

 

گوگل درباره رپورتاژ آگهی چه نظری دارد؟

طی چند سال گذشته ارائه رپورتاژ آگهی، در بین سایت‌ها محبوبیت خاصی پیدا کرده است. رپورتاژهای آگهی در حقیقت محتوایی هستند که در ازای پول و در قالب یک مقاله منتشر می‌شوند.

 

یکی از دغدغه‌های اصلی گوگل همیشه این بوده که جنبه تبلیغاتی بودنِ بیشتر رپورتاژهای آگهی توسط نویسندگان یا وب مسترها به صورت واضح نمایش داده نمی‌شود و اگر هم می‌شود، به قدری نامحسوس است که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن این محتواها نمی‌شود. گوگل این نگرانی را دارد که انتشار این محتواهای پولی موجب گمراه کردن کاربران اینترنت و سوق دادنشان به سمت تجارت‌های نامعتبر شود.

 

چه کنیم تا ریپورتاژ خبری تاثیرگذاری بالایی داشته باشد؟

در نوشتن متن اعتدال را رعایت کنید. متن رپورتاژ نباید بیش از اندازه طولانی و یا خیلی کوتاه باشد.

از پرداختن به تمامی جزئیات خودداری کنید و به چند مورد خاص اشاره کنید تا مخاطب برای پیگیری سایر جزئیات به وب سایت شما مراجعه کند.

استفاده از متن روان فراموش نشود. از بکارگیری کلمات دشوار تا حد امکان خودداری کنید.

متن را نه بصورت تبلیغ بلکه با محوریت مصاحبه یا گزارش بنویسید.

به تیتر اصلی متن باید توجه ویژه ای شود. از تیتر جذاب و فراگیر استفاده کنید.

در متن نوشتار حتما به وِیژگی خاص محصول تاکید کنید تا بتواند کنجکاوی مشتریان را تحریک کند.

استفاده از عکس ها و فیلم های اختصاصی به همراه محتوای با کیفیت توصیه می شود.

استفاده از کلمات کلیدی و مرتبط با رپورتاژ را فراموش نکنید.

لینک های مرتبط در متن رپورتاژ آورده شود.

به تعداد بک لینک ها توجه شود و نباید از ۴ بک لینک بیشتر شود.

متنی که برای محتوای رپورتاژ آگهی اختصاص می دهید، بین ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد.

به هیچ وجه از مطالب کپی شده استفاده نکنید.

سعی کنید لینک های بکار برده شده بصورت فالو باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 436
  • بازدید سال : 1,557
  • بازدید کلی : 12,419